• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Intenuintesåhär

Ni som gjort ultraljud så tidigt - bekostade ni det själva eller fick ni det via BVC?

• mkess
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-03 17:02:45 följande:

Ni som gjort ultraljud så tidigt - bekostade ni det själva eller fick ni det via BVC?

Vi gick privat och betalade själva. :)
  • 3hjärtan

Tror aldrig det ingår
  • Intenuintesåhär
    3hjärtan skrev 2018-01-03 19:30:24 följande:

Tror aldrig det ingår

Jag gick på Capio klinik förra graviditeten och fick i andra trimestern ultraljud. Men det är en privat klinik med tillgång till egen utrustning så det gäller säkert inte på alla.
  • Isathe
    any19877 skrev 2018-01-03 15:08:10 följande:

Har varit där idag och vi fick se ett foster på 4 mm och hjärtat slog.Verkar att befriktbibgen skedde senare än jag trodde. Hoppas bara embryon utvecklas vidare nu:)

Åå skönt att läsa. Hur långt gången uppskattar dom att du är?
  • ensamärstark

Bekosta själv. Privat klinik o betalade vanlig sjukhustaxa. 200:-
  • Sonaten
    saijda skrev 2018-01-03 00:01:37 följande:
    Oj vilken mysig gravidmage! Har också stor, går in i vecka 7 på fredag ?. Får ta bild på den <3

Grattis till graviditeten :)
    Jag fattar inte hur den kan bli så uppblåst helt plötsligt. Lite förstoppad är jag sedan jag började med niferex för ett par veckor sedan, men magen har blåst upp sig enormt på ett par dagar nu känns det som. Idag även jättegasig :( Jag hade tänkt bevara hemlisen till vecka 12 innan jag berättar på jobbet, men det lär bli helt omöjligt om det fortsätter såhär.

Har du barn sedan tidigare? Min mage var inte fullt såhär snabbsvälld när jag var gravid med första barnet, men nu är det tredje. Och mina magmuskler är fortfarande delade så jag har alltid lite gravidmage konstant.
  • Sonaten
    3hjärtan skrev 2018-01-02 22:13:00 följande:
    Grattis!

Men oj vilken mage redan
    Ja, hur ska det gå? Senaste graviditeten gick jag upp från 62 kg till 96 kg. Magen har redan svällt mer idag än igår. Ok att det säkert mest är gaser, men ändå, det blir jobbigt att hålla det hemligt.

Jag har fått världens tigerränder (bristningar) efter första två graviditeterna och lär få det igen. Har redan börjat smörja, trots att jag vet att det inte hjälper.

Mina magmuskler är fortfarande delade sedan första graviditeten, så jag har alltid lite putmage. Har navelbråck också. Har inte lagt undan gravidkläderna trots att det är fem år sedan jag var gravid senast ;)
  • saijda
    Sonaten skrev 2018-01-03 22:01:44 följande:

Jag fattar inte hur den kan bli så uppblåst helt plötsligt. Lite förstoppad är jag sedan jag började med niferex för ett par veckor sedan, men magen har blåst upp sig enormt på ett par dagar nu känns det som. Idag även jättegasig :( Jag hade tänkt bevara hemlisen till vecka 12 innan jag berättar på jobbet, men det lär bli helt omöjligt om det fortsätter såhär.

Har du barn sedan tidigare? Min mage var inte fullt såhär snabbsvälld när jag var gravid med första barnet, men nu är det tredje. Och mina magmuskler är fortfarande delade så jag har alltid lite gravidmage konstant.

Jag har samma problem både uppsvälld/gravid mage och förstoppning typ :0 men jag tar inget mot förstoppningen för min kropp blir konstig av det :/ samma dilemma här, har redan fått frågan vilket gör mig lite stressad :0

Känner mig som minst vecka 15 typ ^^

Detta är första barnet och som vi har längtat <3 men min svågers treåring nämnde för några dagar sedan att det är bebisar (alltså två) i magen. Vi vet inte om det finns tvillingar i min eller min mans familj så är lite (mycket?!) nervös

Åh vad mysigt med flera barn. Jag vill också ha flera <3 åh det kan inte vara roligt med magen men måste vara värt det när man skapat liv!
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018