GRAVID BF AUGUSTI 2018
Åh, vad härligt. Själv så är det 2v kvar till RUL.
Känner mig mest tjock och ingen direkt mage.
Hur är det för er andra?
Är det ditt första barn?
Rul på tisdag nästa vecka, längtar!
Åh, vad härligt. Själv så är det 2v kvar till RUL.
Känner mig mest tjock och ingen direkt mage.
Hur är det för er andra?
Det är jag mest orolig för också, att den inte ska leva.
Jag hade ju uppe detta med att känna rörelser och puffar tidigare här i tråden, kände minimalt fladder ibland medan med de andra tre känt tidigare.
Fick min misstanke bekräftad vid RUL att moderkakan sitter i framvägg av livmodern och dämpar utåt. Aldrig haft så tidigare. v18+6 idag tror jag enligt RUL och känner dagligen puffar, men ännu inget kännbart utanpå vilket det tidigare varit... lite mer vadderad själv också än tidigare graviditet.
Bebis mår fint, och allt såg bra ut idag på rul! Vi valde att inte ta reda på könet :)
Ensamärstark - Härligt att höra! Vi har inte heller tagit reda på kön.
Intenuintesåhär - Skönt att deg var bra! Grattis till väntade sonen!
Här var bebisen vid RUL hopplös och ej medgörlig. Väldigt krumbuktande och ville helst ej bli mätt. Framförallt inte huvudet och ej helst visa profilen heller.
Barnmorskebesök idag, v23+5. Hjärtljud på 146 och helt vild när jag låg på britsen och magen mättes. Sfmått över normalkurvan och upplever att magen är stor. Hb109.
Gått upp ca 5kg nu... :-/
Känner sv höfter/bäckenfogar och trötthet. Annars okej.
Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?
Oj så olika det kan vara. Vad beror det på? Är det utgångsvikten som spelar in eller är det matvanor? Eller bara genetik?
Hur mår ni allihopa?
Jag räknar ner dagarna fast det är ett tag kvar...
Hej mår helt okej tycker jag :) lite små krämpor men det hör ju till! Tycker dagarna går väldigt långsamt nu bara...
Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..
Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..