• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • emeloi

Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..

• mkess
    emeloi skrev 2018-07-05 11:44:49 följande:

Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..

Har inte så jättestor koll, men det är väl en bra viktökning hittills? :) Har bara vägt mig en gång denna graviditet, i v24 och då hade jag gått upp 6kg tror jag. Är fortfarande lite illamående så äter förmodligen inte så mycket som jag borde, men gör tul var 4:e vecka och bebisen växer prick på datumen iaf.
  • 3hjärtan

20 kg v36+0

Har gått upp runt 22-25 kg med dom

Andra
  • emeloi
    mkess skrev 2018-07-05 12:10:29 följande:

Har inte så jättestor koll, men det är väl en bra viktökning hittills? :) Har bara vägt mig en gång denna graviditet, i v24 och då hade jag gått upp 6kg tror jag. Är fortfarande lite illamående så äter förmodligen inte så mycket som jag borde, men gör tul var 4:e vecka och bebisen växer prick på datumen iaf.

Vad jobbigt att fortfarande behöva kämpa med illamåendet.. :( jag har varit överviktig vid båda mina graviditeter så ville bara kolla ungefär hur jag ligger till mot andra i samma bf-månad.. Hur kommer det sig att du behöver göra tul var 4:de vecka?
  • emeloi
    3hjärtan skrev 2018-07-05 12:44:47 följande:

20 kg v36+0

Har gått upp runt 22-25 kg med dom

Andra

Gick du ner mycket efter första graviditeten och liksom utgick från samma vikt som förra grav? Jag har funderat en del på detta sista tiden.. Känns som att jag är så larvigt rädd för att gå upp i vikt, trots att det liksom ingår i själva processen :)
  • Intenuintesåhär

Jag gick upp 11 med dottern och barnmorskan mumlade något om att det är bra att försöka hålla ungefär samma viktuppgång. Jag hade gått upp 11 i vecka 25 typ och nu ligger jag på +17.

Jag gick in med högre ingångsvikt den här gången.

Hur är det för dig? Hade du med dig fler kilon den här gången?
  • Intenuintesåhär

Jag gick upp 11 med dottern och barnmorskan mumlade något om att det är bra att försöka hålla ungefär samma viktuppgång. Jag hade gått upp 11 i vecka 25 typ och nu ligger jag på +17.

• 3hjärtan
    emeloi skrev 2018-07-05 13:48:04 följande:

Gick du ner mycket efter första graviditeten och liksom utgick från samma vikt som förra grav? Jag har funderat en del på detta sista tiden.. Känns som att jag är så larvigt rädd för att gå upp i vikt, trots att det liksom ingår i själva processen :)

Gick ner allt efter första. Så tillbaka till 57 kg. Men efter andra till 60 kg. 57-58 om jag ansträngde mig
  • emeloi
    Intenuintesåhär skrev 2018-07-05 19:48:44 följande:

Märker att kroppen reagerar lite annorlunda denna grav.. Går upp lite mer nu än förra.. Efter första grav hade jag gått ner mina 12 gravkg plus 10kg till, vägde då 88kg.. Och där har jag legat kvar tills denna grav, väger nu 101 kg.. Hoppas kunna gå ner lika smidigt denna gång :)
  • kaeg

På söndag v36 och gått upp ca 10kg nu, startade på 4kg över min önskade normalvikt... men hoppas rätta till det efter graviditeten.

Tidigare gått upp 11-13kg totalt vid tidigare graviditeter. Men ålder och utgångsläge påverkar såklart...

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Blåklocka87

Hej alla fina människor :)

Jag har 28 dagar kvar till BF, väntar andra barnet blir en pojk denna gången också :) :) :) min första är 3 år.

Bor och jobbar i Norge, ska nu ut på mammapermission. I Norge är det lag att man måste börja mammaledighet tre veckor innan BF!

Även då det är grannlandet så är det lite nervöst att föda här ;) hahaha hemma är bäst..

• Mirs115

Hej alla!

Aldrig skrivit här innan, bara läst. Men nu kör jag!

Hur har ni det allihop i värmen? Det är ju typiskt att det blir en pangsommar när man ska gå runt och vara höggravid.

Har BF 15 augusti. Även om det är tungt känner jag väl hellre att bebisen får stanna i magen längre än bli överhettad utanför :/

• Maddiieee
    Mirs115 skrev 2018-07-16 14:18:11 följande:

Hej alla!

Aldrig skrivit här innan, bara läst. Men nu kör jag!

Hur har ni det allihop i värmen? Det är ju typiskt att det blir en pangsommar när man ska gå runt och vara höggravid.

Har BF 15 augusti. Även om det är tungt känner jag väl hellre att bebisen får stanna i magen längre än bli överhettad utanför :/

Varmt och än varmare. Svårt att hitta kyla någonstans. Jag har BF den 17 augusti så vi är ungefär samtidigt. Är det din första?
  • kaeg

Njuter så gott jag kan av värmen. Ändå mysigt med detta väder, även om några regndagar behövs så man orkar förbereda inne.

Bf 11/8

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Mirs115
    Maddiieee skrev 2018-07-18 18:53:27 följande:

Varmt och än varmare. Svårt att hitta kyla någonstans. Jag har BF den 17 augusti så vi är ungefär samtidigt. Är det din första?

Kul! Det är min andra

Så just nu får maken stå för underhållningen av den äldsta på snart 2,5 år. Känns lite tråkigt att vara så orörlig nu när det är sommar och man vill hitta på saker.

Är det din första?
  • Tigerkakan
    Blåklocka87 skrev 2018-07-09 18:31:54 följande:

Hej alla fina människor :)

Jag har 28 dagar kvar till BF, väntar andra barnet blir en pojk denna gången också :) :) :) min första är 3 år.

Bor och jobbar i Norge, ska nu ut på mammapermission. I Norge är det lag att man måste börja mammaledighet tre veckor innan BF!

Även då det är grannlandet så är det lite nervöst att föda här ;) hahaha hemma är bäst..

Jag bor i Sverige (gränskommun) men väljer att föda i norge. Fött två i Fredrikstad men nu blir det Kalnes/Sarpsborg. Har bara positivt att säga om det.
  • Blåklocka87
    Tigerkakan skrev 2018-07-21 12:57:59 följande:

Jag bor i Sverige (gränskommun) men väljer att föda i norge. Fött två i Fredrikstad men nu blir det Kalnes/Sarpsborg. Har bara positivt att säga om det.

Vad skönt att höra :)

Ska också föda på kalnes :) när har du BF?
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018