• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • mjölkallergiker
    themia skrev 2017-11-28 06:52:28 följande:

Dags för en motbild. Vi är alla samma familj

Jag tror att de flesta människorna är väl medvetna om människans biologiska/evolutionära historia (med betoning på jag tror). Och jag tror egentligen inte att SDs väljare är så särskilt intresserade av fakta eller logiska resonemang. De har bestämt sig, punkt. Det är förmodligen också därför som de stadigt (fram tills nu verkar det som) ökat i opinionen . Det finns inget annat parti som med så många skandaler skulle klara sig. Och där kommer också förmågan till reflektion och kritiskt tänkande bland dessa människorna in. Jag inser att jag generaliserar grovt. Det finns säkert en hel del väljare bland SD som gjort ett medvetet och avvägt val men majoriteten av de jag haft dialog med har bara gjort det på ren envishet eller känsla.
  • oanonym
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 07:33:52 följande:

Jag tror att de flesta människorna är väl medvetna om människans biologiska/evolutionära historia (med betoning på jag tror). Och jag tror egentligen inte att SDs väljare är så särskilt intresserade av fakta eller logiska resonemang. De har bestämt sig, punkt. Det är förmodligen också därför som de stadigt (fram tills nu verkar det som) ökat i opinionen . Det finns inget annat parti som med så många skandaler skulle klara sig. Och där kommer också förmågan till reflektion och kritiskt tänkande bland dessa människorna in. Jag inser att jag generaliserar grovt. Det finns säkert en hel del väljare bland SD som gjort ett medvetet och avvägt val men majoriteten av de jag haft dialog med har bara gjort det på ren envishet eller känsla.

Miljontals religiösa tror inte på denna film. Ser inte hur denna film har med SD-väljare att göra? Är det verkligen så många SD-väljare som inte tror på vetenskapen i denna fråga?
  • themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 01:43:25 följande:
    Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet.

En miljöpartist drogade och våldtog en student, en annan våldtog en handikappad kvinna och nu senast MP-politikern som förgrep sig på en liten flicka...
    "... oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän ..."
    Det får du allt visa källa på, alltså källa på som visar att det är vanligare i MP än i andra partier, inte bara enstaka anekdoter.

• themia
    oanonym skrev 2017-11-28 07:45:45 följande:
    Miljontals religiösa tror inte på denna film. Ser inte hur denna film har med SD-väljare att göra? Är det verkligen så många SD-väljare som inte tror på vetenskapen i denna fråga?
    Det är möjligt att de flesta SD-väljare har hört talas om detta, men de gör allt de kan för att tänka bort det. Den ena nazisten efter den andra "nolltolereras" bort men det tycks aldrig ta slut.

• Anonym (ännu en anonym)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-27 21:28:10 följande:
    Resurserna är ändliga, så givetvis hänger det ihop. Skatterna kan sänkas om färre ska ha bidrag eller så kan de som redan har bidrag få mer. Det är inte alls orimligt att resonera så.

Sedan har även välfärden utöver transfereringarna, det som populärt brukar kallas "vård, skola och omsorg" försämrats kraftigt de senaste decennierna och det är väldigt svårt att inte räkna med invandringsrelaterade effekter där.

Flyktingkrisen, men även den historiskt höga invandring vi hade de två mandatperioderna innan den, har kostat hundratals miljarder kronor. Hade de pengarna satsats på vården eller skolan istället så hade det gett märkbara effekter. Sverige har halkat efter våra nordiska grannländer just för att vi vill ta emot betydligt fler flyktingar än de gör.

Sedan skapar invandringen kostnader utöver rena bidrag i form av belastningar på samhället. Invandrare är betydligt mer kriminella än svenskar. Alla gängmord och skjutningar kostar miljarder att utreda, skapar otrygghet, oro och givetvis sorg och tragedier för dem som drabbas.

Likadant är det för de kvinnor som blir överfallna och våldtagna. Det får inte lika långtgående ekonomiska konsekvenser, men det skapar otrygghet för hundratusentals kvinnor och de som utsätts mår ofta dåligt av det.

Sedan vet jag att det känns bättre att tänka sig att det finns ett gott val och ett ondskefullt val när det gäller invandring. Det känns såklart bra att kunna hjälpa tiotusentals människor som är på flykt från sönderbombade städer och trånga flyktingläger. Men verkligheten är inte riktigt så enkel.
    Ja, resurserna  är ändliga, men man kan välja vart man tar ifrån. och till vem man ger.
    Jag är ingen ekonom, men jag tänker att det vore bättre om dom som redan är gynnade får betala mer istället för att skära ner för dom som redan har lite.
    Hur mycket skulle bankernas överskott på vår bekostnad ha räckt till inom välfärden t ex, sånt funderar jag på.
    Och jag ser hellre att rika knösar betalar än redan utsatta som redan har mycket mindre. 
    Den som har mycket ska ge mer helt enkelt. 

Den senare delen av ditt inlägg är precis sånt som gör att jag känner mig mer och mer skeptisk till invandringen.
    Jag tycker det är problematiskt, men det skrev jag om i mitt första inlägg på tråden och jag ska inte upprepa mig. 
  • Anonym (ännu en anonym)
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 01:43:25 följande:
    Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet.

En miljöpartist drogade och våldtog en student, en annan våldtog en handikappad kvinna och nu senast MP-politikern som förgrep sig på en liten flicka...
    Det  här skulle jag också vilja se en källa på, det är grova anklagelser du kommer med, så jag hoppas att du kan backa upp dom med något substansiellt.
  • mjölkallergiker

Jag blir alltid väldigt fascinerad av dessa ställningstaganden mot invandring för att invandring kostar. Om vi nu ska strunta helt i människovärdet och bara prata om människor i form av ekonomiska termer så är grundläggande ekonomi att prata om både utgifter och inkomster. För det första så tar det i snitt 7 år för nyanlända att "etablera sig" i Sverige. Det betyder alltså ett eget stadigt jobb, bosättning etc. 7 år på skattebetalarnas bekostnad är ganska kort tid om man jämför med ett nyfött barn i Sverige som går på förskola som oftast betalas av en billig maxtaxa. Oftast har föräldrarna också varit föräldralediga och fått "lön" av staten. Kostnadsfri grundskola och gymnasium och eventuellt kostnadsfri högskola också. På det kan man anta att det blir en hel del sjukvårdsbesök från födsel tills de blir egenförsörjande. Så barn som föds i Sverige kostar en hel del innan de kan börja försörja sig själva och börja bidra till samhället. En stor del av det invandrare får i form av stöd från stat/kommun går dessutom tillbaka till staten i form av konsumtion (moms). För det mesta 25%. Dessutom ökar svensk export av invandring eftersom människor med rötter i andra länder är en tillgång för vår exportmarknad. Så börjar man räkna inser man ganska snabbt att invandring rent ekonomiskt knappast är en ren utgift för staten. Dessutom behöver vi invandringen rent demografiskt för att klara av en åldrande befolkning.

• Anonym (Tänk på procenten)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 11:06:28 följande:

Jag blir alltid väldigt fascinerad av dessa ställningstaganden mot invandring för att invandring kostar. Om vi nu ska strunta helt i människovärdet och bara prata om människor i form av ekonomiska termer så är grundläggande ekonomi att prata om både utgifter och inkomster. För det första så tar det i snitt 7 år för nyanlända att "etablera sig" i Sverige. Det betyder alltså ett eget stadigt jobb, bosättning etc. 7 år på skattebetalarnas bekostnad är ganska kort tid om man jämför med ett nyfött barn i Sverige som går på förskola som oftast betalas av en billig maxtaxa. Oftast har föräldrarna också varit föräldralediga och fått "lön" av staten. Kostnadsfri grundskola och gymnasium och eventuellt kostnadsfri högskola också. På det kan man anta att det blir en hel del sjukvårdsbesök från födsel tills de blir egenförsörjande. Så barn som föds i Sverige kostar en hel del innan de kan börja försörja sig själva och börja bidra till samhället. En stor del av det invandrare får i form av stöd från stat/kommun går dessutom tillbaka till staten i form av konsumtion (moms). För det mesta 25%. Dessutom ökar svensk export av invandring eftersom människor med rötter i andra länder är en tillgång för vår exportmarknad. Så börjar man räkna inser man ganska snabbt att invandring rent ekonomiskt knappast är en ren utgift för staten. Dessutom behöver vi invandringen rent demografiskt för att klara av en åldrande befolkning.

Obsevera dock att bara hälften av en årskull kommit in på arbetsmarknaden - efter nio år enligt statistik från senare år. Hälften skulle rent statistiskt aldrig bidra till välfärden ekonomiskt.

Dessutom måste du räkna med att även infödda betalar moms samt att invandrare utnyttjar vården, har barn i skolsystemet och utnyttjar föräldraförsäkringen.

Myten om den åldrande befolkningen gäller för övrigt även den åldrande invandrade befolkningen. De länder med hög medelålder är mest välmående, och allteftersom vården blir bättre kan allt fler jobba längre med högkvalificerade, men fysiskt enkla jobb. Dessutom kan ingen tvingas arbeta inom åldringsvården.

Exportkontakter håller jag dock med om, och hade man satsat på att utbilda människor för ett framtida återvändande tror jag det hade gett goda resultat beträffande relationer med omvärlden.

Men invandring är helt enkelt inte lönsam på det sätt du räknar. Trots det anser jag att en hög, men effektiv, invandring är något positivt.
  • oanonym
    themia skrev 2017-11-28 10:03:13 följande:

Det är möjligt att de flesta SD-väljare har hört talas om detta, men de gör allt de kan för att tänka bort det. Den ena nazisten efter den andra "nolltolereras" bort men det tycks aldrig ta slut.

Är det många SD-väljare som är nazister? Har du trovärdig källa på det?

Var dessa väljare nazister även när de röstade på andra partier, eller blev de nazister när de bytte parti?
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!