• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Intenuintesåhär
    kaeg skrev 2018-04-20 17:35:29 följande:

Barnmorskebesök idag, v23+5. Hjärtljud på 146 och helt vild när jag låg på britsen och magen mättes. Sfmått över normalkurvan och upplever att magen är stor. Hb109.

Gått upp ca 5kg nu... :-/

Känner sv höfter/bäckenfogar och trötthet. Annars okej.

Åh, vad kul att vara hos barnmorskan! Känns som en evighet sen sist i vecka 13.

Könet mig också tung. Känns som det ligger en bit granit i magen. Resa sig från sittande ställning på golvet (har småbarn) är ett helt projekt.

HB på 109, är det lågt eller normalt?
  • kaeg

Hb 109 är i underkant, försöker komma i håg dagliga järntabletterna men inte bäst på det.

Ja, visst var det en evighet sedan inskrivning... nu blir det ju iaf lite tätare mellan besöken! Ca 4veckor till nästa besök.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • kaeg

Hb 114 idag! Rekord denna graviditet!

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • 998877

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

• Intenuintesåhär
    998877 skrev 2018-05-14 17:16:45 följande:

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

Min barnmorska sa att jag skulle försöka hålla uppgången till 11 kilo som jag gick upp allt som allt med första barnet. Är redan uppe i 9 nu i vecka 28 så jag anar att det inte kommer gå vägen.

Hur ser det ut för er?
  • Isathe

Jag är i vecka 25+2 och har sedan jag plussat gått upp 4-5kg.
  • 3hjärtan
    Intenuintesåhär skrev 2018-05-14 20:14:38 följande:

Min barnmorska sa att jag skulle försöka hålla uppgången till 11 kilo som jag gick upp allt som allt med första barnet. Är redan uppe i 9 nu i vecka 28 så jag anar att det inte kommer gå vägen.

Hur ser det ut för er?

• 3hjärtan
    Intenuintesåhär skrev 2018-05-14 20:14:38 följande:

Hur ser det ut för er?

Gått upp 14 kg. V29. Brukar dessvärre gå upp ca 25 kg innan det är klart
  • Intenuintesåhär

Oj så olika det kan vara. Vad beror det på? Är det utgångsvikten som spelar in eller är det matvanor? Eller bara genetik?

• mkess

Vägde 56kg innan jag blev gravid och när jag senast var hos bm i v24+0 hade jag gått upp 6kg. Med första barnet var jag underviktig när jag blev gravid och gick upp typ 25kg, med andra barnet 12kg. Gissar att det blir ungefär samma som med tvåan denna gång. :)
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018