44 år, vill någon följas åt?
Tant Linda- Grattis till plus.
Smurf11- Prednisolon (kortisontabletter) är receptbelagt i Sverige, men i Aten kan man köpa det receptfritt (man kan köpa alla mediciner receptfritt där på apoteken).
Tant Linda- Grattis till plus.
Smurf11- Prednisolon (kortisontabletter) är receptbelagt i Sverige, men i Aten kan man köpa det receptfritt (man kan köpa alla mediciner receptfritt där på apoteken).
Hej och tack "undrande sökande"!
Kan man inte beställa prednisolon tabletterna på nätet någonstans?
Ditt AMH måste väl vara jättebra?
Förlåt att jag frågar men hur har de sett ut på dina vul, har du haft bra slemhinna och hur många ägg har du haft?
Jag fattar precis dina frågor, jag är likadan och det är därför vi hänger här för att få hjälp och kunna ge hjälp. Jag vill jättegärna hjälpa till för en gång skull är det jag som får besvara frågor. Jag var helt nollad innan jag hoppade in i den här tråden som du startat ;) men jag har lärt mig massor av er och i andra trådar. Jag gjorde så att jag åt Prednisolon i samband min ägglossning och tänkte äta hela tiden fram till vecka 11-12. Jag mådde inte bra av kortisonet fick bl.a. hjärtklappning. Jag åt Prednisolon i 5 dagar tror jag det blev. Började som sagt kring ägglossning, Vet inte vad som är rätt. Jag skulle ha ringt till läkare idag och fråga om jag ska fortsätta men jobbet tog över och ska ringa imorgon i stället. Och Smurf11 vi vet ju inte om det var Prednisolonet, Proveran eller kombon som gjorde att det satte sig? Men jag är 100% säker på att det är något av dem som gjorde susen. Vi har aldrig lyckats bli gravida innan. Har du varit iväg på vul idag för visst skulle du göra ett till? Kan du inte fråga om Prednisolon där?
Näe, det var trist att höra och jag håller tummarna för att den nya åtgärden hjälper till så du kan sätta igång ordentligt och det så snart som möjligt.
Jag tog prednisolon vid ägglossningen men jag har inte exakt koll på ägglossning som man typ kan ha med hjälp av att tempa. Jag kör på ägglossningsflytningar och med hjälp av app så vet jag på ett ungefär. Hör av dig om torsdagen!
Jag tror inte jag har nåt överaktivt immunförsvar jag blir förkyld ett par gånger om året. Så förutom prednisolon så testar jag nu samma som du Tant Linda. Tar Letrozol dubbel dos från och med idag till cd 7, sedan börjar jag med provera dag 16! Håll tummarna!
Hej på er! <3
Jag ser att det tillkommit nya tjejer i tråden -va kul! Välkomna:)Ursäkta att jag varit frånvarande från tråden men jag hade en mycket stressig vecka på jobbet och fick lägga mitt privata åt sidan. Jag har läst ikapp lite och ska svara er på det jag kan besvara, jag är ju något av en novis men lyckades till sist bli gravid efter alla konstens regler. Jag har mått ganska illa denna vecka och hade som sagt en galen vecka och jag måste se till att en sådan vecka inte händer mig igen. Just nu mår jag illa mest hela tiden och ska kanske hålla mig hemma imorgon. Jag har bokat tid för KUB-test den 22 mars, hoppas på snabbt svar där. Ska ta blodprov imorgon för att få svar på HCG-nivåerna, kanske kan ge mig en hint om att allt är på väg åt rätt håll..
Hej, nu har jag läst igenom tråden och vill gärna vara med! Jag är 43 år och har inga barn, inte sambon heller, han är 44.
Vi har gjort två ivf där vi har blivit gravida båda gångerna men båda har slutat i missfall. Vid varje cykel hoppas jag ändå varje gång att det ska lyckas naturligt och blir lika besviken varje gång mensen kör igång.
Ni som tagit prednisolon, vilka doser handlar det om? Hur länge?
Jag blir så nyfiken på hur det går för er! Tant Linda, fortskrider graviditeten som det ska? Smurf11, Hur går det för dig?
Hej alla!
Blir nyfiken på er som ätit provera. Jag fick provera ordinerat nu för jag fick nån konstig blödning efter förra mensen. Men då fortsatte bara blödningen. Åt provera 10 dagar och läkaren sa att mensen skulle komma igång efter 3-5 dagar efter jag slutade med proveran. Men nu typ 2 veckor senare är mensen fortfarande inte här. :( Nån annan som haft samma? Ska jag bara vänta och se, eller borde jag vara orolig?
Hej,
Tack för svar!
Nej jag fick inte kortison i samband med ivf, inte någon av gångerna.
Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
TantLinda- Har du varit och tagit hcgblodprov hos Werlabs nu?
Hoppas det gick bra.
[quote=78437792][quote-nick]Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-05 19:42:34 följande:[/quote-nick]
Så märkligt!! Jag arbetar som sjuksköterska och jag (och mina kollegor) sticker 2-3 gånger och sen ber man någon annan ta över. Konstigt att ingen lyckas ta prover på dig för det är såklart inte alls omöjligt. Jättekonstigt...
Det är ju inte en vårdcentral eller en avdelning på sjukhuset jag gått till där det finns personal som kan hjälpa till. Jag gick till Werlabs Encia och hon som tar proverna arbetar ensam där. Hon har tagit prov på mig tidigare och det var inga som helst problem. Jag har rett ut det med Werlabs. Men besviken är jag ju såklart.
Tråkigt att det blev så med hcgproven hos Werlabs. Det du skulle kunna göra är ju att fråga din vårdcentral om du kan få ta ett hcgprov där på högkostnadskortet. De kan ju ha skickligare personal där.
Hade du bokat in ett vul hos någon privat gyn i v.8? Eller är nästa koll blodprov inför kub i v.10 och sen kub i v.12?
Doppler kan du börja använda i v.16 har jag för mig.
Hur går det för dig Undrande sökande? Och Tant Linda, Hur går det för dig?
Och alla andra som hängt med i tråden?
Härligt med resa! Sol och värme?
Jag har bf 9/10 utifrån vul i v7.
När ska du på kub? När är du beräknad?
Fy vad tråkigt ?Tant Linda?!
Jag vet verkligen hur det känns, när man äntligen blivit gravid och så Händer det.
Jag blev ju gravid och missfall v.5. Sedan gravid igen under tiden med Provera, men missfall igen v 4.
Nu är det väl två år sedan snart, man har ju testat så mycket under tiden så kroppen vet väl varken ut eller in. Just nu så använder jag kinesiska örter och hoppas på att det fungerar. Men jag vet inte hur man ska ha råd med det i längden. Fast det är klart, det ju värt allt om det fungerar. Men frågan är om det gör det!?
Styrke kramar och hoppas du blir gravid snart igen!