• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • rrushe

Hallå där

Följt tråden men inte vågat skriva förrän nu.. tredje barnet å bf är enl sista mens 20 aug enl ul 16 aug.

Vill någon gissa kön enl nub eller skall teorin? Jag längtar till vi får veta. :)

• Aamon
    rrushe skrev 2018-01-28 19:00:53 följande:

Hallå där

Följt tråden men inte vågat skriva förrän nu.. tredje barnet å bf är enl sista mens 20 aug enl ul 16 aug.

Vill någon gissa kön enl nub eller skall teorin? Jag längtar till vi får veta. :)

Vad är det för något? Hur ska man se kön är teorin då? Om du bedömmer bilden utifrån de teorierna, vad tror du då det är för kön? :)
  • rrushe
    Aamon skrev 2018-01-28 21:17:11 följande:

Vad är det för något? Hur ska man se kön är teorin då? Om du bedömmer bilden utifrån de teorierna, vad tror du då det är för kön? :)

Det sägs att man kan men jag noll koll haha

Tänkte ifall ngn annan har koll å vill svara :)

Spricker av nyfikenhet

Får nog veta i veckan för vi har valt å göra nipt test :)
  • Intenuintesåhär
    rrushe skrev 2018-01-28 23:01:25 följande:

Det sägs att man kan men jag noll koll haha

Tänkte ifall ngn annan har koll å vill svara :)

Spricker av nyfikenhet

Får nog veta i veckan för vi har valt å göra nipt test :)

Kan man få reda på det så tidigt? Där jag bor i södra Sverige så vill de inte säga förrän efter vecka 17.
  • Jmlwc
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-29 09:32:06 följande:

Kan man få reda på det så tidigt? Där jag bor i södra Sverige så vill de inte säga förrän efter vecka 17.

På NIPT kollar de kromosomer och på så vis vet de könet. Har jag läst....i alla fall:)
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2018-01-29 10:07:45 följande:

På NIPT kollar de kromosomer och på så vis vet de könet. Har jag läst....i alla fall:)

Ja så är det
  • rrushe

Hej tjejer
    Ja precis, via Nipt blodprov kollar dom olika kromosom sjukdomar och även könskromosomer. 
    Svar kommer i veckan så gissa på, så uppdaterar jag sen när jag vet ;)

• Intenuintesåhär
    rrushe skrev 2018-01-29 13:08:25 följande:

Hej tjejer

Ja precis, via Nipt blodprov kollar dom olika kromosom sjukdomar och även könskromosomer. 

Svar kommer i veckan så gissa på, så uppdaterar jag sen när jag vet ;)

En pojke!
  • Mariaelvira1990

hej alla! bf 22 augusti än så länge, inskrivningen sker imon och kub säkert inom en vecka. en son som är tio månader hemma, så går allt vägen blir de pseudotvillingar ???? trodde inte de skulle gå så fort ???????? vecka 11 på torsdag och känner mig inte ens gravid, hur mår ni och finns de någon hemlig Facebookgrupp? ????

• Jmlwc
    Mariaelvira1990 skrev 2018-01-29 22:59:44 följande:

hej alla! bf 22 augusti än så länge, inskrivningen sker imon och kub säkert inom en vecka. en son som är tio månader hemma, så går allt vägen blir de pseudotvillingar ???? trodde inte de skulle gå så fort ???????? vecka 11 på torsdag och känner mig inte ens gravid, hur mår ni och finns de någon hemlig Facebookgrupp? ????

Vad menas med pseudotvillingar?

Och grattis:)
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018