GRAVID BF AUGUSTI 2018
Har för mig att bm sa att rul är vecka 18-20 (bor i Skåne).
Är det någon som vet när nästa ul är efter det?
Har för mig att bm sa att rul är vecka 18-20 (bor i Skåne).
Är det någon som vet när nästa ul är efter det?
Hej! Hittade hit via Augustibarn-tråden och vill gärna vara med i fb också :)
Har skickat PM till @letitrain men inget svar. Hur gör man annars? Ni som skrivit era adresser, har ni blivit tillagda i gruppen?
(BF 23/8, första barnet. Bor i Malmö och är 33år. Hade hematom med blödning V8 som nu krympt betydligt tack och lov!)
Asså jag måste bara fråga, är det bara jag som är så sjuk nojjig vad gäller mat?! Jag håller på bli galen. Jag tror det finns listeria i allt nu förtiden å googlar man är det ju livsfarligt för då vågar man inte äta nått i kylskåpet. Står att listeria sprids i kylskåp å kan finnas på frukt å grönsaker å man måste vara noga med å skölja allt å förvara allt på visst vis å tvätta händer ofta. Sedan blir de inte bättre när man läser att det kan finnas på redskap som man inte diskat ordentligt å man kan få i sig de på så vis. Jag tror fasiken att jag ibland diskar en gryta typ 4 gånger innan jag kan laga mat med den.
Är det någon annan som känner denna oro som jag gör?
Hej alla! Jag hoppar gärna in här om det är okej. Är gravid med tredje barnet, bf 23/8 enligt tidigt ultraljud. Har en 4,5-åring och en 2-åring här hemma. Är själv nyligen fyllda 35 år och bor i Blekinge. Ska försöka läsa i kapp här i forumet. Hoppas ni alla haft en hanterbar graviditet så här långt!
Beklagar ditt MA.
Lästlite i tråden, men ej skrivit innan... är iaf trebarnsmamma och väntar fjärde i augusti 2018! Väntas i början av augusti, men brukar gå över minst någon vecka om det blir som sista två graviditeterna.
Fortfarande inte landat riktigt i detta men hoppas få njuta av en bra graviditet och sedan ett friskt syskon! Alltid sagt fyra barn, men ej tidsram men nu blev det nu.
Har sedan innan en son på 11, dotter på 9 och dotter på 2. Alla sommarbarn så de hinner bli 12, 10 och 3 innan syskonet kommer.
Gjort kub i januari som såg bra ut och väntar på RUL 20 mars.
Börjar komma förbi illamåendet och så glad för det och att det varit lindrigare denna graviditet än övriga!
Intenuintesåhär - Kul! Känns lång väntan bara. När hade ni bf?
Hur har ni det med fosterrörelser? Börjar bli nojig och tycker att jag borde känna mer. Känner inget konkret nu, (kände mer fladder tidigare ) och undrar om det är för jag har mer ursprungsvikt ?vaddering? denna gång eller om något är fel. Borde ju i princip kännas utanpå nu. Men vet inte heller hur moderkakan ligger denna gång. Hur har ni det? Min bm på sportlov denna vecka men vet inte om kag borde kolla upp detta för att lugna mig själv.
Förlåt att jag helt resolut byter ämne men jag fick precis veta att jag har GBS. Pratade en stund med min barnmorska men blir inte mycket klokare för det. Står fortfarande inte vad det innebär och varför just jag har det om det nu inte smittsam.
Är det någon annan som har det eller har haft det vid tidigare graviditeter?
Känner inte till GBS, vad är de för något?
Hur vet man att man har gbs? Måste det skickas på urinodling?