GRAVID BF AUGUSTI 2018
Augustimammor 2018 menade jag. Antar att den är hemlig... vet inte vem som och hur man bjuder in.
Augustimammor 2018 menade jag. Antar att den är hemlig... vet inte vem som och hur man bjuder in.
Hb och järntabletter!?
Hur ligger ni, vilken vecka och hur mycket järn tar ni totalt om dagen?
Själv kollade jag igår. 114 låg Hb på (v19), så sjukligt från 120 sedan inskrivningen.
Trött och huvudvärk till och från... vet dock inte om detta har med Hb att göra då jag vid några tillfällen under andra graviditeter legat lägre... pratade iaf med MVC och nu blir det höjt intag av järn närmsta veckorna. Så totalt 118mg om dagen.
Mitt hb låg bra vid inskrivning, 120, men mitt ferritin låg på bara 14 så mina järndepåer var låga. Har fått äta en tablett niferex varannan dag..
3hjärtan - så skönt!
GBS är ett namn för en streptockoktyp, kändast är ju A men detta är typ B.
Fast vad jag förstått är det inte akut utan det beror en hel del på om man antibiotika behandlats för GBS innan och måendet och situationen runt förlossningen.
Fått en urinvägsinfektion pga GBS?
Hur mår ni?
Var på RUL idag och allt såg bara bra ut även om den lilla bullen där inne inte var helt samarbetsvillig... bf 11/8 blev det uträknat till.
Förövrigt Hb nere på 109 nu, äter dagligen järntabletter... än ger det inget resultat. :-/
Jag hade ju uppe detta med att känna rörelser och puffar tidigare här i tråden, kände minimalt fladder ibland medan med de andra tre känt tidigare.
Fick min misstanke bekräftad vid RUL att moderkakan sitter i framvägg av livmodern och dämpar utåt. Aldrig haft så tidigare. v18+6 idag tror jag enligt RUL och känner dagligen puffar, men ännu inget kännbart utanpå vilket det tidigare varit... lite mer vadderad själv också än tidigare graviditet.
Intenuintesåhär - Hag tror helt klart bukfett vadderar... blir lite stötdämpande utåt. Utan det är deg mindre ivägen mellan livmoder och hud.
Kul med samma datum. Blev flyttad 5dagar vid RUL men känns ändå som att datumen aldrig stämmer för min del. Gått över 6-10dsgsr sista två graviditeterna, så vi får se.
Jag ska ha mitt 5:e barn...
Börjar verkligen känna mig gravid nu och lite otymplig, känns som tiden både går snabbt och väldigt sakta... Längtar efter vår, kan knappt knäppa min vinterjacka men känns väldigt onödigt att köpa en ny!!
Ensamärstark - Härligt att höra! Vi har inte heller tagit reda på kön.
Intenuintesåhär - Skönt att deg var bra! Grattis till väntade sonen!
Här var bebisen vid RUL hopplös och ej medgörlig. Väldigt krumbuktande och ville helst ej bli mätt. Framförallt inte huvudet och ej helst visa profilen heller.
Då blir det en tös. Så säger alltid mamma, är de spattiga i magen är det flickor och är de lata är det pojkar ;)
Hur går det för er alla!?
Barnmorskebesök idag, v23+5. Hjärtljud på 146 och helt vild när jag låg på britsen och magen mättes. Sfmått över normalkurvan och upplever att magen är stor. Hb109.
Gått upp ca 5kg nu... :-/
Känner sv höfter/bäckenfogar och trötthet. Annars okej.
Hb 109 är i underkant, försöker komma i håg dagliga järntabletterna men inte bäst på det.
Ja, visst var det en evighet sedan inskrivning... nu blir det ju iaf lite tätare mellan besöken! Ca 4veckor till nästa besök.
Hb 114 idag! Rekord denna graviditet!
Finns en hem massa tips på rörelser för att gå bebis att självmant vända sig. Yngsta dottern låg i säte flera veckor och o v36 vända hon spontant efter att jag i ca 5-6dagar gjort rörelseprogram hemma. Vid ultraljuds koll låg hon äntligen rätt!
Denna bebis har legat rätt och ruckbar i flera veckor, men nu för en vecka sedan backat upp och ligger nu lite på tvären utan fosterskador nedåt... för mycket plats kanske? v34+2 idag, så är en bit kvar...
Denna bebis har legat rätt och ruckbar i flera veckor, men nu för en vecka sedan backat upp och ligger nu lite på tvären utan fosterskador nedåt... för mycket plats kanske? v34+2 idag, så är en bit kvar...
På söndag v36 och gått upp ca 10kg nu, startade på 4kg över min önskade normalvikt... men hoppas rätta till det efter graviditeten.
Tidigare gått upp 11-13kg totalt vid tidigare graviditeter. Men ålder och utgångsläge påverkar såklart...
Njuter så gott jag kan av värmen. Ändå mysigt med detta väder, även om några regndagar behövs så man orkar förbereda inne.
Bf 11/8