Inlägg från: Anonym (Lou) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lou)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (Trött på vänsterns hat) skrev 2017-11-25 17:22:02 följande:

De invandrare jag umgås och jobbar  med, tar samtliga avstånd från bidragsfusk och kriminalitet och gruppvåldtäkter. De har valt Sverige för att det är ett demokratiskt och jämställt land. En del av dem kommer att rösta på Sverigedemokraterna för de anser att Sverige kan inte fortsätta ta in flyktingar i de här mängderna, när vanligt folk har svårt att hitta bostäder. De andra kommer att rösta på moderaterna. Förvånansvärt många av de nya svenskarna är åt höger på den politiska skalan. 

Jag kan inte se något rasistiskt i filmen alls. Men idag kallar vänsterhatarna alla som är två millimeter höger om sossarna för rasister förstås.

Nej men wow, vilket scoop!

Det finns invandrare som röstar på SD!

Tror du att det finns någon enda människa som inte kände till det sedan tidigare?

Det är mer intressant att prata om det faktum att många invandrare som engagerat sig i SD gått ur partiet när de upptäckte hur rasismen genomsyrade det fortfarande.

De flesta av dem trodde förmodligen att SD bara är emot fundamentalistiska islamister och kriminella invandrare som ägnar sig åt personrån, gruppvåldtäkter och liknande.

Sådana som i princip ingen tycker om.

Men de upptäckte att de hade fel. Daniel Assai, som tidigt i sitt liv flydde från Iran blev aktiv Sverigedemokrat och fick arbete på deras riksdagskansli. Han beskriver det parti han nu har lämnat som "En rasistisk sekt".

Det finns många fler exempel.

Har det förresten någonsin fallit dig in att man kan "hata" SD av helt andra skäl än att man vill ha en totalt obegränsad invandring?

Det finns flera andra riksdagspartier, på bägge sidor om blockgränsen som man kan rösta på om man vill ha en mer strikt asylpolitik än den vi hade hösten 2015.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 15:01:07 följande:

Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!

Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 15:01:07 följande:

Ja det är så det fungerar här i det (såkallade) rasistiska Sverige!

Nej, att positivt särbehandla nyanlända på socialkontoret är inte alls något som är satt i system. Det finns en socialtjänstlag som handläggarna är skyldiga att följa, att inte göra det är grund för avsked och socialtjänstlagen gäller oavsett etnicitet och hudfärg . Punkt.

Folk blandar medvetet eller omedvetet ihop försörjningsstöd med etableringsersättning eller andra bidrag. Ofta spär man på med egna slutsatser dragna ur luften, tex att de nyanlända måste få mer pengar eftersom de har nya iPhones , typ.

Som om inte vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan hoppa på något av alla de erbjudanden från mobiloperatörerna som man knappt kan gå på stan utan att bli påprackad!

Det är inte ett dugg svårt för någon som lever på existensminium att skaffa en ny iPhone idag, finns mängder av erbjudanden där man får själva telefonen för i princip ingenting men binder upp sig för en månadskostnad på några hundralappar under lång tid framöver.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:13:06 följande:

Okej. MEN frågan är då, för mig, HUR förhåller sig "etableringsstödet" sig till "försörjnings"-dito? Är det liksom i slutändan samma sak med olika namn?

Nej, det är det inte samma sak med olika namn. Etableringsersättning är något nyanlända med uppehållstillstånd kan få de första två åren om de har en etableringsplan hos arbetsförmedlingen. Utöver själva etableringsersättningen som är mellan 77 och 308 kronor om dagen kan nyanlända också söka bostadsersättning och om de har barn dessutom etableringstillägg. Man får etableringstillägg för max tre barn under 20 år.

Etableringsersättningen är inte behovsprövad alls. En viktig skillnad mot försörjningsstöd.

HÄR tror jag att roten till många myter om invandrare och försörjningsstöd finns. Har du en etableringsplan hos Arbetsförmedlingen får du etableringsersättning helt oavsett om du körde hela vägen till Sverige i en egen ny fin bil eller om du liftade i lastutrymmet på en lastbil.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:31:50 följande:

Erinrar mig "tiggarjäntan" utanför ICA som satt och "blippade" på sin mobil när jag kom förbi och hon gömde den genast under sin filt. Hon skämdes? tydligen över att sitta och leka med mobilen. Hon hade nog nappat på ett erbjudande....?

Ja, varför skulle hon inte ha kunnat göra det? I Sverige eller i något annat europeiskt land?Jag säger ju att vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan nappa på dessa erbjudanden.

Jag gjorde det faktiskt själv när jag hade försörjningsstöd ett tag för drygt tio år sedan.

Det skulle också ha kunnat vara en kontantkortstelefon. Det finns smartphones med kontantkort för mellan 500 och 1000 kronor att köpa I Sverige.

Försöker du insinuera att hon skulle ha fått mobiltelefonen av socialen eller?

Du vet att de flesta tiggare från Rumänien och Bulgarien som tigger i Sverige skyr myndigheter som pesten och aldrig ens har kontakt med socialen i Sverige va?

För övrigt förstår jag inte riktigt vad tiggare har i diskussionen om invandrares bidrag att göra. Tiggarna har som sagt oftast inte några bidrag alls från myndigheterna i Sverige.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 16:21:03 följande:

Där har du ca 90% fel kan jag påpeka!!!!

Nej det har jag inte.

Jag säger inte att det aldrig någonsin har förekommit att någon sochandläggare medvetet brutit mot lagen för att vederbörande tycker så synd om alla nyanlända men föraktar fattiga ursprungssvenskar eller liknande.

Men det innebär inte att det skulle förekomma någon slags hemlig, riksomfattande konspiration till nyanländas fördel där i princip alla Sveriges socialhandläggare och socialkontor ingår.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:36:04 följande:

Men inte ens jag som är SD.:are!!! tror på en sådan "konspiration". Jag tror att man tar emot med öppna armar och är "goda"(för att media och PK just nu har den agendan) för att sedan placera nyanlända i svappavara och norrlands inland, nogo-zoner och whatever. Huvudsaken att placera dem och så är de borta från radarn och ingen bryr sig.

Jag har inte sagt att du tror det. Jag svarade en helt annan person.

Att integrationen inte fungerar bra behöver man verkligen inte rösta på SD för att tycka.

Men det var roligt att du tog just Norrland som exempel. Just där fungerar integrationen ofta bättre än i de tre storstädernas fattigaste och stökigaste områden och förorter.

Att tvingas flytta till en liten ort i Norrland kan nog ofta vara mer traumatiskt för en Infödd svensk som levt hela sitt liv i en storstad än för någon som kommer direkt från Syrien eller Irak.
  • Anonym (Lou)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 14:50:18 följande:

Att SD skapades av nazister är något som garanterat fortfarande hänger kvar i partiet oavsett hur mycket de skyltar med sin nolltollerans. Det är bara till att traska in på valfri "alternativ media" på facebook och scrolla igenom kommentarsflödet och det blir ganska snabbt tydligt att många som sympatiserar med SD har nazistiska, rasistiska och helt horribla föreställningar om hela vårt samhälle. Allt i samhället är nattsvart och orättvist och allt självfallet invandrarnas fel eller invandringspolitiken. Det kvittar om det är pensioner eller utförsäkringar vi pratar om. ALLT beror på invandringen. Det är ändå historiskt en ganska hård radikalisering när man börjar skylla alla möjliga politiska misslyckanden på en hel grupp människor. Dessutom är deras förtroendevalda konstant i blåsvädret för just samma saker. Det är knappast en slump. Likgiltigheten inför vad SD har varit och är gör mig livrädd men samtidigt känns det hoppfullt att de aldrig verkar få någon som helst makt därför att ingen av de andra partierna vill ha något med de att göra. Inte ens deras passiva stöd vill alliansen ha. SD är inte ett parti som alla andra. De är Sverigesabotörer. Sprider nidbilder av Sverige och står aldrig någonsin upp för det vi har i Sverige som är bra.

Just så!

Det kanske mest patetiska av allt är att SD nu påstår att några av de största riksdagspartierna nu "skulle tycka likadant som dem" eftersom de skärpte bestämmelserna kring asylinvandringen för två år sedan.

Rent skitsnack av dem.

SD tyckte att det kom alldeles för många asylinvandrare även 1996 när omkring 4000 sökte och omkring 3000 personer beviljades asyl i Sverige.

Så länge de har funnits har de tjatat om hur dekadent och degenererat Sverige är.

De har aldrig dragit sig för att moralisera och predika även om hur infödda svenskar ska och borde leva. Homofobin i partiet är ett mycket bra exempel på det.

Så sent som inför valet 2010 lät de en man med hög placering på deras lista till kommunfullmäktige i Södertälje stå och propagera för SD med en stor bild på ett samkönat par som kysser varandra, vilken då var tänkt att tjäna som ett avskräckande exempel på det "dekadenta" Sverige.

Rasismen lever och frodas fortfarande för fullt i partiet. För inte ens en vecka sedan påstod en distriktsordförande att muslimer inte är människor, men en exmuslim som lämnat sin tro var däremot NÄSTAN en människa enligt honom. Vidrigt.

Ja, det finns många helt rimliga förklaringar till att de andra riksdagspartierna inte vill ta i SD med tång.

Man kan mycket väl tycka att det är helt orimligt att enbart två av EU:s 28 medlemsländer tar sitt ansvar genom att ta emot människor som söker asyl från ett brinnande inbördeskrig strax utanför Europa men TROTS det ta avstånd från SD .
  • Anonym (Lou)
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-11-29 14:04:49 följande:

Ingen aning, orkar inte googla det.

Skiter i vicket, bara trött på att folk skall få skit och kallas för olika saker beroende på vad de röstar på. Själv är jag blå väldigt blå men inte SD. Älskar prata politik med ALLA oavsett hur fel jag tycker de har sålänge de kan föra en diskution. Min favo person är en kompis som är extremt långt till vänster men kan verkligen tala för sin sak, jag för min. Sedan skrattar vi och inser hur olika syn på saker vi har och går till baren. Varken han eller jag bespottar någon för vad de röstar på.

Och jag är less på att höra det, vi har ett öppet demokratiskt fritt samhälle, vaför skall man då attackera de som sympatiserar med ett av de idag största partierna oavsett om det är ett missnöjesparti eller inte.

I dagens samhälle där vi är så jävla stolta att alla skall få vara olika och tänka olika och alla har rätt till det och man skall respektera andra människor även om de inte är eller tänker lika som dig. Men det verkar som om detta inte gäller SD ingen SD:are bryr sig om du röstar blått eller rött, men varför skall alla bry sig om motsattsen?

Nej, du har helt rätt i att många SD:are inte bryr sig om man röstar rött eller blått . De klumpar istället ihop alla som engagerar sig i eller röstar på något annat riksdagsparti och kallar dem "Kulturmarxister", en term som som för övrigt Anders Behring Breivik också frekvent använde. Annie Lööf och Birgitta Ohlsson är ett par personer som ofta blivit beskyllda för att vara kulturmarxister. På så sätt stämmer det helt och fullt att SD inte bryr sig om andra röstar rött eller blått.

Alla dessa "Kulturmarxister" beskylls för att vilja ha en totalt obegränsad och oreglerad MASSINVANDRING (precis som kulturmarxist ett favorituttryck hos SD-anhängare) trots att INGET av de sju andra riksdagspartierna vill ha en helt oreglerad och fri invandring.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-06 01:57:10 följande:

Ja så är verkligheten nu, det måste få ett stopp på denna massinvandring.

Har ni levt under en sten de senaste två åren?

Det pågår ingen jävla "massinvandring" till Sverige. Vi har numera bland de strängaste asyllagarna i hela EU. Och det var TVÅ ÅR sedan de skärptes, det har ni alltså missat?

Man kan som många Socialdemokrater och Moderater mycket väl tycka att det var totalt ohållbart att i princip bara två EU-länder tog emot i princip alla som flydde från krigets Syrien till Europa och att något därför måste göras UTAN att för den sakens skull vilja ta i det rasistiska skitpartiet SD med tång.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-06 12:45:35 följande:

Alla problem har ju inte bara med invandringen att göra men när vi redan har en bostadsmarknad som har kraschat för vår nuvarande befolkning, hur ska vi då erbjuda plats åt de ni vill ta in tillexempel? Ska de få bo i baracker eller under granar hade du tänkt?! Jobb situation är lika kraschad den.

Vadå "ni vill ta in"?

Vad jag förgäves försöker få folk i den här tråden att förstå är att bara för att man avskyr SD och aldrig skulle rösta på dem innebär inte det att man vill ha en totalt obegränsad invandring!

Det finns andra partier, normala partier som vare sig är rasistiska, kvinnofientliga eller slickar Putins röv som man kan rösta på om man åtminstone tillfälligt vill ha en mer begränsad invandring än den vi hade för två år sedan.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-06 16:06:42 följande:

Ni vet inte vad ni pratar om! Är det bättre att rösta på egoistiska Moderaterna som vill sänka skatter och göra det sämre för svenska välfärden? Så att vi får sämre sjukvård, skola och äldreomsorg? Ja vi såg ju hur det gick med allmänna sthlms bostadsförmedlingen de 8 år Reinfeldt styrde, de sålde ut 35000 hyresrätter och gjorde om de till bostadsrätter. Vad smart?! Eller rösta på KD som vill införa förbud mot aborter. Eller Liberalerna som vill avveckla och inte ha komvux?! Jävla puckon!!

Nu undrar jag på allvar om du driver med mig.

Har du ens satt dig in i SD:s politik i några andra frågor än invandringen?

SD vill också ha skattesänkningar men främst för de allra rikaste som bankdirektörer och riskkapitalister. Den som tjänar 100.000 i månaden ska få 46 000 om året i skattesänkningar om SD får som de vill. Det tror du inte påverkar välfärden det minsta?

När det gäller abort har SD en betydligt mer restriktiv politik än KD.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (migrant) skrev 2017-12-08 00:09:02 följande:

I teorin stämmer detta. Men i praktiken orkar många handläggare inte sätta emot då sökande, med eller utan uppbackning, blir aggressiva och hotfulla. Varför tror du så många med dessa tjänster blir långtidssjukskrivna?

(Jag vet svaret, har ett syskon i branschen.)

Och tyvärr är konsekvensen att de i nästa ärende sätter hårt mot hårt, då det kan vara en äkta sökande. Bistra sanningen är att socialförsäkringen betalar ut till många som inte betalat in, men de i systemet ofta lämnas vind för våg.

Försörjningsstöd är inte alls en del av de allmänna socialförsäkringarna. Tvärtom är försörjningsstöd till främst just för just dem som inte har kvalificerat sig för de allmänna socialförsäkringarna. Det är många fler än bara nyanlända invandrare sim inte har betalat in eller som har betalat in väldigt lite till det svenska systemet men som ändå får försörjningsstöd. Ungdomar som aldrig kommit in på arbetsmarknaden och sjuka personer som inte längre har rätt till sjukersättning eller sjukpension tillexempel. Och delvis är ju just det själva idén med just försörjningsstöd, de som har betalat in mycket till systemet har oftast rätt till de vanliga socialförsäkringarna så som A-kassa istället.

Men jag Instämmer helt och fullt i att socionomerna har en totalt orimlig och omänsklig arbetssituation och att det har blivit än mycket värre de senaste åren.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-12-09 22:05:21 följande:

Menar du ALLVAR??? Har du ens satt dig in i moderaternas politik i några andra frågor än att dom är rena katastrofer för Sverige...

Absolut ingen katastrof alls jämfört med SD.

Moderaterna slickar inte Putins röv.

Moderaterna framhåller inte EU:s två minst demokratiska och mest fundamentalistiskt religiösa länder som idealsamhällen.

Ingen moderat riksdagsledamot har på 2010-talet velat räkna antalet judar i mediebolagen. Moderaterna har inga högt uppsatta partiföreträdare som ekonomiskt sponsrar hatsidor där det är fritt fram att skriva att man hoppas att meningsmotståndare ska våldtas.

Moderaternas rättspolitiske talespersoner skriver inte på självaste valnatten att de såsmåningom tänker avskaffa pressfriheten .

Moderaterna har inga riksdagsledamöter som i sin roll som riksdagsledamöter åker till Ryssland och där skämmer ut Sverige på alla sätt samt super sig så redlösa att de inte ens klarar av att fullfölja programmet.

Moderaterna är ett normalt och demokratiskt parti. Det är inte SD.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!