• emeloi

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Tycker tiden går så fort. Ska på kub imorgon och är så peppad :)
  • emeloi
    Maddiieee skrev 2018-01-26 17:05:43 följande:

Hur gick kub?

Vi blev framflyttade till 18/8, så det var för tidigt för att göra testet, men vi såg två små armar, två små ben och ett pickande litet hjärta <3
  • emeloi

V. 27.. Gått upp 8 kg.. Övervikt från start.. 175 cm lång och 88kg..

• emeloi

Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..

• emeloi
    mkess skrev 2018-07-05 12:10:29 följande:

Har inte så jättestor koll, men det är väl en bra viktökning hittills? :) Har bara vägt mig en gång denna graviditet, i v24 och då hade jag gått upp 6kg tror jag. Är fortfarande lite illamående så äter förmodligen inte så mycket som jag borde, men gör tul var 4:e vecka och bebisen växer prick på datumen iaf.

Vad jobbigt att fortfarande behöva kämpa med illamåendet.. :( jag har varit överviktig vid båda mina graviditeter så ville bara kolla ungefär hur jag ligger till mot andra i samma bf-månad.. Hur kommer det sig att du behöver göra tul var 4:de vecka?
  • emeloi
    3hjärtan skrev 2018-07-05 12:44:47 följande:

20 kg v36+0

Har gått upp runt 22-25 kg med dom

Andra

Gick du ner mycket efter första graviditeten och liksom utgick från samma vikt som förra grav? Jag har funderat en del på detta sista tiden.. Känns som att jag är så larvigt rädd för att gå upp i vikt, trots att det liksom ingår i själva processen :)
  • emeloi
    Intenuintesåhär skrev 2018-07-05 19:48:44 följande:

Jag gick upp 11 med dottern och barnmorskan mumlade något om att det är bra att försöka hålla ungefär samma viktuppgång. Jag hade gått upp 11 i vecka 25 typ och nu ligger jag på +17.

Jag gick in med högre ingångsvikt den här gången.

Hur är det för dig? Hade du med dig fler kilon den här gången?

Märker att kroppen reagerar lite annorlunda denna grav.. Går upp lite mer nu än förra.. Efter första grav hade jag gått ner mina 12 gravkg plus 10kg till, vägde då 88kg.. Och där har jag legat kvar tills denna grav, väger nu 101 kg.. Hoppas kunna gå ner lika smidigt denna gång :)
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018