• Anonym (M)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Falkortheluckdragon skrev 2017-11-25 16:01:23 följande:

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

Det är sorgligt att se sådan främlingsfientlig propaganda, men iofs bra att verkligheten är så tydligt förvrängd så att människor kan ta ställning emot SD.

Det verkar vända neråt för dem nu:

www.svd.se/sd-rasar-i-svd-sifo--ner-till-nivaer-fore-flyktingkrisen/i/utvalt/om/opinionsmatningar
  • Anonym (M)
    Aniiee skrev 2017-11-25 17:25:49 följande:

Redan på 60-talet kallades ju dock Malmö för just "Lilla Chicago"........

Faktiskt redan på 50-talet när man hade hög ungdomsbrottslighet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött på vänsterns hat) skrev 2017-11-26 01:12:35 följande:

Tycker man att den filmen är rasistisk, ja då har man det jobbigt. Minsta lilla kritik eller åsikt om migrationen och integrationen och alla är rasister. Sådant debattklimat kan vi inte ha i Sverige. Vi är ökända nu i övriga världen. De tittar på oss och de har oss som skräckexempel.

Ökända i brun media ja.
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött på vänsterns hat) skrev 2017-11-26 01:40:21 följande:

Har du inga vänner internationellt? Försök öppna ögonen för vad som sker, man blir inte nazist bara för att man ser problemen.

Vi har ett fantastiskt land med egen kultur och historia, något att värna om. Det är inte rätt mot de riktiga flyktingarna att fortsätta blunda för problemen och låta nya generationer av barn växa upp i områden som Vivalla, Andersberg, Rosengård mm med grov kriminalitet och sharialagar och gruppvåldtäkter. Vi måste ta ansvar för de som tagit sig hit och vill leva i det Sverige som var tryggt, demokratiskt och jämställt.

Jag har många vänner utomlands och jobbar i en mångkulturell miljö. De undrar varför ett annars så förnuftigt litet land har bruna tendenser. Jag kan dessvärre inte förklara men berättar att SD gått tillbaka i senaste undersökningen.

Jag antar att du aldrig varit i Rosengård.
  • Anonym (M)
    Anonym (migrant) skrev 2017-11-26 11:05:24 följande:

Jag har bott utomlands och har många vänner utomlands som ibland kommer och hälsar på. Oberoende av etnicitet undrar flertalet av dem vad som händer med Sverige. Det som de såg idylliskt här för 20 år sedan ser de inte längre, de förstår inte vad vi gör med vårt land.

Nej jag vet, men som tur är så är ju SD på tillbakagång nu.
  • Anonym (M)
    Anonym (migrant) skrev 2017-11-26 11:51:16 följande:

En länk, tackar!

Orsaken är nog mycket att allt fler politiker från andra partier har insett allvaret och äntligen vågar öppna munnen. Detta får till följd att SD inte ses som enda alternativ längre.

Oberoende av SD, men en länk du skulle kunna ta del av:

www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/

Att blunda för ett problem gör inte att det försvinner, tvärtom.

En majoritet ser SD som ett av de största problemen i samhället. Så delvis har du rätt.
  • Anonym (M)
    Anonym (SD, mitt parti. För framtiden.) skrev 2017-11-26 13:21:42 följande:

Allt som sägs i filmen är sant, de som förnekar det ljuger för sig själva.

Samma retorik som -29. Alltid någon annans fel.
  • Anonym (M)
    Anonym (SD, mitt parti. För framtiden.) skrev 2017-11-26 13:46:46 följande:

Menar du att Jimmie är skyldig till förfallet då?

Eller kan ansvaret ligga på "någon annan"?

Det finns inget förfall. Det finns styrkor och potentialer. Bristande förmåga att se gråskalan är brunskjortors och populisters signum.
  • Anonym (M)
    Anonym (SD, mitt parti. För framtiden.) skrev 2017-11-26 16:46:04 följande:

Intressant att du inbillar dig det.

Har du missat alla bilbränder, gruppvåldtäkter, förstörda hotell och liknande som varit flyktingförläggningar?  Har du sett detta... www.nsk.se/2017/11/23/socialens-rad-kostade-henne-120-000/ ?

Så din bristande förmåga studsar tillbaka till dig själv min vän.

Det finns nämligen väldigt få, om några, styrkor och potentialer som du väljer att kalla din fantasi.

Tack för att du illustrerar det jag just skrev. Såklart förekommer det våld och oegentligheter. Men den onödigaste polisinsatsen var ju när man skulle stävja brunskjortor i Göteborg. Ett sånt slöseri bara för att vi måste låta patrasket vandra på stadens gator i demokratins namn.

Sverige är, även om du inte kan eller vill förstå det fortfarande ett av världens mest välfungerande länder. Potentialer finns och den största fläcken är SD. Folk utomlands blir förvånade över att dessa bruna tendenser även finns här. Sorgligt, men skönt att SD äntligen är på väg ner i opinionen.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!