• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Harmoni1

Va mysigt! Vi är beräknade mitten av augusti och då blir det vårt tredje barn.. bock va de helt oplanerat också så mannen är i chock och inte så positiv till detta tyvärr ..

• Mrsbeedee
    sofiaaa91 skrev 2017-12-03 05:55:44 följande:

Hej

Jag plussade nyss med clearblue efter några svaga test i några dagar :)

Jag är 26 år och bor i Halland,

Vill också gärna va med i FB gruppen, men skriver gärna inte min mail, vill du skicka PM till mig?

Lite olika BF, senaste mensen 3/11, Preglife säger 9/8, FF 14/8 (enligt FF ägglossning 21/11)

Grattis!!! Jag har också bf den 13 aug

Har du barn sen tidgare? Symtom?

Sj har jag 2 barn. Mår riktigt illa emellanåt.

Kramper Och gasig ect.
  • Mrsbeedee
    Harmoni1 skrev 2017-12-03 10:34:32 följande:

Va mysigt! Vi är beräknade mitten av augusti och då blir det vårt tredje barn.. bock va de helt oplanerat också så mannen är i chock och inte så positiv till detta tyvärr ..

Grattis! Jag har bf den 13 aug. Blir tredje barnet här med!

Min gubbe är oxå chokad då vi nyligen fått missfall och ingen av oss visste att man kunde få äl som vanligt efter ett missfall. Jag är nog oxå väldigt chockad men båda är vi överlyckliga trots överraskningen. Din guuube kommer nog över chocken snart och blir supertaggad istället ska du se. All lycka till er och grattis än en gång!
  • sofiaaa91
    Mrsbeedee skrev 2017-12-03 10:46:47 följande:

Grattis!!! Jag har också bf den 13 aug

Har du barn sen tidgare? Symtom?

Sj har jag 2 barn. Mår riktigt illa emellanåt.

Kramper Och gasig ect.

Tack detsamma :) va roligt. Jag har mått konstant illa i 2 dagar och de drar i livmodern. Lite yr om jag ställer vi upp fort, molvärk men ingen mensvärk längre. Värken sitter högre upp. Jag har inga barn sen innan. Detta va också de första riktiga försöket :)
  • ensamärstark

Hej!

Jag plusssde igår!!

Jag har tvillingar sedan innan, sambon har två egna och detta bli vårst första gemensamma barn!

Jag fick tidigar missfall i både oktober och november så nu hoppas vi på tredje gånger gillt stt liten vill stanna kvar därinne!

BF 15 augusti!

Jag vill gärna vara med i facebookgruppen! Hur gör jag? :) grattis till er alla!!

• Mrsbeedee

Vill också vara med i fb-gruppen! Vill dock inte skriva min mail här då jag inte vill att någon jag känner ska känna igen mailadressen. Snälla pma mig så jag kan skicka min mailadress. Tack!

• Ninin

Hej! Jag har visst också bf i augusti.. tror jag. Har testat tre dagar i rad och det är jättejättesvagt plus, de två första dagarna var jag rätt säker på spökstreck, men sedan var det lite mindre jättesvagt idag än igår. :) Tredje barnet, önskat men ändå rätt dålig tajming pga nytt jobb. Är gärna med på fb men skriver helst inte ut min mail.

• ensamärstark

Jag tänkte på..

Hur tänker ni kring kaffe och sex tidigt i graviditeten?

Jag är nojig och sippar kanske på EN kopp under hela FM. Sen inget mer på hela dagen. Förr drack jag kanske tio koppar om dagen!

O sex... jag har inte vågat ännu! Haha jag menar han slår ju emot tappen ganska hårt o tänk om det händer något?

• sofiaaa91
    ensamärstark skrev 2017-12-04 06:46:54 följande:

Jag tänkte på..

Hur tänker ni kring kaffe och sex tidigt i graviditeten?

Jag är nojig och sippar kanske på EN kopp under hela FM. Sen inget mer på hela dagen. Förr drack jag kanske tio koppar om dagen!

O sex... jag har inte vågat ännu! Haha jag menar han slår ju emot tappen ganska hårt o tänk om det händer något?

Hade igår faktiskt. Gjorde inte ont alls och symtomen försvann en liten stund. De ska tydligen inte vara farligt alls att ha sex. Barnet ligger väl skyddat i livmodern. Missfall är pga fel på embryot eller någon Brist på något, alkohol, droger eller tobak. Som jag fattat de :)

Kaffe dricker jag inte, men ska inte dricka coola heller då de är koffein i de. Skulle nog inte rekommendera de iaf
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018