• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • emeloi

V. 27.. Gått upp 8 kg.. Övervikt från start.. 175 cm lång och 88kg..

• evnor2

V. 29 å tvillingar gott upp 12 kg. Hade innan gått ner 20 kg. Så känns jobbigt att man kommer säkert gå upp allt igen:/ men bättre å njuta nu å inte tänka på vikten utan ta det efteråt istället:)

• 3hjärtan
    Intenuintesåhär skrev 2018-05-15 09:37:11 följande:

Oj så olika det kan vara. Vad beror det på? Är det utgångsvikten som spelar in eller är det matvanor? Eller bara genetik?

Har vägt 57,60,62 och nu 69 när jag blivit gravid men verkar ska gå upp lika mkt ändå

166 cm
  • Milou3
    mkess skrev 2018-05-15 09:41:06 följande:

Vägde 56kg innan jag blev gravid och när jag senast var hos bm i v24+0 hade jag gått upp 6kg. Med första barnet var jag underviktig när jag blev gravid och gick upp typ 25kg, med andra barnet 12kg. Gissar att det blir ungefär samma som med tvåan denna gång. :)

Jag kan nästan citera ditt svar :)

Vägde 56 innan, hos bm i vecka 25 hade jag gått upp 6 kilo. Med första barnet var jag underviktig och gick upp 17 kilo. Med andra barnet 12 kilo, så gissar det blir samma som med tvåan. Eller så smäller det till på vågen med all vätska i kroppen om det fortsätter vara så här varmt å gött ;)
  • Intenuintesåhär

Hur mår ni allihopa?

Jag räknar ner dagarna fast det är ett tag kvar...

• mrsLina

Någon av er tjejer som listat ut hur mycket ni får i graviditetspenning? Jag är i SGI taket och får ut 725 var dag, betalar dom för 7 dagar i veckan? Vilket datum är brytdatum? den 20 augusti går jag över på FL och som det ser ut betalar de enbart ut för en dag den månaden för fl. är det den 20 som brytdatum i augusti? 
    Är helt ny på detta så försöker förstå och räkna ut hur mycket man kommer ha när man gått hem. 

• 3hjärtan
    mrsLina skrev 2018-06-28 19:25:38 följande:

Någon av er tjejer som listat ut hur mycket ni får i graviditetspenning? Jag är i SGI taket och får ut 725 var dag, betalar dom för 7 dagar i veckan? Vilket datum är brytdatum? den 20 augusti går jag över på FL och som det ser ut betalar de enbart ut för en dag den månaden för fl. är det den 20 som brytdatum i augusti? 

Är helt ny på detta så försöker förstå och räkna ut hur mycket man kommer ha när man gått hem. 

Tror man får 20 till 20e. Men tips ta så lite dagar du kan första året så du kan spara. Tar du 7 dagar i veckan är alla dagar slut till 1 års dagen
  • mrsLina
    3hjärtan skrev 2018-06-28 21:08:54 följande:
    Tror man får 20 till 20e. Men tips ta så lite dagar du kan första året så du kan spara. Tar du 7 dagar i veckan är alla dagar slut till 1 års dagen
    Hej tack! Det är graviditetspenningen som jag funderar över hur många dagar dom betalar ut för. Om det är 7 dagar i veckan, föräldraledigheten får man planera själv så det är lättare att se hur mycket man får ut och så. Man känner sig så ny på detta.
  • 3hjärtan
    mrsLina skrev 2018-06-28 21:48:52 följande:

Hej tack! Det är graviditetspenningen som jag funderar över hur många dagar dom betalar ut för. Om det är 7 dagar i veckan, föräldraledigheten får man planera själv så det är lättare att se hur mycket man får ut och så. Man känner sig så ny på detta.

Jaha. Missuppfattade. Då får du som

Vid en sjukskrivning.
  • emizz
    Intenuintesåhär skrev 2018-06-23 13:16:17 följande:

Hur mår ni allihopa?

Jag räknar ner dagarna fast det är ett tag kvar...

Hej mår helt okej tycker jag :) lite små krämpor men det hör ju till! Tycker dagarna går väldigt långsamt nu bara...
    #pojke- 09# #flicka -11# #pojke bf aug-18#
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018