• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:37:41 följande:

Jaså? Jag röstar på SD och känner inte igen mig. Jag tänker att det är SYND om alla stackars invandrare som vi välkomnar med "öppna armar" för att sedan placera dem i norrlands inland eller i en nogo-zon utanför valfri svensk storstad där ingen svensk vill bo. Hjärtligt välkommen, socialbidrag och ingenting. Kantänka är det ett lockande liv för andra? men inte för mig.

Tack för att du illustrerar min poäng!
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:13:06 följande:

Okej. MEN frågan är då, för mig, HUR förhåller sig "etableringsstödet" sig till "försörjnings"-dito? Är det liksom i slutändan samma sak med olika namn?

Nej, det är det inte samma sak med olika namn. Etableringsersättning är något nyanlända med uppehållstillstånd kan få de första två åren om de har en etableringsplan hos arbetsförmedlingen. Utöver själva etableringsersättningen som är mellan 77 och 308 kronor om dagen kan nyanlända också söka bostadsersättning och om de har barn dessutom etableringstillägg. Man får etableringstillägg för max tre barn under 20 år.

Etableringsersättningen är inte behovsprövad alls. En viktig skillnad mot försörjningsstöd.

HÄR tror jag att roten till många myter om invandrare och försörjningsstöd finns. Har du en etableringsplan hos Arbetsförmedlingen får du etableringsersättning helt oavsett om du körde hela vägen till Sverige i en egen ny fin bil eller om du liftade i lastutrymmet på en lastbil.
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:48:00 följande:

Varsågod. Är din poäng lik min som SD:are så är vi rörande överens. Liksom Sverige ÄR inte paradiset. Här är det riktigt ruggigt stora delar av året och att komma hit från Somalia och hamna i ett förortsghetto...........och sitta och glo ut genom ett fönster i november...................! Medlidande från en SD:are

Ditt resonemang är lite som: ?Jag är inte rasist MEN, jag tycker inte om de där utlänningarna som kommer hit och lever på bidrag. Synd om dem de borde stannat hemma.?

Själv tror jag inte man med mycket möda tar sig över halva klotet med ibland halva familjen kvar för nöjes skull.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:31:50 följande:

Erinrar mig "tiggarjäntan" utanför ICA som satt och "blippade" på sin mobil när jag kom förbi och hon gömde den genast under sin filt. Hon skämdes? tydligen över att sitta och leka med mobilen. Hon hade nog nappat på ett erbjudande....?

Ja, varför skulle hon inte ha kunnat göra det? I Sverige eller i något annat europeiskt land?Jag säger ju att vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan nappa på dessa erbjudanden.

Jag gjorde det faktiskt själv när jag hade försörjningsstöd ett tag för drygt tio år sedan.

Det skulle också ha kunnat vara en kontantkortstelefon. Det finns smartphones med kontantkort för mellan 500 och 1000 kronor att köpa I Sverige.

Försöker du insinuera att hon skulle ha fått mobiltelefonen av socialen eller?

Du vet att de flesta tiggare från Rumänien och Bulgarien som tigger i Sverige skyr myndigheter som pesten och aldrig ens har kontakt med socialen i Sverige va?

För övrigt förstår jag inte riktigt vad tiggare har i diskussionen om invandrares bidrag att göra. Tiggarna har som sagt oftast inte några bidrag alls från myndigheterna i Sverige.
  • Anonym (mor)
    Anonym (M) skrev 2017-11-27 16:57:47 följande:
    Ditt resonemang är lite som: ?Jag är inte rasist MEN, jag tycker inte om de där utlänningarna som kommer hit och lever på bidrag. Synd om dem de borde stannat hemma.?

Själv tror jag inte man med mycket möda tar sig över halva klotet med ibland halva familjen kvar för nöjes skull.
    Nä inte gör man det för "nöjes skull"! Att "fly" genom hela fredliga Europa för att ta sig upp till lilla Sverige kräver en del. MEN tänker du att Sverige verkligen har ngt att erbjuda? Finns bostäder? Jobb? Är "svennebanan" beredd på allvar att stå tillbaka och själv välja socialbidrag och ghetto? 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:13:06 följande:
    Okej. MEN frågan är då, för mig, HUR förhåller sig "etableringsstödet" sig till "försörjnings"-dito? Är det liksom i slutändan samma sak med olika namn?
    Nej, det är det inte.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-27 17:14:33 följande:
    Nej, det är det inte.
    Klart sa Bill. Som korvspad sa Bull.
  • themia
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-27 13:09:59 följande:
    Jag tror faktiskt alla som yttrat sig varit anonyma. Du och jag till exempel...
    Du är anonym, men knappast jag. Efter 100-tals inlägg i många trådar under många år vet nog de flesta som är intresserade och som varit med ett tag vem jag är och vad jag står för.
  • Anonym (mor)
    themia skrev 2017-11-27 17:17:45 följande:
    Du är anonym, men knappast jag. Efter 100-tals inlägg i många trådar under många år vet nog de flesta som är intresserade och som varit med ett tag vem jag är och vad jag står för.
    Och du har uttryckt dina sympatier för SD!!? Nä möjligtvis MP.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Ingrid) skrev 2017-11-27 16:21:03 följande:

Där har du ca 90% fel kan jag påpeka!!!!

Nej det har jag inte.

Jag säger inte att det aldrig någonsin har förekommit att någon sochandläggare medvetet brutit mot lagen för att vederbörande tycker så synd om alla nyanlända men föraktar fattiga ursprungssvenskar eller liknande.

Men det innebär inte att det skulle förekomma någon slags hemlig, riksomfattande konspiration till nyanländas fördel där i princip alla Sveriges socialhandläggare och socialkontor ingår.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!