• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Labstav

Jag tog ett digitalt test som visade 2-3 veckor. Men jag är så galet nervös att det inte går vägen. Hur går man tillväga för att få tidigt ul/vul?

• Intenuintesåhär
    Labstav skrev 2018-01-02 19:19:03 följande:

Jag tog ett digitalt test som visade 2-3 veckor. Men jag är så galet nervös att det inte går vägen. Hur går man tillväga för att få tidigt ul/vul?

Jag tror du kan fråga barnmorskan om det när du är på inskrivningssamtal. Det är jobbigt att oroa sig, speciellt för något så litet och skört som ett barn.

Du, tänk såhär. Många får missfall, det är det man läser mycket om speciellt här på nätet men ÄNNU FLER får en frisk bebis nio månader senare. Det är bra mycket mer troligt.

Det är fruktansvärt att gå runt och oroa sig, tiden går så långsamt då. Härda ut tills du pratat med barnmorskan. Det är ännu för tidigt att se fostret tror jag.
  • Lika91

Hejsan! Jag är 26 år och gravid med mitt andra barn, har bf 8/8 :)

Läste om någon fb grupp och skulle gärna vilja vara med! Hur hittar

Man den? ????

• Intenuintesåhär
    idiisen skrev 2018-01-02 17:28:50 följande:
    Det är klara plus ju. Oroa dig inte, ett plus är ett plus. Jag hade svaga streck rätt länge efter beräknad icke mens sen blev de lite smått starkare hela tiden.

Det kommer gå fint!
  • Intenuintesåhär
    Lika91 skrev 2018-01-02 19:40:39 följande:

Hejsan! Jag är 26 år och gravid med mitt andra barn, har bf 8/8 :)

Läste om någon fb grupp och skulle gärna vilja vara med! Hur hittar

Man den? ????

Jag tror gruppen är full tyvärr...
  • Fiffi09

Jag skulle vilja följas åt! 

Är 23 år och gravid med mitt första barn så hade varit skönt att någon att dela alla tankar och funderingar med! :) 

• Intenuintesåhär
    Lika91 skrev 2018-01-02 19:48:46 följande:

Jaha, haha trodde inte en grupp kunde bli full ????

Inte jag heller, många barnaföderskor i augusti tydligen...
  • idiisen
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-02 19:42:16 följande:

Det är klara plus ju. Oroa dig inte, ett plus är ett plus. Jag hade svaga streck rätt länge efter beräknad icke mens sen blev de lite smått starkare hela tiden.

Det kommer gå fint!

Åh får hoppas det ?? Skulle inte tagit de digitala ???? man funderar ju ännu mer då.
  • idiisen
    Inasim skrev 2018-01-02 18:23:56 följande:
    Det är för de digitala visade 2-3 :/
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018