GRAVID BF AUGUSTI 2018
Då brukar det vara vul. Gjorde vul idag och är v10+.
Då brukar det vara vul. Gjorde vul idag och är v10+.
Åh jag frågade på inskrivningen om vi kan få göra ultraljud på nästa möte v10 (fortsättning på inskrivningen) och hon sa absolut, det kan vi göra kostnadsfritt. Jag bor i Göteborg och blev glatt överraskad. Trodde att det bara gick att göra privat innan rutin-ul v18 om det inte fanns andra skäl till det :)
Hej alla! Grattis till +!!!
Plussade för ca 1 månad sedan och är i vecka 9, gjorde VUL i vecka 7+5 och såg det pickande hjärtat!
Var verkligen inte planerat (vi har bara känt varandra i ett par månader...)
Min sambo är dock överlycklig och lugn medan jag längtar efter barnet även om jag mer pendlar mellan panik, glädje och ren och skär rädsla. Vi är runt 30 år och detta är första barnet.
Har ganska dåligt koll på allt med graviditeten även om det känns som att det är allt jag läser om just nu...Så jag ser väldigt mycket fram emot att få dela denna upplevelse med er och att vi kan dela med oss av våra erfarenheter!
Super nyttigt och roligt att läsa mycket, men Spillevink - var källkritisk! Att läsa massor här inne är långt ifrån klokt. 1177 & Sjukhusens sidor är toppen. Min barnmorska sa på inskrivningen att hon & hennes kollegor blir mörkrädda när dom är här inne och läser för att ?hänga med? ... folk spär på, hittar på och rent ut sagt ljuger här inne. Så ta familjeliv med en nypa salt :)
Fråga till er med två barn eller fler.
Min dotte är SVARTSJUK som tusan på andra barn, kanske mest för att hon inte har behövt konkurrera med någon.
Nu dröjer det innan den andra kotten kommer men tiden går och hur ska det gå?
Var era barn svartsjuka på den nyfödde? Har ni några tips?
Är i v 9 och haft små blödningar, som lite blod i urinen till en början..varit så i tre dagar idag lite mer vid två tillfällen, lite klumpar.. ngn som fått så och det ändå gått bra eller ska man ställa in sig på ett missfall.
Ringt kvinnokliniken i tre dagar och ej kommit fram. På nätet står det att det kan vara normalt själv har jag aldrig haft liknande. Väntar 4:e barnet..
Har tid hos bm på måndag.
Vad säger ni kloka?
Det sägs att man kan men jag noll koll haha
Tänkte ifall ngn annan har koll å vill svara :)
Spricker av nyfikenhet
Får nog veta i veckan för vi har valt å göra nipt test :)
Hej tjejer
Ja precis, via Nipt blodprov kollar dom olika kromosom sjukdomar och även könskromosomer.
Svar kommer i veckan så gissa på, så uppdaterar jag sen när jag vet ;)
Du hade rätt! Det blir en gosse <3
Någon mer som ska på rutinultraljud runt vecka 20? Tycker det är lite sent men det är väl så de flesta har det...