• oanonym

SD:s rasistiska valfilm!!!

themia skrev 2017-11-27 08:49:44 följande:

Här har en lång rad SD-människor yttrat sig, anonymt förstås.

Ni stödjer ett parti som ni vill ska ha ledningen i Sverige, Men ni vågar inte stå för er åsikt!

Visst, det är tillåtet att göra anonyma inlägg här, men detta handlar om Rikspolitiska frågor och inte om något personligt.

Det fegt och ynkligt!

Ja, det kan vara av feghet. Men det kan också bero på hur folk ser på SD-anhängare.

Därför väljer folk att vara anonym. Folk kanske inte vill bli kallad rasist och liknande?
  • oanonym
    themia skrev 2017-11-27 09:13:47 följande:

Som sagt, fegt och ynkligt!

Jag har också blivit kallad rasist - än sen då, det är inget man dör av.

Alla kanske inte är lika tuff som du?
  • oanonym
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 15:25:08 följande:

Och om man som "oanonym" blir kallad "rasist" så tar det särskilt hårt kanske? Alla vet ju vilken "oanonym" är?

Jag vet inte vad olika användare vet om varandra. Vissa vill kanske vara anonym. Det händer i alla trådar nästan. Det verkar som ganska många är feg.
  • oanonym
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 07:33:52 följande:

Jag tror att de flesta människorna är väl medvetna om människans biologiska/evolutionära historia (med betoning på jag tror). Och jag tror egentligen inte att SDs väljare är så särskilt intresserade av fakta eller logiska resonemang. De har bestämt sig, punkt. Det är förmodligen också därför som de stadigt (fram tills nu verkar det som) ökat i opinionen . Det finns inget annat parti som med så många skandaler skulle klara sig. Och där kommer också förmågan till reflektion och kritiskt tänkande bland dessa människorna in. Jag inser att jag generaliserar grovt. Det finns säkert en hel del väljare bland SD som gjort ett medvetet och avvägt val men majoriteten av de jag haft dialog med har bara gjort det på ren envishet eller känsla.

Miljontals religiösa tror inte på denna film. Ser inte hur denna film har med SD-väljare att göra? Är det verkligen så många SD-väljare som inte tror på vetenskapen i denna fråga?
  • oanonym
    themia skrev 2017-11-28 10:03:13 följande:

Det är möjligt att de flesta SD-väljare har hört talas om detta, men de gör allt de kan för att tänka bort det. Den ena nazisten efter den andra "nolltolereras" bort men det tycks aldrig ta slut.

Är det många SD-väljare som är nazister? Har du trovärdig källa på det?

Var dessa väljare nazister även när de röstade på andra partier, eller blev de nazister när de bytte parti?
  • oanonym
    Anonym (Svensk) skrev 2017-12-04 09:01:17 följande:

Även jag är en stor anhängare till medmänskligheten, och tror gott om alla, men när man släppte in rasistiska partier i regeringen så har mitt förtroende raserats och i samhället har de organiserade MC-klubbarna tillåtits att breda ut sig okontrollerat?

enligt alla oberoende undersökningar så vet vi att rasism o afro fobi har brett ut sig och skapat otrygghet i vår välfärd, MC-klubbarnas huvudsakliga agenda är brottslighet och beskyddarverksamhet.

Jag tror enda möjligheten är att vi tar efter Finland och Tyskland och förbjuder dessa avarter i vårt samhälle som använder vår demokrati som skydd för sin existens.

Med andra ord så har dagens regering misslyckats?
  • oanonym
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-10 18:26:21 följande:

SD vinna valet?

Jag blir jätterädd när jag läser sådant. Att människor med så skev verklighetsuppfattning ska få rösta, det är ett demokratiproblem. 

Ska vi alltså ha en undersöknng/förval som avgör vilka som får rösta? Är det din syn på vad demokrati är?
  • oanonym
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-13 21:01:23 följande:

Var skriver jag det? 

Mellan raderna. Konstigt att vi verkar vara flera som missuppfattar dig.
  • oanonym
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-12-14 04:07:26 följande:

Jisses, man tar väl ansvar för det man skriver PÅ raderna, inte det du (och andra) fritt fabulerar ihop mellan raderna, 

Era fantasier får ni ta ansvar för själva. 

Att ha läsförståelse har inget med fantasier att göra.

Och är det så att jag och andra dragit fel slutsats, ja då är det bara att förklara sig.
  • oanonym
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-14 11:57:36 följande:

Vad ska förklaras? Att det finns saker som jag tycker är ett problem?

Du får gärna förklara varför vissa inte borde få rösta. Jag anser att det vore ett större demokratiproblem om vissa inte får rösta p.g.a. deras "verklighetsuppfattning".

Men du vill alltså att det ska vara så?
  • oanonym
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-12-14 09:35:14 följande:

Jo, om du hittar på egna slutsatser istället för att läsa det som faktiskt står på raderna och ger fan i att tolka in något annat.

Det är låg debatteknik.

Du vet när du kom till forumet så läste jag dina inlägg med nöje och fick ett bra intryck av dig, men nu........det går inte åt rätt håll, jag stannar där. 

Du kan ju vara saklig, håll dig då för god för såna där manövrar, du behöver inte dom.

Det får bara din trovärdighet att minska.

Själv så tycker jag att det inte är ett demokratiproblem att det finns olika verklighetsuppfattningar hos folk. Men det är jag det ....

Om det minskar min trovärdighet så är det en smäll jag kan ta.
  • oanonym
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-14 14:03:54 följande:

Men du verkar tycka det är ett problem att jag tycker det. Så stort problem att du t om läser in saker jag aldrig skrivit.

Ska man vara noga så ställde jag faktiskt frågor om det, jag påstod inget. Läs igen så ser du att det är frågetecken efter meningarna...

Du får tycka vad du vill, men det får jag också. Och jag ser det inte som ett demokratiproblem att folk har olika verklighetsuppfattning. ( Nu läste jag inte mellan raderna, utan jag kommenterade på exakt det du skrev ).
  • oanonym
    Anonym (Erik) skrev 2017-12-14 14:01:13 följande:

Jag har aldrig sagt att vissa inte får rösta, så nej det finns inget att förklara.

Det var jag som drog en förhastad slutsats om ditt påstående att "skev verklighetsuppfattning är ett demokratiproblem". Sorry ...

Jag tolkade det som att du var emot rösträtt för dessa. Mitt fel.
  • oanonym
    Anonym (Svensk) skrev 2017-12-15 15:58:03 följande:

Nu har SD röstat för försämring för arbetare/löntagare och sjuka/handikappade samt pensionärer, men när de framträder i media så säger de något helt annorlunda som går stick i stäv hur de röstar.

Sjuka (kancerpatienter) handikappade röstade SD + M för att de ska utförsäkras?

Att pensionärer ska få höjd pension röstade SD emot?

Att arbetare/löntagare ska få stärkt LAS skydd röstade SD emot?

Att arbetare/löntagare ska få bättre A-kasse skydd röstade SD emot?

Att arbetare/löntagare ska få bättre sjuklön röstade SD emot?

Att pensionärer ska få bättre fond skydd röstade SD emot?

Att arbetarskyddet ska förstärkas röstade SD emot?

SD visar i sitt handlande att de är inget vuxet parti utan står kvar i nazismen.

Är M "bara" lite nazistiskt, alltså?
  • oanonym
    Anonym (Svensk) skrev 2017-12-16 13:03:23 följande:

Nu har vi två partier (MoSD) som inte är vuxna utan bara gnäller som småbarn i en sandlåda.

att gnälla på världens bästa land att leva i men kan bli ännu bättre om vi hjälps åt i stället för att gnälla och bete sig som landsförrädare.

Är det nazistiskt att gnälla? Jag vill alltså veta varför du använder ordet "nazism".
  • oanonym
    KillBill skrev 2017-12-16 18:41:29 följande:

Det skulle vara intressant att höra någon Sverigedemokrat svara på varför SD tycker att cancerpatienter inte skall vara garanterade sjukpenning även när patientens läkare anser att patienten behöver vara sjukskriven.

Är inte detta exempel på en mycket synisk människosyn?

Vad tyckte övriga partier i denna fråga?
  • oanonym
    KillBill skrev 2017-12-16 19:14:23 följande:

Regeringspartierna och V tycker INTE att människor, t.ex. cancerpatienter ska bli utförsäkrade vid ett exakt datum (exempelvis om en läkare anser att patient behöver vara sjukskriven). Det är alliansen och SD som anser att en patient (även patienter med svår cancerdiagnos) ska utförsäkras vi bestämda tidpunkter. 

Ok, så de flesta partier alltså. SD är i gott sällskap.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!