Inlägg från: Anonym (migrant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (migrant)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (M) skrev 2017-11-26 10:57:09 följande:
    Jag har många vänner utomlands och jobbar i en mångkulturell miljö. De undrar varför ett annars så förnuftigt litet land har bruna tendenser. Jag kan dessvärre inte förklara men berättar att SD gått tillbaka i senaste undersökningen.

Jag antar att du aldrig varit i Rosengård.
    Jag har bott utomlands och har många vänner utomlands som ibland kommer och hälsar på. Oberoende av etnicitet undrar flertalet av dem vad som händer med Sverige. Det som de såg idylliskt här för 20 år sedan ser de inte längre, de förstår inte vad vi gör med vårt land.
  • Anonym (migrant)
    Anonym (M) skrev 2017-11-26 11:35:32 följande:
    Nej jag vet, men som tur är så är ju SD på tillbakagång nu.
    Har du inget seriösare att komma med?
  • Anonym (migrant)
    En länk, tackar!

Orsaken är nog mycket att allt fler politiker från andra partier har insett allvaret och äntligen vågar öppna munnen. Detta får till följd att SD inte ses som enda alternativ längre.

Oberoende av SD, men en länk du skulle kunna ta del av:
    www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/

Att blunda för ett problem gör inte att det försvinner, tvärtom.
  • Anonym (migrant)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 16:12:15 följande:
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 15:01:07 följande:

Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!

Nej, att positivt särbehandla nyanlända på socialkontoret är inte alls något som är satt i system. Det finns en socialtjänstlag som handläggarna är skyldiga att följa, att inte göra det är grund för avsked och socialtjänstlagen gäller oavsett etnicitet och hudfärg . Punkt.
    I teorin stämmer detta. Men i praktiken orkar många handläggare inte sätta emot då sökande, med eller utan uppbackning, blir aggressiva och hotfulla. Varför tror du så många med dessa tjänster blir långtidssjukskrivna?

(Jag vet svaret, har ett syskon i branschen.)

Och tyvärr är konsekvensen att de i nästa ärende sätter hårt mot hårt, då det kan vara en äkta sökande. Bistra sanningen är att socialförsäkringen betalar ut till många som inte betalat in, men de i systemet ofta lämnas vind för våg.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!