• Sonaten
    saijda skrev 2017-12-30 19:11:24 följande:

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

Jag plussade idag :)

• Sonaten
    saijda skrev 2018-01-03 00:01:37 följande:
    Oj vilken mysig gravidmage! Har också stor, går in i vecka 7 på fredag ?. Får ta bild på den <3

Grattis till graviditeten :)
    Jag fattar inte hur den kan bli så uppblåst helt plötsligt. Lite förstoppad är jag sedan jag började med niferex för ett par veckor sedan, men magen har blåst upp sig enormt på ett par dagar nu känns det som. Idag även jättegasig :( Jag hade tänkt bevara hemlisen till vecka 12 innan jag berättar på jobbet, men det lär bli helt omöjligt om det fortsätter såhär.

Har du barn sedan tidigare? Min mage var inte fullt såhär snabbsvälld när jag var gravid med första barnet, men nu är det tredje. Och mina magmuskler är fortfarande delade så jag har alltid lite gravidmage konstant.
  • Sonaten
    3hjärtan skrev 2018-01-02 22:13:00 följande:
    Grattis!

Men oj vilken mage redan
    Ja, hur ska det gå? Senaste graviditeten gick jag upp från 62 kg till 96 kg. Magen har redan svällt mer idag än igår. Ok att det säkert mest är gaser, men ändå, det blir jobbigt att hålla det hemligt.

Jag har fått världens tigerränder (bristningar) efter första två graviditeterna och lär få det igen. Har redan börjat smörja, trots att jag vet att det inte hjälper.

Mina magmuskler är fortfarande delade sedan första graviditeten, så jag har alltid lite putmage. Har navelbråck också. Har inte lagt undan gravidkläderna trots att det är fem år sedan jag var gravid senast ;)
  • Sonaten
    saijda skrev 2018-01-04 09:59:27 följande:
    Ja det är verkligen inte kul ;0, hoppas vi får våra riktiga gravidmagar snart <3 mycket vatten och rörelser blir det (jobbar ett fysiskt arbete) men har svårt att äta pga det extrema illamåendet :/

Ja verkligen hade varit mysigt <3 aha det var intressant ju, det visste jag inte :0

Vi får se vad de ser på vul, om det är ett hjärta eller två hjärtan som slår :)

Går in i vecka 7 imorgon - kan man få vul då. Eller hur länge måste man vänta? :D
    Jag har blivit väldigt gasig och magen är som en boll på kvällen. Jag läste att hormonerna som går igång i graviditeten gör att tarmarna arbetar långsammare vilket ger förstoppning och gasbesvär hos en del. Jag äter mycket fibrer, är vegetarian. Och nu vill jag äta ännu bättre, så det blir lass av rå vitkål, morötter, bönor och en hel del frukt och knäckebröd. Klart det blir gasigt. Men jag vill inte undvika den nyttiga maten heller och äta vitt bröd istället.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018