• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • idiisen

Första gången jag är gravid. Har genomgått 2 ivf utan resultat, aktivt försökande i 4 år. Och nu klarar vi det på egen hand :) känns otroligt då vi aldrig hade trott att vi skulle få ett biologiskt barn. Trodde att man skulle bli lugn och inte fundera så mycket när man väl fått ett plus. Men oron är ju konstant där. Sååå rädd för missfall. Hoppas folk förstår och inte bara ger agg.

Började röka igen efter ivf och nu får man ju sluta tvärt. Hoppas det inte ger någon dålig effekt.

• evnor2
    idiisen skrev 2018-01-03 08:21:07 följande:

Första gången jag är gravid. Har genomgått 2 ivf utan resultat, aktivt försökande i 4 år. Och nu klarar vi det på egen hand :) känns otroligt då vi aldrig hade trott att vi skulle få ett biologiskt barn. Trodde att man skulle bli lugn och inte fundera så mycket när man väl fått ett plus. Men oron är ju konstant där. Sååå rädd för missfall. Hoppas folk förstår och inte bara ger agg.

Började röka igen efter ivf och nu får man ju sluta tvärt. Hoppas det inte ger någon dålig effekt.

Låter lite som jag vi försökte 3 gånger med IVF+ insättning av två frysta embryo. Blev inget av det. Å nu plussade vi helt naturligt. Tog ut min p-stav där ca 7 år sedan så försökt ganska länge innan det tog sig. Är i v.10 nu. Men livrädd att det ska bli missfall. Eftersom man försökt så länge. Men man blev ganska paff när man såg att gravtestet var positivt. Hur långt gången är du?
  • Isathe
    any19877 skrev 2018-01-02 22:06:54 följande:

Hej och grattis till alla! Jagbordd vara i v 6+6 idag men på vul såg läkaren bara hinnsäck och gulesäck och inget embryo , har någon varit i samma sits? Visst borde de kunna se embryo nu?

Oj jobbig sits. Men vad sa läkaren om det? Fått ny tid för nytt vul?
  • 3hjärtan
    any19877 skrev 2018-01-02 22:06:54 följande:

Hej och grattis till alla! Jagbordd vara i v 6+6 idag men på vul såg läkaren bara hinnsäck och gulesäck och inget embryo , har någon varit i samma sits? Visst borde de kunna se embryo nu?

Ja det borde ha synts nu. Kanske inte lika långt gången som du tror?

När får du komma tillbaka på ny koll?
  • any19877

Har varit där idag och vi fick se ett foster på 4 mm och hjärtat slog.Verkar att befriktbibgen skedde senare än jag trodde. Hoppas bara embryon utvecklas vidare nu:)

• 3hjärtan
    any19877 skrev 2018-01-03 15:08:10 följande:

Har varit där idag och vi fick se ett foster på 4 mm och hjärtat slog.Verkar att befriktbibgen skedde senare än jag trodde. Hoppas bara embryon utvecklas vidare nu:)

Vad skönt! Håller tummarna nu! Vilken vecka motsvarar det?
  • mkess
    ensamärstark skrev 2018-01-02 20:13:51 följande:

Idag i vecka 7+5 fick vi se en fantastisk liten varelse med fint hjärta i min mage :D

Grattis! :D
  • mkess
    any19877 skrev 2018-01-03 15:08:10 följande:

Grattis till hjärtslag! :) Fostret verkar ju växa på så det går säkert bra!
  • mkess

Vi var också på ul igår i v9+1, såg en liten bebis som viftade på stumparna. :) Känns lite lättare att må illa nu när man vet att det faktiskt finns någonting där inne.

• Isathe

Ååå att få läsa om alla som varit på vul och sett sina små!!

Jag ska iväg på torsdag nästa vecka, känns som en evighet dit!!!

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018