• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Googoodolls
    saijda skrev 2017-12-30 19:11:24 följande:

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

Alltså jaaa! Kollegor har kommenterat min mage. Ser ut som om jag vore i vecka 13 minst. Kanske är tvillingar vi väntar? Haha
  • saijda
    Googoodolls skrev 2017-12-30 21:28:41 följande:

Alltså jaaa! Kollegor har kommenterat min mage. Ser ut som om jag vore i vecka 13 minst. Kanske är tvillingar vi väntar? Haha

Haha känner mig också som i vecka 13 minst. Ah vem vet om det är två där inne? ;)

Får se nästa vecka om kollegorna kommenterar
  • Googoodolls

Har ni redan börjat köpa kläder och sånt? Min mamma tycker det är alldeles för tidigt men det är ju så himla roligt!

• saijda
    Googoodolls skrev 2018-01-01 10:53:53 följande:

Har ni redan börjat köpa kläder och sånt? Min mamma tycker det är alldeles för tidigt men det är ju så himla roligt!

Vi har kollat på saker, hittat ett jätte bra barnvagnspaket från jollyroom som vi har bestämt oss för:

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside

Sedan fick vi två bodiesar och 4-pack babysockor av min svågers familj igår <3

Men jag får försöka att hålla mig och beställa tills vi har flyttat till nya lägenheten i februari.

Har ni handlat något ännu? :D
  • Googoodolls
    saijda skrev 2018-01-01 11:05:47 följande:

Vi har kollat på saker, hittat ett jätte bra barnvagnspaket från jollyroom som vi har bestämt oss för:

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside

Sedan fick vi två bodiesar och 4-pack babysockor av min svågers familj igår <3

Men jag får försöka att hålla mig och beställa tills vi har flyttat till nya lägenheten i februari.

Har ni handlat något ännu? :D

Oj! Gud vilket bra pris! Ska försöka sälja in det hos sambon ;)

Åh va kul :) vi har köpt lite bodys i storlek 50-56, fått en body av min bästa kompis också. Men inte mer än så :)
  • saijda
    Googoodolls skrev 2018-01-01 11:18:48 följande:

Oj! Gud vilket bra pris! Ska försöka sälja in det hos sambon ;)

Åh va kul :) vi har köpt lite bodys i storlek 50-56, fått en body av min bästa kompis också. Men inte mer än så :)

Gör du det, de har massa bra erbjudanden på jollyroom under barnvagnspaketet ;) Vi valde däremot Hauck pga de är tysk version av Emmaljunga när det gäller kvalitet :)

Åh mysigt ju! Jobbigt och hålla sig :0

Vilken vecka är du i? Har du träffat BM än?
  • Pinkdress92

Hej! Jag skulle gärna vilja följas åt.

Bor i Närke med min sambo och våran dotter på 3år.

Här nyligen fått reda på att jag är gravid igen och är super lycklig att det äntligen är våran tur :D

Har bf 26 augusti :)

• idiisen

Hej alla ???? Jag blir knäpp på allt. Jag plussade i torsdags och på em blev det ett rätt tydligt plus. Fredag morgonen plussade jag starkt och igår tog jag digitalt test, visade 2-3 veckor. Sååå rädd att något är tokigt och det inte är någon graviditet. Någon mer som fått det så? Senaste mensen var någon gång mellan 21-23 november (tror jag). Dock kan menscykeln variera med 30-40 dagar. Ska man behöva vara orolig?

Har haft ömma bröst sen i helgen, känns som två stora blåmärke... och illamåendet varierar väldigt. Ibland morgonen ibland kvällen.

• Inasim
    idiisen skrev 2018-01-02 17:27:58 följande:

Hej alla ???? Jag blir knäpp på allt. Jag plussade i torsdags och på em blev det ett rätt tydligt plus. Fredag morgonen plussade jag starkt och igår tog jag digitalt test, visade 2-3 veckor. Sååå rädd att något är tokigt och det inte är någon graviditet. Någon mer som fått det så? Senaste mensen var någon gång mellan 21-23 november (tror jag). Dock kan menscykeln variera med 30-40 dagar. Ska man behöva vara orolig?

Har haft ömma bröst sen i helgen, känns som två stora blåmärke... och illamåendet varierar väldigt. Ibland morgonen ibland kvällen.

Vad är du oroliga över? Eller varför? Testen har var starka så varför vara de? Eller är de för att digitala visade 2-3?

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018