• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Intenuintesåhär
    saijda skrev 2017-12-28 19:51:49 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade igår 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

Grattis! Ja visst är känslan av pluset där på stickan obeskrivlig. Först tror man att någon skämtar med er, jag måste ha köpt en skämtsticka liksom. Sen kommer lyckan.

Grattis igen!
  • Isathe
    Let it Rain skrev 2017-12-28 21:47:38 följande:

Att inte känna sig gravid behöver inte innebära att något fel. Jag kände inte några som helst symptom med min förra, och allt gick ändå jättebra. Känner väldigt lite denna gång också.

Tack för peppen!! Vill ju känna massor så man fattar att man är gravid liksom. Men ska väl egentligen bara njuta av att inte känna något än
  • saijda
    Intenuintesåhär skrev 2017-12-28 22:20:51 följande:

Grattis! Ja visst är känslan av pluset där på stickan obeskrivlig. Först tror man att någon skämtar med er, jag måste ha köpt en skämtsticka liksom. Sen kommer lyckan.

Grattis igen!

Åh tack tack!! Ja verkligen känner mig fortfarande i chock samtidigt som jag har en obeskrivlig lycka i hela mig!! :0

Exakt, trodde jag drömde först för har längtat så länge!

Går in i vecka 6 (5+0) idag enligt Preglife appen <3
  • saijda
    Intenuintesåhär skrev 2017-12-28 22:20:51 följande:

Grattis igen!

Vilken vecka är du i? Och när har du bf? :)
  • Inasim
    Isathe skrev 2017-12-28 20:19:10 följande:

Hej!

Jag är också på 5+3 idag enligt preglife, men hade ägglossning lite senare så kanske någon dag mindre men räknar såhär fram tills ul. Jag mår hur bra som helst, känner mig inte gravid och blir lite orolig. Har bokat tidigt ul 11/1 och hoppas så att man ska se det lilla hjärtat ticka då.

Va kul :) min enda symptom är att jag är ovanligt trött, pch har som menvärk till och från. Bokade också vul för att vill ha de bekräftat att de är ett hjärta som slår!! :) du får skriva hur de gick sen!
  • Let it Rain
    Isathe skrev 2017-12-28 22:33:57 följande:
    Tack för peppen!! Vill ju känna massor så man fattar att man är gravid liksom. Men ska väl egentligen bara njuta av att inte känna något än
    Denna graviditet fick jag inte symptom förra i typ vecka 9, och jag har varit på UL och allting såg fint ut med ett tickande hjärta. :)
  • Isathe
    Let it Rain skrev 2017-12-29 08:55:40 följande:

Denna graviditet fick jag inte symptom förra i typ vecka 9, och jag har varit på UL och allting såg fint ut med ett tickande hjärta. :)

Härligt å höra!! ska på vul i vecka 7+ om två veckor
  • saijda

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

• Birritus

Är i v6 å tycker den känns som den e uppblåst å att "vecket " mellan magen å där nere är mer utputande el hur man ska förklara d annars e d mäst molvärk å lite ömma bröst här kanske lite mer illamående kvällstid men inget som stör å så hoppas jag d förblir

Blir inte klok på hur olika d räknas m födelse datum i Preglife är det beräknat till 29 aug men såg nu i natural cykelappen att den räknar 3 sep blir ju tokig när d e sån stor skillnad får väll se va bm säger så småningom när d e dax

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018