• idiisen

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej alla ???? Jag blir knäpp på allt. Jag plussade i torsdags och på em blev det ett rätt tydligt plus. Fredag morgonen plussade jag starkt och igår tog jag digitalt test, visade 2-3 veckor. Sååå rädd att något är tokigt och det inte är någon graviditet. Någon mer som fått det så? Senaste mensen var någon gång mellan 21-23 november (tror jag). Dock kan menscykeln variera med 30-40 dagar. Ska man behöva vara orolig?

Har haft ömma bröst sen i helgen, känns som två stora blåmärke... och illamåendet varierar väldigt. Ibland morgonen ibland kvällen.

• idiisen
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-02 19:42:16 följande:

Det är klara plus ju. Oroa dig inte, ett plus är ett plus. Jag hade svaga streck rätt länge efter beräknad icke mens sen blev de lite smått starkare hela tiden.

Det kommer gå fint!

Åh får hoppas det ?? Skulle inte tagit de digitala ???? man funderar ju ännu mer då.
  • idiisen
    Inasim skrev 2018-01-02 18:23:56 följande:
    Det är för de digitala visade 2-3 :/
  • idiisen

Första gången jag är gravid. Har genomgått 2 ivf utan resultat, aktivt försökande i 4 år. Och nu klarar vi det på egen hand :) känns otroligt då vi aldrig hade trott att vi skulle få ett biologiskt barn. Trodde att man skulle bli lugn och inte fundera så mycket när man väl fått ett plus. Men oron är ju konstant där. Sååå rädd för missfall. Hoppas folk förstår och inte bara ger agg.

Började röka igen efter ivf och nu får man ju sluta tvärt. Hoppas det inte ger någon dålig effekt.

• idiisen
    evnor2 skrev 2018-01-03 14:02:32 följande:

Låter lite som jag vi försökte 3 gånger med IVF+ insättning av två frysta embryo. Blev inget av det. Å nu plussade vi helt naturligt. Tog ut min p-stav där ca 7 år sedan så försökt ganska länge innan det tog sig. Är i v.10 nu. Men livrädd att det ska bli missfall. Eftersom man försökt så länge. Men man blev ganska paff när man såg att gravtestet var positivt. Hur långt gången är du?

Jag vet inte riktigt. I måndags tog jag ett digitalt test clearblue på eftermiddagen då stod det gravid 2-3 . Idag när jag testade stod det 3+. Har trott att jag är i v. 7 men osäker nu. Kanske precis gått in i v6. Men det ökar iallafall och det är ju super bra :) Hoppas den lilla vill stanna kvar. Ja jag blev så jädrans paff, har aldrig fått ett plus innan. Jag fick lägga mig på golvet och nypa mig själv haha! Men vilken känsla :) kan inte riktigt förstå.. min menscykel kan variera på 30-40 dagar. Hade min senaste mens ca den 21 november. :)

Grattis till pluset! Vi är så värda detta <3
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018