Inlägg från: Anonym (Ingrid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingrid)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Finns inget som är rasistiskt i den reklamen. Blir trött dessa överdrivna (antirasister)

• Anonym (Ingrid)

Varför vara överdriven åt det ena eller andra hållet? Går bra att vara i mitten men ändå värna om Sverige! Däremot måste det bli invandrings stop...

• Anonym (Ingrid)
    Anonym (migrant) skrev 2017-11-26 11:42:14 följande:

Har du inget seriösare att komma med?

Det ÄR seriöst att värna om Sverige och vår kultur!
  • Anonym (Ingrid)

Ok alla svenskar är rasister! Jag som många andra har blivit retade i skolan för att man är just SVENSK...

• Anonym (Ingrid)

Vi svenskar hör inte hemma här i Sverige längre tydligen.

• Anonym (Ingrid)
    Anonym (Fy för SD) skrev 2017-11-27 10:42:56 följande:

Helt vidrig uppfattning, hur kan folk vara så dumma att de röstar på en sådan fruktansvärd lögnhals.

För att alla är lögnhalsar! Du kommer nog ändra dig så småningom.
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Svensk) skrev 2017-11-27 11:12:05 följande:

Med tanke på att vi har:

Världens bästa land att leva i men kan bli bättre

Världens jämställda land men kan bli bättre

Världens tryggaste land att leva i men kan bli bättre

OSV

så frågan är vart ska JÅ emigrera för att få bättre än i Sverige?

men påstår man att det är dåligt tillräckligt många gånger så finns det säkert några som går på det hela utan att belysa allt som är bra.

Bästa inlägget hittills!
  • Anonym (Ingrid)

För er antirasister! Sverige är det mest fördomsfria land på denna planet, sluta oroa er att Sverige är rasistiskt...

• Anonym (Ingrid)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 14:48:39 följande:

Så när det gäller invandrare så är svensk byråkrati HELT tandlös? Där står "pappersnisse" och har inga blanketter som kan tillämpas? Så det är inga möten på socialkontoret där man diskuterar aktuella ärenden utan vissa är liksom "hysch hysch" och sånt som vi liksom inte bryr oss i här på kontoret? Vi skickar pengar till familjen "Muhammed" fast ingen varit i kontakt med dem senaste året? WHAT?

Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 16:12:15 följande:

Nej, att positivt särbehandla nyanlända på socialkontoret är inte alls något som är satt i system. Det finns en socialtjänstlag som handläggarna är skyldiga att följa, att inte göra det är grund för avsked och socialtjänstlagen gäller oavsett etnicitet och hudfärg . Punkt.

Folk blandar medvetet eller omedvetet ihop försörjningsstöd med etableringsersättning eller andra bidrag. Ofta spär man på med egna slutsatser dragna ur luften, tex att de nyanlända måste få mer pengar eftersom de har nya iPhones , typ.

Som om inte vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan hoppa på något av alla de erbjudanden från mobiloperatörerna som man knappt kan gå på stan utan att bli påprackad!

Det är inte ett dugg svårt för någon som lever på existensminium att skaffa en ny iPhone idag, finns mängder av erbjudanden där man får själva telefonen för i princip ingenting men binder upp sig för en månadskostnad på några hundralappar under lång tid framöver.

Där har du ca 90% fel kan jag påpeka!!!!
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:24:34 följande:

Jobbar du på ett "soc-kontor"? Vad vet du?

Känner flera som jobbar innom socialen ja!
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Berit) skrev 2017-12-02 15:11:10 följande:

Jag har alltid varit för medmänsklighet, att tro det mest goda om människor. Men med allt som hänt det senaste året har min bild av människor förvrängts något fruktansvärt. Hur man kan tro att man skapar en bra välfärd och framtid för Sverige genom att släppa in en oändlig mängd människor som inte kan eller vill tillföra något till landet, när vi redan har så många som behöver hjälp av resurserna vi har, är för mig obegripligt. Hur tror man att alla dessa asylsökande ska bygga upp landet när så många av dem står för de brott vi kan läsa om idag? När kvinnorna hålls hemma av männen (och inte får jobba) då de inte anses ha några rättigheter i hemlandet? Mycket av det hemska man läser om inträffar på invandrartäta områden idag, det kan ingen förneka. Har vi verkligen råd med denna invandring längre?

Jag vet en sak - jag skulle ge vad som helst för gratis boende och mat...lever på så knappa resurser att det är löjligt. Man blir ju för tusan avundsjuk på vad dessa asylsökande får idag, men enbart för att de klagar på det. Lev som mig en månad ska ni få se. Man vill egentligen bara fråga dem - vad är bättre - krig eller delat boende i ett säkert land och budgeterad mat?

Bästa inlägget hittills! Blir glad att det är fler än jag som tycker så...
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-05 01:05:28 följande:

Nu tänker jag inte svara för Jimmie men jag personligen kommer från ett östeuropeiskt land, har bott i Sverige i ett antal år och har börjat alltmer längta tillbaka till hemlandet eftersom det är bra mycket tryggare där nuförtiden. För att inte prata om bättre utbildning till barnen.

Varför är ni svenskar så kaxiga och tror alltid att ert land är världens bästa? Tryggaste?? På vilket sätt? Världens jämställda - när våldtagna flickor får byta skola om de inte vill gå i samma skola som våldtäktsmannen eftersom våldtäktsmannen slipper med lite aja-baja som värst? Vad är det som är jämställt?

Tyvärr så blir det så när en hel del som tex här på forumet inte fattar varför det måste bli ett stopp...
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Lou) skrev 2017-12-09 20:48:15 följande:

Nu undrar jag på allvar om du driver med mig.

Har du ens satt dig in i SD:s politik i några andra frågor än invandringen?

SD vill också ha skattesänkningar men främst för de allra rikaste som bankdirektörer och riskkapitalister. Den som tjänar 100.000 i månaden ska få 46 000 om året i skattesänkningar om SD får som de vill. Det tror du inte påverkar välfärden det minsta?

När det gäller abort har SD en betydligt mer restriktiv politik än KD.

Menar du ALLVAR??? Har du ens satt dig in i moderaternas politik i några andra frågor än att dom är rena katastrofer för Sverige...
  • Anonym (Ingrid)
    KillBill skrev 2017-12-10 09:58:15 följande:

Moderaterna?SD vill genomföra gigantiska neddragningar på allmänna bidrag till kommuner och landsting vilket skulle leda till en katastrof för den kommunala skolan, förskola, gymnasierna och äldreomsorgen. Med SD massiva besparingar så skulle svensk välfärd skulle förändras i grunden.

www.dagensarena.se/opinion/med-sds-politik-finns-inga-pengar-till-sjukvard/

Nu är situationen som den är! Det ena partiet är bättre än det andra på en del saker och det andra partiet är bättre än det ena. Så är det bara! Man röstar på det som passar den Svenska befolkningen bäst helt enkelt. Nu är det slut på detta osäkra samhälle när SD vinner valet 2018.
  • Anonym (Ingrid)
    KillBill skrev 2017-12-10 18:09:43 följande:

Svenska folket har insett vilken bluff som ligger bakom SDs retorik och vill behålla den svenska välfärden. Det är därför som SD rasar som en sten i opinionen.

Vi får väl se vad som händer; -)
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!