Inlägg från: ensamärstark |Visa alla inlägg
  • ensamärstark

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Googoodolls skrev 2017-12-27 15:54:25 följande:

Det lär vi ju göra, Finspång är ju inte stort och man har ju ofta en hum om vilka folk är, i alla fall i ens egen ålder :) När har du fått tid för ultraljud? Hur mår du, mår du okej? :)

Precis :)

Jag bokade ett privat tidigt VUL nu på tisdag den 2/1 eftersom jag har två missfall i bagaget samt tvillingar sedan innan så vi vill se hur det står till därinne :)

Kub ultraljudet ska jag göra den 5/2 :) jag mår som en påse skit rent ut sagt ! Haha, trött illamående, humörsvängningar dygnet runt typ . Du då?? :)
  • ensamärstark
    Googoodolls skrev 2017-12-28 12:27:57 följande:

Ja det tycker jag ni gör rätt i isåfall :)

Amen nää vad tråkigt att du mår som du mår!! Hoppas det går över snart då :/

Inget illamående, humörsvängningar eller nåt, men jag är trött och har som molande mensvärk konstant. Och magen är jättesvullen! Hahah

Min mage är med svullen till och från.

Vad skönt stt du slipper illamåendet, man blir kanske Depp av att gå o må illa hela tiden.
  • ensamärstark
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-03 17:02:45 följande:

Ni som gjort ultraljud så tidigt - bekostade ni det själva eller fick ni det via BVC?

Bekosta själv. Privat klinik o betalade vanlig sjukhustaxa. 200:-
  • ensamärstark
    Tofre skrev 2018-02-13 07:04:08 följande:

Hej. Jag vill gärna bli inbjuden till fb gruppen ????. Bf 14 augusti, bor i Sthlm.

Vi har samma

BF :)
  • ensamärstark
    Tofre skrev 2018-02-13 12:56:18 följande:

Vad kul.. Då går du också in i vecka 15 nu i morgon då? ????

Japp det stämmer :) vi berättade för syskonen igår oxh dom blev lyriska
  • ensamärstark
    mkess skrev 2018-03-08 07:09:49 följande:

Mitt hb var 138 vid inskrivning i v12, men de verkar inte kolla ferritin här? Kan järndepåerna vara låga trots att hb ligger så pass högt och man mår bra? :o Är vegan så vet inte om icke-hemjärn kanske också lagras sämre eftersom det tas upp sämre.

Mitt hb låg på 137 men järndepåerna vad ganska låga (vet ej exakt) så det kan dom se
  • ensamärstark
    mkess skrev 2018-03-08 09:31:16 följande:

Står ingenting i min journal fast allt annat rörande blodproven finns där, så antar att de inte tagit det då. Tror hon tog två rör?Aha! Fick du ta extra järn då? Hade du några symptom på låga järndepåer?

Nej det enda bm sa att jag måste börja äta järntabletter från vecka 20 och framåt.

Dock är jag mycket

Trött och har huvudvärk varje dag så misstänker stt jag skulle

Behöva äta

Dom redan nu..
  • ensamärstark
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-16 21:57:01 följande:

Känner ni några rörelser än?

Jag känner ingenting ännu. Vecka 19
  • ensamärstark
    mrsLina skrev 2018-03-30 10:30:45 följande:

Någon av er tjejer som inte gått upp i vikt än? Jag vägde 62 kg innan gravid, gick ner till 60 under de första veckorna och har nu den senaste månaden legat på ~62 igen. Är i v19.

Har gått upp 7kg
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018