• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • mkess
    kaeg skrev 2018-02-26 09:31:05 följande:
    Lite så mina tankar går, att man vant sig vid fladder och att jag förväntar mig mer puffar trots pyttig storlek. Men känt mer med tidigare barn vad jag minns... går in i v18 denna vecka med. Tänker att jag inte riktigt har tid att känna efter som man gjorde första graviditeten och sedan när jag verkligen försöker känna kanske den där inne är lugn.

Har bm besöket v25 och planerat lyssna hjärtljud då, RUL innan dess 20/3. Så ett tag kvar...
    Jag har också haft för mig att jag känt tidigare med tvåan, men när jag tänker efter så var det nog först i v19 som jag kände första sparkarna som eventuellt känts utanpå. Hon sparkade alltid hårt som en sate och är fortfarande jättestark så förväntar mig inte att få en till hulkbebis. ;)
    Vi har rul den 21/3! :) Känns som lång tid men tror nog vi kommer känna bebisarna lite oftare innan dess!
  • Intenuintesåhär

För att lugna er andra med samma oro som jag, var hos barnmorskan idag. Kände sådan oro att jag faktiskt betalade för ett privat ultraljud. Ett pickande hjärta och en liten lat men levande varelser där inne. Att jag inte kände något var inte alls märkligt sa hon. Alla känner inte snabbare vid andra barnet, det är individuellt.

Puh.
  • kaeg

Intenuintesåhär & vallmofröt - Blir också v20 för oss vid RUL.

Fick förklarat när jag väntade trean att de bla i Stockholm ändra till v19-20 för att de mer i detalj ska kunna se allt hos fostret, med första barnet vet jag vi var på RUL v17.

Förövrigt fått RUL tid ändrad till 15/3 då vi fick förhinder 20/3, så lite kortare väntan!

Angående sammandragningar - pratat med din Bm? Antingen om du kanske bör sjukskrivas eller få andra arbetsuppgifter. Hoppas du tänkt söka havandeskapspenning.

* Mikael 060804 * Sara 080704 * Emma 150624 *
  • LisaKMB
    Intenuintesåhär skrev 2018-02-28 20:22:26 följande:

För att lugna er andra med samma oro som jag, var hos barnmorskan idag. Kände sådan oro att jag faktiskt betalade för ett privat ultraljud. Ett pickande hjärta och en liten lat men levande varelser där inne. Att jag inte kände något var inte alls märkligt sa hon. Alla känner inte snabbare vid andra barnet, det är individuellt.

Puh.

Skönt att allt såg bra ut! Är själv orolig nu. Känner ingenting. Tyckte jag kände fladder för några dagar sedan men inget nu. Går in i vecka 16 imorgon. Får väl snällt vänta tills RUL den 22/3. Nojigt!
  • kaeg

LisaKBM - skönt ändå med RUL rätt så snart och inte behöva vänta till v20

Jag har börjat känna mer fladder och rörelser igen! Känns jättebra!

• 3hjärtan

Nu har vi varit på rul. Allt gick bra bf 1/8 :)

Finns det ngn fb grupp för bf augusti?

• Vallmofröt
    kaeg skrev 2018-03-01 12:20:44 följande:

Intenuintesåhär & vallmofröt - Blir också v20 för oss vid RUL.

Fick förklarat när jag väntade trean att de bla i Stockholm ändra till v19-20 för att de mer i detalj ska kunna se allt hos fostret, med första barnet vet jag vi var på RUL v17.

Förövrigt fått RUL tid ändrad till 15/3 då vi fick förhinder 20/3, så lite kortare väntan!

Angående sammandragningar - pratat med din Bm? Antingen om du kanske bör sjukskrivas eller få andra arbetsuppgifter. Hoppas du tänkt söka havandeskapspenning.

Jag har varit på förlossningen faktiskt. Dom ville ha in mig då dottern är tidig. Föddes i v 35+0. Gjorde kurva hörde hjärtat ofick se lilla bebis.. barnet mår bra. Läkare undersäkte mig o tappen är 5 cm. Lättnad! Lär nog bli sjukskrivning tidigare än ja trott. Hade annars tänkt jobba till 20 maj ungefär sen ta semester tills havandeskapspenning. Men blir nog tidigare. Me dottern jobba jag till v 25.
  • kaeg
    3hjärtan skrev 2018-03-02 09:01:31 följande:

Så skönt! v18-19 nu?
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2018-03-02 09:01:31 följande:

Augustibarn 2018
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018