Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:31:50 följande:
Erinrar mig "tiggarjäntan" utanför ICA som satt och "blippade" på sin mobil när jag kom förbi och hon gömde den genast under sin filt. Hon skämdes? tydligen över att sitta och leka med mobilen. Hon hade nog nappat på ett erbjudande....?
Ja, varför skulle hon inte ha kunnat göra det? I Sverige eller i något annat europeiskt land?Jag säger ju att vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan nappa på dessa erbjudanden.
Jag gjorde det faktiskt själv när jag hade försörjningsstöd ett tag för drygt tio år sedan.
Det skulle också ha kunnat vara en kontantkortstelefon. Det finns smartphones med kontantkort för mellan 500 och 1000 kronor att köpa I Sverige.
Försöker du insinuera att hon skulle ha fått mobiltelefonen av socialen eller?
Du vet att de flesta tiggare från Rumänien och Bulgarien som tigger i Sverige skyr myndigheter som pesten och aldrig ens har kontakt med socialen i Sverige va?
För övrigt förstår jag inte riktigt vad tiggare har i diskussionen om invandrares bidrag att göra. Tiggarna har som sagt oftast inte några bidrag alls från myndigheterna i Sverige.