Inlägg från: Vallmofröt |Visa alla inlägg
  • Vallmofröt

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej en till med bf i augusti

Mitt 3 barn. Plussade en vecka innan beräknad mens.. blev helt chockad att plussa så tidigt.. hur mår ni?

• Vallmofröt
    Intenuintesåhär skrev 2017-12-16 10:15:35 följande:

Jag mår förvånansvärt bra. Nästan orolig. Känner inget alls förutom trötthet. X

Förra graviditeten var jag jätteillamående vid den här tiden.

Hur mår du?

Känner du någon skillnad mellan de olika graviditeterna?

Skönt att du mått bra. Ja har haft molnande värk. Väldigt mycket faktiskt.. lite humörsvägningar. Än så länge inte kräkts o mått dåligt. ????
  • Vallmofröt
    saijda skrev 2018-01-13 21:01:30 följande:

Blödningen har slutat helt och hållet idag. Symtomen är fortfarande kvar men är så nervös för ultraljudet på onsdag och BM besöket på tisdag. Hoppas bebisen är kvar och mår bra<3

Google är ens värsta fiende i såna här lägen. Har läst massor om blödningar så hoppas på det bästa. Tur att jag sjukskrev mig i helgen :0

Hur går det för dig??
  • Vallmofröt

Går in i v 17. Har i en veckas tid haft sammandragningar. Känns även som mensvärk i rygg o magen. Även mellan benen. Hade endel förvärkar med barn nr 2. Men så pass tidigt som nu hade ja aldrig. Ja tycker de e rätt jobbigt. På dagarna kan ja inte bara vila mig,utan jobbar ju som uska på demensboende o där e de enormt mycket fysisk stress och psykisk stress. Mycket lyft på boende o annat vi måste göra. Vet inte om d beror på stress eller vad.

• Vallmofröt
    Intenuintesåhär skrev 2018-02-13 16:16:24 följande:

Någon mer som ska på rutinultraljud runt vecka 20? Tycker det är lite sent men det är väl så de flesta har det...

Ja ska på rul när ja e i v 20. Va på ett ultraljud i v 10 också.
  • Vallmofröt
    kaeg skrev 2018-03-01 12:20:44 följande:

Intenuintesåhär & vallmofröt - Blir också v20 för oss vid RUL.

Fick förklarat när jag väntade trean att de bla i Stockholm ändra till v19-20 för att de mer i detalj ska kunna se allt hos fostret, med första barnet vet jag vi var på RUL v17.

Förövrigt fått RUL tid ändrad till 15/3 då vi fick förhinder 20/3, så lite kortare väntan!

Angående sammandragningar - pratat med din Bm? Antingen om du kanske bör sjukskrivas eller få andra arbetsuppgifter. Hoppas du tänkt söka havandeskapspenning.

Jag har varit på förlossningen faktiskt. Dom ville ha in mig då dottern är tidig. Föddes i v 35+0. Gjorde kurva hörde hjärtat ofick se lilla bebis.. barnet mår bra. Läkare undersäkte mig o tappen är 5 cm. Lättnad! Lär nog bli sjukskrivning tidigare än ja trott. Hade annars tänkt jobba till 20 maj ungefär sen ta semester tills havandeskapspenning. Men blir nog tidigare. Me dottern jobba jag till v 25.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018