• themia

SD:s rasistiska valfilm!!!

Mycket som sägs i filmen stämmer med verkligheten, men framställningen är oerhört mörk och enbart fokuserad på problemen.
    Vad jag framför allt saknade var serösa förslag till lösningar, men det vågar man kanske inte för risken att förlora väljare.

• themia

Här har en lång rad SD-människor yttrat sig, anonymt förstås.
    Ni stödjer ett parti som ni vill ska ha ledningen i Sverige, Men ni vågar inte stå för er åsikt!
    Visst, det är tillåtet att göra anonyma inlägg här, men detta handlar om Rikspolitiska frågor och inte om något personligt.
    Det fegt och ynkligt!

• themia
    oanonym skrev 2017-11-27 08:56:23 följande:
    Ja, det kan vara av feghet. Men det kan också bero på hur folk ser på SD-anhängare.

Därför väljer folk att vara anonym. Folk kanske inte vill bli kallad rasist och liknande?
    Som sagt, fegt och ynkligt!
    Jag har också blivit kallad rasist - än sen då, det är inget man dör av.

• themia
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-27 13:09:59 följande:
    Jag tror faktiskt alla som yttrat sig varit anonyma. Du och jag till exempel...
    Du är anonym, men knappast jag. Efter 100-tals inlägg i många trådar under många år vet nog de flesta som är intresserade och som varit med ett tag vem jag är och vad jag står för.
  • themia
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:25:36 följande:
    Och du har uttryckt dina sympatier för SD!!? Nä möjligtvis MP.
    Självklart inte eftersom jag är miljöpartist.

• themia
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-27 19:04:18 följande:
    Det förstärker din anonymitet i så fall. För om du skulle avslöja vem du är i verkligheten skulle fler åsikter som du fört fram i alla dessa trådar kunna kopplas till din person. Skulle du vara beredd att avslöja din verkliga identitet skulla jag bli imponerad. Annars är du fortfarande helt anonym. Något annat kan du inte inbilla dig.
    Det är stor skillnad på att skriva under tillfälligt påhittat nick som du ändrar i nästa diskussion och att alltid och överallt använda samma.
    Du kan i FL:s arkiv hitta allt jag skrivit här sedan jag blev medlem.

• themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 01:43:25 följande:
    Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet.

En miljöpartist drogade och våldtog en student, en annan våldtog en handikappad kvinna och nu senast MP-politikern som förgrep sig på en liten flicka...
    "... oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän ..."
    Det får du allt visa källa på, alltså källa på som visar att det är vanligare i MP än i andra partier, inte bara enstaka anekdoter.

• themia
    oanonym skrev 2017-11-28 07:45:45 följande:
    Miljontals religiösa tror inte på denna film. Ser inte hur denna film har med SD-väljare att göra? Är det verkligen så många SD-väljare som inte tror på vetenskapen i denna fråga?
    Det är möjligt att de flesta SD-väljare har hört talas om detta, men de gör allt de kan för att tänka bort det. Den ena nazisten efter den andra "nolltolereras" bort men det tycks aldrig ta slut.

• themia
    oanonym skrev 2017-11-28 11:56:41 följande:
    Är det många SD-väljare som är nazister? Har du trovärdig källa på det?

Var dessa väljare nazister även när de röstade på andra partier, eller blev de nazister när de bytte parti?
    Hur många nazister som fortfarande finns kvar inom SD är omöjligt att veta, men jag är säker på du att hört/läst om de senaste årens utrensningar och avhopp från partiet.
    dagens.dn.se/

• themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 20:25:29 följande:
    Ursäkta. Jag tänkte inte på att man får göra sådana generaliserande påståenden om SD, utan någon källa alls, men inte om MP.

Flört

Det har hursomhelst avslöjats väldigt mycket våldtäktsmän och pedofiler i MP och nu senast riksdagsledamoten som avgick idag efter att ha sextrakasserat kvinnor i tio års tid, utan att partiledningen agerat.
    Tack för svaret, men varför inte helt enkelt svara att du inte har någon källa.

• themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 23:37:00 följande:
    Jag skrev:

"Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet."

Nyckelordet är tycks. Anledningen är att ett flertal våldtäktsmän och pedofiler avslöjats i just Miljöpartiet och med tanke på att partiet är ett av Sveriges minsta så är det uppseendeväckande.

Jag behöver ingen källa för min egen uppfattning. Jag tror att du missuppfattat vad som menas med källkritik och att kräva källor. Det är inte så konstigt kanske med tanke på dagens debattklimat där folk hört att man ska vara källkritisk och därför efterfrågar källor hela tiden.

- Jag tycker inte att den här bilen verkar så bra. Jag vill köpa den där istället.
    - Har du en källa på det?

Drömmer
    Fel, nyckelorden är "... ett flertal våldtäktsmän och pedofiler ...". 
    "Ett flertal" betyder i min värd mist tre, oftast mer. Därför är det intressant om du känner till andra än den just avslöjade, så att jag kan rapportera till partiledningen.

• themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 20:57:28 följande:
    Det andra felet du gör är att påstå att barn kostar pengar för samhället. Det är en märklig och felaktig syn du har på barn.

Barn har föräldrar som med råge betalar in i skatt det som deras barn kostar samhället när det gäller förskola, skola, barnbidrag, omsorg mm. Det är dessutom föräldrarna som ansvarar för att försörja barnen.
    Detta är inte sant. Vuxna betalar lika mycket skatt oavsett om de har barn eller inte. Dessutom får föräldrar pengar av staten i form av barnbidrag.
    Föräldrar betalar inte ett öre för barnens skolgång, och vården är gratis för små barn.
    Så ta det lite lugnt i dina försök att peka ut invandringen som allt eländes orsak..

• themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-29 18:55:19 följande:
    Jo, det är sant och det du påstår stämmer inte.

Man kan aldrig hävda att barn är en kostnad för samhället. De är inte en kostnad för samhället eftersom det alltid är föräldrarna som försörjer dem. Alltid.

Att  försöka bygga ett bland- eller planekonomiskt system med höga skatter, bidrag och välfärdsnät som tillgodoser skola och barnomsorg förändrar inte det faktumet.

Om man först tar pengar från föräldrarna och sedan ger tillbaka pengarna i form av barnbidrag förändrar det absolut ingenting. Det är fortfarande föräldrarnas pengar, som visserligen tagit omvägen via statskassan, men det går inte att påstå att barnet är en samhällskostnad utifrån förändrade spelregler.

Ditt ekonomiska synsätt, alltså att staten är total, att allas egendom egentligen är statens och att föräldrarnas löner som de använder för att försörja sina egna barn är en samhällskostnad eftersom de hade kunnat användas av staten till andra saker, är en totalitär syn på ekonomin.

Ditt synsätt är en grundbult i nazismen och kommunismen som båda är totalitära ideologier. Miljöpartiet har ett snarlikt synsätt på ekonomin och samhället. Man brukar ibland prata om ekofascism och många miljöpartister är i varierande grad ekofascister.

sv.wikipedia.org/wiki/Ekofascism
    Det hjälper inte att du skriver långa dimridåer av ord och därtill smutskastar min person. Det första är löjligt det andra är ynkligt!

Du skrev faktiskt att föräldrar betalar för sina barns skolgång, som svar på någon som skrev att infödda barn kostar samhället stora pengar under sin uppväxt.
    Alla som förvärvsarbetar betalar skatt. Dessa pengar försörjer samhället via olika kanaler bl.a. till skolan.
    Alltså betalar jag som inte haft barn i skolåldern på årtionden även för dina barns skolgång, och jag gör det med glädje, för det är så det fungerar i en demokrati.
    Det är möjligt att du hade otur när du tänkte, sånt händer ibland.

Ditt övriga svammel lämnar jag därhän

Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!