• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • kaeg

Intenuintesåhär - Kul! Känns lång väntan bara. När hade ni bf?

Hur har ni det med fosterrörelser? Börjar bli nojig och tycker att jag borde känna mer. Känner inget konkret nu, (kände mer fladder tidigare ) och undrar om det är för jag har mer ursprungsvikt ?vaddering? denna gång eller om något är fel. Borde ju i princip kännas utanpå nu. Men vet inte heller hur moderkakan ligger denna gång. Hur har ni det? Min bm på sportlov denna vecka men vet inte om kag borde kolla upp detta för att lugna mig själv.

* Mikael 060804 * Sara 080704 * Emma 150624 *
  • mkess
    kaeg skrev 2018-02-26 07:34:21 följande:

Hur har ni det med fosterrörelser? Börjar bli nojig och tycker att jag borde känna mer. Känner inget konkret nu, (kände mer fladder tidigare ) och undrar om det är för jag har mer ursprungsvikt ?vaddering? denna gång eller om något är fel. Borde ju i princip kännas utanpå nu. Men vet inte heller hur moderkakan ligger denna gång. Hur har ni det? Min bm på sportlov denna vecka men vet inte om kag borde kolla upp detta för att lugna mig själv.

Vilken vecka är du i? Jag gick in i v18 idag och känner lite fladder då och då, kände mer för någon vecka sedan (eller så har man blivit van?!). Har en doppler så vet att bebisen lever och kan även höra henne röra sig där inne vilket jag inte känner själv. Tror absolut inte du behöver oroa dig men be om att få komma in och lyssna på hjärtat om det känns bättre för dig. :)
  • kaeg
    mkess skrev 2018-02-26 07:48:58 följande:

Vilken vecka är du i? Jag gick in i v18 idag och känner lite fladder då och då, kände mer för någon vecka sedan (eller så har man blivit van?!). Har en doppler så vet att bebisen lever och kan även höra henne röra sig där inne vilket jag inte känner själv. Tror absolut inte du behöver oroa dig men be om att få komma in och lyssna på hjärtat om det känns bättre för dig. :)

Lite så mina tankar går, att man vant sig vid fladder och att jag förväntar mig mer puffar trots pyttig storlek. Men känt mer med tidigare barn vad jag minns... går in i v18 denna vecka med. Tänker att jag inte riktigt har tid att känna efter som man gjorde första graviditeten och sedan när jag verkligen försöker känna kanske den där inne är lugn.

Har bm besöket v25 och planerat lyssna hjärtljud då, RUL innan dess 20/3. Så ett tag kvar...
  • Intenuintesåhär

Jag kände också runt vecka 13 14 någonting. Jag blev jätteglad, så kul att slippa oron nu i början. Sedan slutar det för kanske två veckor sedan.

Jahapp, då är det väl bara att börja noja igen då, tänkte jag.

Jag har precis gått in i vecka 17 nu. Känns skönt att ha kommit en bit på vägen men längtar så till första ultraljudet.

Min barnmorska har också varit på semester.

Det är väl bara att vänta och se.

Lycka till!
  • kaeg

Intenuintesåhär - Vi har tjuvkikat vid kub så sett den lille iaf en gång

• LisaKMB

Du behöver säkerligen inte oroa dig! Är ju så olika det där. När jag var gravid med mitt första barn kände jag inget förrän vecka 21-22 och då låg moderkakan i framvägg. Tvåan i magen kände jag runt vecka 15 (moderkakan i bakvägg). Nu med nummer tre har jag anat något ibland men är inte helt säker, är i vecka 15. Vilken vecka är du i?
  • kaeg

LisaKMB - v18 nu. Känt tidigare vi föregående graviditet. Känt fladder även denna graviditet, men upplever att det avtagit. Men kanske bara är nojor man har... tyckte jag kände lite igen idag iaf på jobbet, om det inte var magen som var hungrig...

Blir ju att man överanalyserar, vilket aldrig är bra.

• Vallmofröt

Går in i v 17. Har i en veckas tid haft sammandragningar. Känns även som mensvärk i rygg o magen. Även mellan benen. Hade endel förvärkar med barn nr 2. Men så pass tidigt som nu hade ja aldrig. Ja tycker de e rätt jobbigt. På dagarna kan ja inte bara vila mig,utan jobbar ju som uska på demensboende o där e de enormt mycket fysisk stress och psykisk stress. Mycket lyft på boende o annat vi måste göra. Vet inte om d beror på stress eller vad.

• Vallmofröt
    Intenuintesåhär skrev 2018-02-13 16:16:24 följande:

Någon mer som ska på rutinultraljud runt vecka 20? Tycker det är lite sent men det är väl så de flesta har det...

Ja ska på rul när ja e i v 20. Va på ett ultraljud i v 10 också.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018