GRAVID BF AUGUSTI 2018
Hoppas in i den här augustitråden också :)
Plussade 20/12 med bim 25/8
Jag blir lite avis på er som redan fått se dom små liven där inne men vi har bestämt oss att vänta till KUBen :)
Hoppas in i den här augustitråden också :)
Plussade 20/12 med bim 25/8
Jag blir lite avis på er som redan fått se dom små liven där inne men vi har bestämt oss att vänta till KUBen :)
Har ni haft med er partner på de första besöken hos Bm? Både hälsosamtal och inskrivning. Är oroliga för att göra fel ;)
Vul idag med tickande hjärta och liten som sprattlade.
V10
Sådär tidigt i graviditeten gömmer sig livmodern fortfarande bakom blygdbenet och kan därför vara svår att se tydligt har jag förstått. I Stockholm finns det några ställen som gör tidiga ultraljud privat från ca v8+0 och då gör man ultraljudet utanpå magen i första hand och tar till vul om det absolut inte går på magen.
Hej alla! Grattis till +!!!
Plussade för ca 1 månad sedan och är i vecka 9, gjorde VUL i vecka 7+5 och såg det pickande hjärtat!
Var verkligen inte planerat (vi har bara känt varandra i ett par månader...)
Min sambo är dock överlycklig och lugn medan jag längtar efter barnet även om jag mer pendlar mellan panik, glädje och ren och skär rädsla. Vi är runt 30 år och detta är första barnet.
Har ganska dåligt koll på allt med graviditeten även om det känns som att det är allt jag läser om just nu...Så jag ser väldigt mycket fram emot att få dela denna upplevelse med er och att vi kan dela med oss av våra erfarenheter!
Huvudsaken är att ni är glada båda två. Det tycker jag låter alldeles underbart. Resten löser sig sen. Att folk sedan tycker att man går förhastat fram det är deras ensak. De känner inte er och vet inte hur ni fungerar.
Grattis till plusset!
Och läs så mycket du kan om allt vad graviditet och förlossning heter, det är bara nyttigt.
Sant, folk har en tendens att vända sina ord till sin fördel eller till din nackdel. När jag var gravid första gången så läste jag mycket på Familjeliv och jag var helt övertygad om att jag skulle få missfall för det är så det känns när man läser här. Tyvärr kommer mycket tråkiga historier upp här, de goda hörs inte lika ofta.