Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Falkortheluckdragon skrev 2017-11-25 16:01:23 följande:

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

Men kära du. TITTA INTE! Gå ut och krama en nysvensk och skänk en rejäl slant i en tiggarmugg så kanske du får bort "ondskan" från din näthinna. Lycka till.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-27 13:09:59 följande:
    Jag tror faktiskt alla som yttrat sig varit anonyma. Du och jag till exempel...
    hahahahahahahahahahahahaha som det kan bli
  • Anonym (mor)

De stora förlorarna ironiskt nog i detta "godhetskrig" är invandrarna. De tas emot med öppna armar och så placeras de i invandrar-ghetton utan jobb och sysselsättning. Visst får de bidrag på existensnivå......men liksom är det LIV? Sitta i ett betong-ghetto och glo ut på novemberdimman......" GRATTIS du är ju nästan svensk.......*typ*

• Anonym (mor)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-27 14:42:47 följande:
    Nyanlända får etableringsersättning, inte socialbidrag. Skillnaden är att de bidrag som nyanlända får kräver ingen större motprestation, vilket de bidrag som svenskar får gör. Dessutom är invandrarnas bidrag inte behovsprövade, vilket svenskarnas bidrag är.

Nyanlända invandrare får bidrag oavsett de behöver det eller ej och oavsett vad de gör på dagarna. Det finns fall som uppmärksammats i media där invandrare flyttat hem till sitt hemland igen och fortsatt att leva på svenska bidrag där. Det finns inga fungerande kontrollsystem.

Svenskar kan få socialbidrag, men endast så mycket som de anses behöva för att uppnå skälig levnadsstandard och i utbyte mot att de står till arbetsmarknadens förfogande (dvs aktivt söker jobb). Åker man utomlands på semester så kan ersättningen sänkas eller (tillfälligt) dras in.

Det är nog det som sticker rejält i ögonen på många.

Att invandrare, på sikt efter två år som nyanlända, får samma bidragsnivåer som svenskar är en senare och annan fråga.
    Så när det gäller invandrare så är svensk byråkrati HELT tandlös? Där står "pappersnisse" och har inga blanketter som kan tillämpas? Så det är inga möten på socialkontoret där man diskuterar aktuella ärenden utan vissa är liksom "hysch hysch" och sånt som vi liksom inte bryr oss i här på kontoret? Vi skickar pengar till familjen "Muhammed" fast ingen varit i kontakt med dem senaste året? WHAT?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 15:01:07 följande:
    Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!
    Skrämmande.
  • Anonym (mor)
    oanonym skrev 2017-11-27 15:18:30 följande:
    Alla kanske inte är lika tuff som du?
    Och om man som "oanonym" blir kallad "rasist" så tar det särskilt hårt kanske? Alla vet ju vilken "oanonym" är?
  • Anonym (mor)
    oanonym skrev 2017-11-27 15:37:37 följande:
    Jag vet inte vad olika användare vet om varandra. Vissa vill kanske vara anonym. Det händer i alla trådar nästan. Det verkar som ganska många är feg.
    När det gäller extremt känsliga ämnen som SD!! så är det ju inte konstigt om man väljer att vara anonym OM man ställer sig positiv till nämnda parti vill säga! Nota bene! Man är rädd om sitt jobb och medlemskap i facket.....självklart. MEN när det blir valdag så kan man gå bakom skynket och välja HELT FRITT!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-27 16:06:52 följande:
    Jag tror att du missuppfattat hur det fungerar.

Etableringsersättning/bidrag och ekonomiskt bistånd (socialbidrag) är två helt olika bidragssystem. Nyanlända får inte socialbidrag, de får etableringsbidrag.

Etableringsbidraget är det staten som betalar ut via Försäkringskassan och är lika för alla nyanlända i hela Sverige. Socialkontoren har ingenting med de bidragen att göra alls.

Socialbidraget (kallas även ekonomiskt bistånd eller försörjningsstöd) betalas däremot ut efter beslut av handläggare på socialtjänsten. Hur mycket pengar man får och vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att få bidrag är olika från kommun till kommun.

Nyanlända kan ansöka om socialbidrag OCKSÅ, men nekas som regel sådant bidrag eftersom de ska klara sig på etableringsbidraget. Det är staten som ansvarar för nyanländas integration de första två åren.
    Okej. MEN frågan är då, för mig, HUR förhåller sig "etableringsstödet" sig till "försörjnings"-dito? Är det liksom i slutändan samma sak med olika namn?
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:13:06 följande:
    Okej. MEN frågan är då, för mig, HUR förhåller sig "etableringsstödet" sig till "försörjnings"-dito? Är det liksom i slutändan samma sak med olika namn?
    Jag som undrar är ändå SD:are och trots det?? så tror jag inte att våra "nysvenskar" lever i sus och dus.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 16:21:03 följande:
    Där har du ca 90% fel kan jag påpeka!!!!
    Jobbar du på ett "soc-kontor"? Vad vet du?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 16:12:15 följande:
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 15:01:07 följande:

Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!

Nej, att positivt särbehandla nyanlända på socialkontoret är inte alls något som är satt i system. Det finns en socialtjänstlag som handläggarna är skyldiga att följa, att inte göra det är grund för avsked och socialtjänstlagen gäller oavsett etnicitet och hudfärg . Punkt.

Folk blandar medvetet eller omedvetet ihop försörjningsstöd med etableringsersättning eller andra bidrag. Ofta spär man på med egna slutsatser dragna ur luften, tex att de nyanlända måste få mer pengar eftersom de har nya iPhones , typ.

Som om inte vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan hoppa på något av alla de erbjudanden från mobiloperatörerna som man knappt kan gå på stan utan att bli påprackad!

Det är inte ett dugg svårt för någon som lever på existensminium att skaffa en ny iPhone idag, finns mängder av erbjudanden där man får själva telefonen för i princip ingenting men binder upp sig för en månadskostnad på några hundralappar under lång tid framöver.
    Erinrar mig "tiggarjäntan" utanför ICA som satt och "blippade" på sin mobil när jag kom förbi och hon gömde den genast under sin filt. Hon skämdes? tydligen över att sitta och leka med mobilen. Hon hade nog nappat på ett erbjudande....?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 16:39:06 följande:
    Känner flera som jobbar innom socialen ja!
    Och dom säger att invandrarna får multum medan svennebanan får suga på ramarna?
  • Anonym (mor)
    Anonym (M) skrev 2017-11-27 16:57:47 följande:
    Ditt resonemang är lite som: ?Jag är inte rasist MEN, jag tycker inte om de där utlänningarna som kommer hit och lever på bidrag. Synd om dem de borde stannat hemma.?

Själv tror jag inte man med mycket möda tar sig över halva klotet med ibland halva familjen kvar för nöjes skull.
    Nä inte gör man det för "nöjes skull"! Att "fly" genom hela fredliga Europa för att ta sig upp till lilla Sverige kräver en del. MEN tänker du att Sverige verkligen har ngt att erbjuda? Finns bostäder? Jobb? Är "svennebanan" beredd på allvar att stå tillbaka och själv välja socialbidrag och ghetto? 
  • Anonym (mor)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-27 17:14:33 följande:
    Nej, det är det inte.
    Klart sa Bill. Som korvspad sa Bull.
  • Anonym (mor)
    themia skrev 2017-11-27 17:17:45 följande:
    Du är anonym, men knappast jag. Efter 100-tals inlägg i många trådar under många år vet nog de flesta som är intresserade och som varit med ett tag vem jag är och vad jag står för.
    Och du har uttryckt dina sympatier för SD!!? Nä möjligtvis MP.
  • Anonym (mor)
    themia skrev 2017-11-27 17:28:19 följande:
    Självklart inte eftersom jag är miljöpartist.
    Hahahahaha ja då är det fritt fram med namn och allt......MEN hur privat är "themia" egentligen? Liksom jag heter "mor" och dyker upp med jämna mellanrum men absolut INGEN vet vem jag är.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 17:25:43 följande:
    Nej det har jag inte.

Jag säger inte att det aldrig någonsin har förekommit att någon sochandläggare medvetet brutit mot lagen för att vederbörande tycker så synd om alla nyanlända men föraktar fattiga ursprungssvenskar eller liknande.

Men det innebär inte att det skulle förekomma någon slags hemlig, riksomfattande konspiration till nyanländas fördel där i princip alla Sveriges socialhandläggare och socialkontor ingår.
    Men inte ens jag som är SD.:are!!! tror på en sådan "konspiration". Jag tror att man tar emot med öppna armar och är "goda"(för att media och PK just nu har den agendan) för att sedan placera nyanlända i svappavara och norrlands inland, nogo-zoner och whatever. Huvudsaken att placera dem och så är de borta från radarn och ingen bryr sig.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!