• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • themia
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-27 19:04:18 följande:
    Det förstärker din anonymitet i så fall. För om du skulle avslöja vem du är i verkligheten skulle fler åsikter som du fört fram i alla dessa trådar kunna kopplas till din person. Skulle du vara beredd att avslöja din verkliga identitet skulla jag bli imponerad. Annars är du fortfarande helt anonym. Något annat kan du inte inbilla dig.
    Det är stor skillnad på att skriva under tillfälligt påhittat nick som du ändrar i nästa diskussion och att alltid och överallt använda samma.
    Du kan i FL:s arkiv hitta allt jag skrivit här sedan jag blev medlem.

• Anonym (Nja)
    Anonym (ännu en anonym) skrev 2017-11-27 20:14:51 följande:
    Jag förstår hur du menar, men om jag går till mig själv, så tänker jag att jag får ju inte mer för att nån annan får mindre.
    Om någon tycker att hen får för lite socialbidrag, då är det ju politikerna man ska gå på och kräva mer, inte hacka på dom som har ännu mindre än en själv. 
    Vi har banker som tjänar storkovan på vår bekostnad, vänd i så fall blicken ditåt och kräv att dom är bidrar mer eller andra som kommer undan nu.
    Kräv av dom som  har det bättre om man ska kräva alls.
    Genom att slå på dom som har det lika eller mer illa än en själv skapar man ju bara splittring istället för solidaritet, och det är tillsammans man kan åstadkomma förändring.
    När dom som har det svårt börjar slå mot varandra så går vi maktens ärenden och gör det lätt för dom att fortsätta sko sig på utsatta grupper som socialbidragstagare och invandrare.
    Resurserna är ändliga, så givetvis hänger det ihop. Skatterna kan sänkas om färre ska ha bidrag eller så kan de som redan har bidrag få mer. Det är inte alls orimligt att resonera så.

Sedan har även välfärden utöver transfereringarna, det som populärt brukar kallas "vård, skola och omsorg" försämrats kraftigt de senaste decennierna och det är väldigt svårt att inte räkna med invandringsrelaterade effekter där.

Flyktingkrisen, men även den historiskt höga invandring vi hade de två mandatperioderna innan den, har kostat hundratals miljarder kronor. Hade de pengarna satsats på vården eller skolan istället så hade det gett märkbara effekter. Sverige har halkat efter våra nordiska grannländer just för att vi vill ta emot betydligt fler flyktingar än de gör.

Sedan skapar invandringen kostnader utöver rena bidrag i form av belastningar på samhället. Invandrare är betydligt mer kriminella än svenskar. Alla gängmord och skjutningar kostar miljarder att utreda, skapar otrygghet, oro och givetvis sorg och tragedier för dem som drabbas.

Likadant är det för de kvinnor som blir överfallna och våldtagna. Det får inte lika långtgående ekonomiska konsekvenser, men det skapar otrygghet för hundratusentals kvinnor och de som utsätts mår ofta dåligt av det.

Sedan vet jag att det känns bättre att tänka sig att det finns ett gott val och ett ondskefullt val när det gäller invandring. Det känns såklart bra att kunna hjälpa tiotusentals människor som är på flykt från sönderbombade städer och trånga flyktingläger. Men verkligheten är inte riktigt så enkel.
  • Anonym (Tänk på procenten)
    themia skrev 2017-11-27 20:49:48 följande:

Det är stor skillnad på att skriva under tillfälligt påhittat nick som du ändrar i nästa diskussion och att alltid och överallt använda samma.

Du kan i FL:s arkiv hitta allt jag skrivit här sedan jag blev medlem.

Exakt! Det var ju min poäng (din anonymitet blir viktigare ju mer åsikter du kopplar till ditt nick). Men nu har jag ingen lust att diskutera detta icke-trådspecifika ämne.
  • Anonym (Aska)
    Anonym (....) skrev 2017-11-27 20:42:30 följande:
    Är inte ett dugg förbannad utan har accepterat situationen som den är. Jo faktiskt så blir det bättre för mig och andra sjuka och utförsäkrade om just invandrare får det sämre. Om de ska ha det bra så ska pengarna tas från någonstans och det ser vi med indragna assistansersättningar och sämre vård överlag.självkkart är det så, det förstår vem som helst. Är inte ilsken utan tycker du kan rikta din egna ilska mot någon annan än mig som redan är utsatt och sluta ställa oss utsatta mot varandra. Pratar då om invandrare mot sjuka och tyvärr faller jag nu i båda grupper då jag har förälder som är invandrare men född i Sverige själv och svensk pappa så du vet inte vad du pratar om..
    Jag förstår din oro och jag hoppas att du inte röstar på SD för de om några röstar med borgarna för både sänkt a-kassa, högre fackavgift, sämre villkor i sjukförsäkringen osv.
    Bara för att man säger sig vilja försämra för en utsatt grupp så innebär det inte att man är beredda att förbättra för en annan.
  • Anonym (....)
    Anonym (Aska) skrev 2017-11-27 22:30:07 följande:

Jag förstår din oro och jag hoppas att du inte röstar på SD för de om några röstar med borgarna för både sänkt a-kassa, högre fackavgift, sämre villkor i sjukförsäkringen osv.

Bara för att man säger sig vilja försämra för en utsatt grupp så innebär det inte att man är beredda att förbättra för en annan.

Vad jag röstar på är min ensak och Ingetsom du eller nån annan ska lägga sig i/försöka övertala mig om tack det är mellan mig och staten
  • mjölkallergiker

Rasistisk kanske jag inte tycker att den är. Då tyckte jag att kvinnorna i burka/niqab som ställdes mot en pensionär är riktigt horribel. Att JÅ och SD sprider en mörk och dyster bild av Sverige är såklart medvetet och tilltalar deras kärnväljare som oftast har just en grav missuppfattning över Sverige. Mycket tack vare det selektiva nyhetsflöde på bland annat Facebook som just framställer samma bild. Det är bara gängvåldtäkter, bilbränder och andra problem som tas upp. Klart man blir lite trångsynt. Visst har svensk flyktingpolitik varit minst sagt dålig. Det är inget annat än ett misslyckande att vi har problemområden lite här och där på olika delar i landet. Fattigdom, arbetslöshet och låg utbildning är något som särskilt utmärker dessa områden. Och på köpet också kriminalitet. Men man måste kunna hålla två tankar i huvudet som människa. Sverige är världens bästa land, punkt. Jag älskar Sverige. Många saker kan bli bättre men jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo och skaffa familj i något annat land. Från barnmorska till högskola. Från ultraljud till examen. I princip allt är finansierat med skatt och kostnadsfritt för våra barn och ungdomar så att det ska få bästa möjliga förutsättningar i livet. Är de sjuka kan vi vabba med 80% av lönen utan problem. Listan kan göras lång på vad som är bättre i Sverige än i många andra länder. MYCKET längre än listan med dåliga saker.

Det är en av anledningarna till att jag aldrig skulle rösta på SD. Deras dystra bild av Sverige är helt förvrängd. De väljer att se solens fläckar bara. Så kan man inte bygga ett samhälle. Som ett "seriöst" politiskt parti måste man kunna hålla fler tankar i huvudet och SD är inget seriöst parti.

• mjölkallergiker

En annan sak som fascinerar mig är många SD-väljares förmåga, eller oförmåga, till reflektion över lag. Jag kan liksom inte tänka mig något annat parti som är så skandalomsusat som just SD är. Deras företrädare åker dit både för det ena och det andra, de fick klippa sitt egna ungdomsförbund på grund av samröre med högerextremister. De har en handfull politiska vildar i riksdagen. Och pratar man om dessa sakerna med kärnväljare möts man av "argumentet": "SD 2018!!!!!". Det blir liksom inte ens en dialog. Hur är det möjligt att vara så oförmögen till reflektion och eftertanke?

• Anonym (Nja)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 00:54:17 följande:

En annan sak som fascinerar mig är många SD-väljares förmåga, eller oförmåga, till reflektion över lag. Jag kan liksom inte tänka mig något annat parti som är så skandalomsusat som just SD är. Deras företrädare åker dit både för det ena och det andra, de fick klippa sitt egna ungdomsförbund på grund av samröre med högerextremister. De har en handfull politiska vildar i riksdagen. Och pratar man om dessa sakerna med kärnväljare möts man av "argumentet": "SD 2018!!!!!". Det blir liksom inte ens en dialog. Hur är det möjligt att vara så oförmögen till reflektion och eftertanke?

Apropå förmåga till reflektion:

Att SD klippte banden med SDU hade nog mer med intern maktkamp att göra än vem som hade samröre med vem. Jag trodde inte folk var så blåögda, men SD-toppen lyckades tydligen sälja in det där med att alla i SDU hade samröre med extremister, medan iiingen i moderpartiet har/hade det, och att man därför tvingades klippa banden.

Det var inte aaalls så att SD klippte banden med SDU för att de valt en ordförande som inte ansågs lojal mot SD-ledningen. Nej då... Absolut inte! Det vore ju odemokratiskt. Sånt sysslar inte SD med...

Drömmer
  • mjölkallergiker
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 01:31:29 följande:

Apropå förmåga till reflektion:

Att SD klippte banden med SDU hade nog mer med intern maktkamp att göra än vem som hade samröre med vem. Jag trodde inte folk var så blåögda, men SD-toppen lyckades tydligen sälja in det där med att alla i SDU hade samröre med extremister, medan iiingen i moderpartiet har/hade det, och att man därför tvingades klippa banden.

Det var inte aaalls så att SD klippte banden med SDU för att de valt en ordförande som inte ansågs lojal mot SD-ledningen. Nej då... Absolut inte! Det vore ju odemokratiskt. Sånt sysslar inte SD med...

Det skulle säkert kunna vara så också. Avhoppare vittnar om toppstyre/maktgalen ledning.
  • Anonym (Nja)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 01:35:09 följande:
    Det skulle säkert kunna vara så också. Avhoppare vittnar om toppstyre/maktgalen ledning.
    Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet.

En miljöpartist drogade och våldtog en student, en annan våldtog en handikappad kvinna och nu senast MP-politikern som förgrep sig på en liten flicka...
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!