• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Alexandra93
    ensamärstark skrev 2017-12-04 06:46:54 följande:

Jag tänkte på..

Hur tänker ni kring kaffe och sex tidigt i graviditeten?

Jag är nojig och sippar kanske på EN kopp under hela FM. Sen inget mer på hela dagen. Förr drack jag kanske tio koppar om dagen!

O sex... jag har inte vågat ännu! Haha jag menar han slår ju emot tappen ganska hårt o tänk om det händer något?

Sex har vi som vanligt, kaffet har jag dragit ner på men dricker fortfarande :)
  • Let it Rain

Jag tänkte på..

Jag är nojig och sippar kanske på EN kopp under hela FM. Sen inget mer på hela dagen. Förr drack jag kanske tio koppar om dagen!

O sex... jag har inte vågat ännu! Haha jag menar han slår ju emot tappen ganska hårt o tänk om det händer något?

Jag dricker ingenting med koffein i (alltså inte ens svart/grönt te eller Cola) och mannen har heller inte gjort det under 3 mån innan vi började försöka eftersom det är så lång tid det tar för spermierna att nybildas. (Finns forskning på att MF-risken ökar nästan lika mkt om mannen dricker koffein.)
  • Mrsbeedee

Jag tänkte på..

Hej!

Här håller jag mig till green tea eller varmt vatten med honung i ist för kaffe. Brukade hälla i mig minst 2 koppar kaffe innan.

Vad gäller sex så har jag själv varit nojig och är det fortfarande. Vi har haft sex iaf och allt har känns bra mår frtfarande lika illa och känner kramper o alla symtom som jag tidigare känt. Det ska vara helt ofarligt att h sex enligt vad jag har fått höra.

Så länge det känns bra för dig är det väl ba att köra på.
  • Mrsbeedee
    Let it Rain skrev 2017-12-04 09:32:54 följande:

Jag dricker ingenting med koffein i (alltså inte ens svart/grönt te eller Cola) och mannen har heller inte gjort det under 3 mån innan vi började försöka eftersom det är så lång tid det tar för spermierna att nybildas. (Finns forskning på att MF-risken ökar nästan lika mkt om mannen dricker koffein.)

Jaha det var något nytt för mig. Bra att veta. Själv dricker jag 1 kopp grön te eller kokvatten med lite honung i. Ska nog försöka undvika att dricka det dagligen då.

Förresten skulle du kunna pma mig så jag kan ge dig min mailadress. Vill hemskt gärna vara med i facebookgruppen
  • Adalgisa

BIM idag, testade negativt igår. Haft symptom såsom luktkänslihet och molande värk i magen men nu tycker jag helt plötsligt att symptomen försvunnit. Vårt första försök och har inga barn sedan innan. Blir galen av att inte veta, blir nästan till ett sjukligt beteende. Någon som känner igen sig? ????

• tempnörden

Livsmedelsverket säger max tre koppar om dagen, (motsvarande fyra koppar te)
    Och som fler skriver här uppe; cola och energidrycker innehåller också koffein men jag vet inte hur mycket.
    Men jag håller mig till max tre och vissa dagar färre.

• Let it Rain
    Mrsbeedee skrev 2017-12-04 11:20:37 följande:
    Jaha det var något nytt för mig. Bra att veta. Själv dricker jag 1 kopp grön te eller kokvatten med lite honung i. Ska nog försöka undvika att dricka det dagligen då.

Förresten skulle du kunna pma mig så jag kan ge dig min mailadress. Vill hemskt gärna vara med i facebookgruppen
    Jag är lite hardcore, det är jag medveten om. Men för min del känns det viktigt att avstå ifrån det. Rött te dricker jag dock massor av. :)

PM kommer!
  • Edda87

Hej.

Jag skulle väldigt gärna bli med i Facebook gruppen. Jag plussade förra veckan.

Mvh

• Mrsbeedee
    Let it Rain skrev 2017-12-04 14:24:25 följande:

Jag är lite hardcore, det är jag medveten om. Men för min del känns det viktigt att avstå ifrån det. Rött te dricker jag dock massor av. :)

PM kommer!

Det är nog bäst att avstå som du gör. Ta det säkra före det osäkra dvs.

Gott med rött te. Själv har jag nyligen fallit för bara honungsdroppar

Kankse ska sluta dricka grönte och enbart dricka lite med honungste framöver.

Tack för pm!
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018