GRAVID BF AUGUSTI 2018
Hej. Ny här.
Gravid i vecka 5+4. Ska bli roligt att följas åt.
Hej. Ny här.
Gravid i vecka 5+4. Ska bli roligt att följas åt.
Hejsan,
Jag fick positivt på stickan i förrgår, och BF (enligt NC- appen som är boven i dramat här..) 20/8. Det är min första graviditet, är 24 år och i mitten av mina 5 åriga studier, så det kommer nog bli en del pusslande framöver, men min sambo och jag har ändå bestämt oss för att behålla barnet, det hela är mycket nervöst kan man ju lugnt påstå haha. Tror inte jag har fattat vad som hänt än, men nu gäller det väl att hålla tummarna att allt går bra :)
Hoppar in här! 32 år, sambo och boendes i Stockholm, bf 24:e augusti.
Sa till min sambo igår att jag skulle testa i morse, och gick upp vid 6:30 och gjorde testet (bim+2) och fick ett jättestarkt plus. Vi lyckades på försök 4 med natural cykles och Cb ägglossningtest. Så vi vill verkligen båda två.
Men alltså, hur mådde ni första dagen ni fick veta? Jag vill berätta för alla, men det får jag inte :(( på tok för tidigt för det!
Jag fick värsta gråtattacken på jobbet idag! Jag är glad, ledsen, rädd, orolig, nervös...
jag hoppas det lägger sig och att detta bara är chocken att det faktiskt funkade! Är säkert massa hormoner som spökar också ;)
Hej en till med bf i augusti
Mitt 3 barn. Plussade en vecka innan beräknad mens.. blev helt chockad att plussa så tidigt.. hur mår ni?
Jag och min kille tänkte avslöja för våra familjer att vi väntar barn på julafton. Det blir första barnbarnet på bådas sidor. Vet inte än hur vi ska avslöja det. Någon mer som ska berätta på julafton?
Jag och min kille tänkte avslöja för våra familjer att vi väntar barn på julafton. Det blir första barnbarnet på bådas sidor. Vet inte än hur vi ska avslöja det. Någon mer som ska berätta på julafton?
Va kul! Vi tänker också berätta för mina föräldrar på julafton tror vi:) vårt tredje barn så jag är inte så nojig att berätta tidigt för dem allra närmsta. det har jag iof aldrig varit:)
Beställde en årskalender med bilder på oss och barnen, och på augusti satte jag en ihopmonterad bild av gravtestet + bb-entrén på Sös och med texten "den 17e augusti kan vi behöva barnvakt".
Ska bli så kul att se allas reaktioner eftersom ingen har en aning om att vi vill ha en trea:D
3e testet med stegring.. Men blir lite orolig, kan liksom inte vara 100% glad över plusset? Ifrågasätter om det verkligen stämmer, googlar på utomkved och tidigt missfall.
Var med om en MA i v.8 i oktober. Fick en mens emellan och plussade nu igen. Hade en känsla av att det tog sig, testade och det visade svagt positivt första testet. Testade igen med CB early och fick lite starkare och sen det sista testet.
Men jag känner inte som jag gjorde när jag blev gravid förra gången. Inga direkta smärtor i bröstet, känns i magen emellanåt men ingen molvärk. Är det normalt?
Jag kan ju ha testat väldigt tidigt också men oron är enorm.
Någon som känner igen sig?
Enligt min sista mens så har jag BF Augusti :)
Hej på er. Jag är en av er som har fått ett plus och räknar mig fram till att jag om allt går bra ska få barn tidigt i augusti. Jag har haft en enormt tufft start då jag i vecka 5 började blöda. Hela min värld rasade samman och jag kände det som att livet var slut. Blödningen avtog och jag hämtade mig från chocken. Bara för att 1 vecka senare starta igen och då mer tilltagande. Slutade med akuten pga oro för utomkveds.
De kunde inte se om det var missfall eller ?bara? blödning, jag fick vänta.... Det var horribelt. Igår fick jag komma in igen och där slog ett litet hjärta.
Där fanns en del som tydde på att jag haft en tvillinggraviditet och därmed kunde blödningen komma ifrån det. Men ändå kunde man inte säga 100 %.. Ingen hade ju sett att där var två, det var bara spekulationer. Blödningen kan alltså komma ifrån något annat och därmed har jag något som de kallade ?hotande missfall?
Jag är gravid idag, och önskar att jag ska få fortsätta vara det. Får önska att det är en stark liten rackare där inne som vill stanna kvar hos oss.
Grattis till alla era plus.
Har alla gått över till Facebook? Är ingen kvar här?