Inlägg från: Intenuintesåhär |Visa alla inlägg
  • Intenuintesåhär

GRAVID BF AUGUSTI 2018

saijda skrev 2017-12-28 19:51:49 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade igår 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

Grattis! Ja visst är känslan av pluset där på stickan obeskrivlig. Först tror man att någon skämtar med er, jag måste ha köpt en skämtsticka liksom. Sen kommer lyckan.

Grattis igen!
  • Intenuintesåhär
    Labstav skrev 2018-01-02 19:19:03 följande:

Jag tog ett digitalt test som visade 2-3 veckor. Men jag är så galet nervös att det inte går vägen. Hur går man tillväga för att få tidigt ul/vul?

Jag tror du kan fråga barnmorskan om det när du är på inskrivningssamtal. Det är jobbigt att oroa sig, speciellt för något så litet och skört som ett barn.

Du, tänk såhär. Många får missfall, det är det man läser mycket om speciellt här på nätet men ÄNNU FLER får en frisk bebis nio månader senare. Det är bra mycket mer troligt.

Det är fruktansvärt att gå runt och oroa sig, tiden går så långsamt då. Härda ut tills du pratat med barnmorskan. Det är ännu för tidigt att se fostret tror jag.
  • Intenuintesåhär
    idiisen skrev 2018-01-02 17:28:50 följande:
    Det är klara plus ju. Oroa dig inte, ett plus är ett plus. Jag hade svaga streck rätt länge efter beräknad icke mens sen blev de lite smått starkare hela tiden.

Det kommer gå fint!
  • Intenuintesåhär
    Lika91 skrev 2018-01-02 19:40:39 följande:

Hejsan! Jag är 26 år och gravid med mitt andra barn, har bf 8/8 :)

Läste om någon fb grupp och skulle gärna vilja vara med! Hur hittar

Man den? ????

Jag tror gruppen är full tyvärr...
  • Intenuintesåhär
    Lika91 skrev 2018-01-02 19:48:46 följande:

Jaha, haha trodde inte en grupp kunde bli full ????

Inte jag heller, många barnaföderskor i augusti tydligen...
  • Intenuintesåhär

Ni som gjort ultraljud så tidigt - bekostade ni det själva eller fick ni det via BVC?

• Intenuintesåhär
    3hjärtan skrev 2018-01-03 19:30:24 följande:

Tror aldrig det ingår

Jag gick på Capio klinik förra graviditeten och fick i andra trimestern ultraljud. Men det är en privat klinik med tillgång till egen utrustning så det gäller säkert inte på alla.
  • Intenuintesåhär
    saijda skrev 2018-01-04 11:48:41 följande:

Aha okej, vad får man göra då? :)

Det finns privata kliniker där du betalar för att göra vul. I mitt landsting är det väldigt dyrt men har läst att det finns billigare varianter. Googla ultraljud privat och där du bor för att se vad det finns för alternativ.
  • Intenuintesåhär
    Onewayticket skrev 2018-01-04 11:11:16 följande:

Har ni haft med er partner på de första besöken hos Bm? Både hälsosamtal och inskrivning. Är oroliga för att göra fel ;)

Min man var inte med. Han jobbar sex dagar i veckan, tio timmar per dag och har helt enkelt inte tid. Barnmorskan sa inget om det. Du och din partner får välja själva hur ni vill ha det.

Men det kan vara bra för mannen att få vara med och känna sig delaktig och få höra om det som sägs. Graviditeten är ju något som bör delas.
  • Intenuintesåhär

Gör man alltid vul i vecka 7 eller kan man göra vanligt UL också?

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018