• Jmlwc

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hejsan

Gravid med 4:e barnet. Har bf i slutet av augusti :)

• Jmlwc
    eileme1990 skrev 2017-12-16 13:14:44 följande:

Jag och min kille tänkte avslöja för våra familjer att vi väntar barn på julafton. Det blir första barnbarnet på bådas sidor. Vet inte än hur vi ska avslöja det. Någon mer som ska berätta på julafton?

Ni kan köpa roliga tröjor, typ, du ska bli mormor osv :)
  • Jmlwc
    eileme1990 skrev 2017-12-16 13:14:44 följande:

Jag och min kille tänkte avslöja för våra familjer att vi väntar barn på julafton. Det blir första barnbarnet på bådas sidor. Vet inte än hur vi ska avslöja det. Någon mer som ska berätta på julafton?

Vi ska vänta till efter v12... så typ i februari.
  • Jmlwc
    Johanna135 skrev 2017-12-17 00:15:09 följande:

Välkommen! :)

Tack:)
  • Jmlwc
    Let it Rain skrev 2017-12-17 19:14:18 följande:

Jag har bjudit in er som skrivit mejlen här och PMat er som vill lämna adressen där. :)

matildakg@hotmail.com

Jag vill vara med:)
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-11 23:52:57 följande:

Länge sedan jag var inne här nu.

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Men varje gång vid gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Så i alla fall imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

Jag är tveksam till att du skulle bli sjukskriven pga blödning. Känner många som har blödig till och från i alla 40 veckor och det är inget fel på barnen. Hoppas bm har någon bra förklaring som kan lugna dig lite. Det tar på energin att vara ständigt orolig. Lycka till!
  • Jmlwc
    Googoodolls skrev 2018-01-28 14:42:31 följande:

Jag klev in i vecka 11 idag och undrar om ni andra gått upp något i vikt? Jag vet att man inte ska bry sig men jag har redan gått upp 2,5 kilo. Och allt sitter kring magen känns det som ..

Jag har gått upp 1.5 kg och går in i v 12 nu i veckan... Min bm tyckte min mage var stor redan, hon föreslog tvillingar:)
  • Jmlwc
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-29 09:32:06 följande:

Kan man få reda på det så tidigt? Där jag bor i södra Sverige så vill de inte säga förrän efter vecka 17.

På NIPT kollar de kromosomer och på så vis vet de könet. Har jag läst....i alla fall:)
  • Jmlwc
    Mariaelvira1990 skrev 2018-01-29 22:59:44 följande:

hej alla! bf 22 augusti än så länge, inskrivningen sker imon och kub säkert inom en vecka. en son som är tio månader hemma, så går allt vägen blir de pseudotvillingar ???? trodde inte de skulle gå så fort ???????? vecka 11 på torsdag och känner mig inte ens gravid, hur mår ni och finns de någon hemlig Facebookgrupp? ????

Vad menas med pseudotvillingar?

Och grattis:)
  • Jmlwc
    Intenuintesåhär skrev 2018-02-13 16:16:24 följande:

Någon mer som ska på rutinultraljud runt vecka 20? Tycker det är lite sent men det är väl så de flesta har det...

I Västerås ska man gå 18+0-18+6. Jag har bokat 18+2.
  • Jmlwc
    Spillevink skrev 2018-02-14 19:01:06 följande:

Har för mig att bm sa att rul är vecka 18-20 (bor i Skåne). 

Är det någon som vet när nästa ul är efter det? 

Vad jag vet så är det endast 1 rul i v 18-20.
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2018-03-02 09:01:31 följande:

Nu har vi varit på rul. Allt gick bra bf 1/8 :)

Finns det ngn fb grupp för bf augusti?

Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2018-03-02 14:11:17 följande:

Hemlig?

Augustimammor 2018 menade jag. Antar att den är hemlig... vet inte vem som och hur man bjuder in.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018