• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • themia
    oanonym skrev 2017-11-28 11:56:41 följande:
    Är det många SD-väljare som är nazister? Har du trovärdig källa på det?

Var dessa väljare nazister även när de röstade på andra partier, eller blev de nazister när de bytte parti?
    Hur många nazister som fortfarande finns kvar inom SD är omöjligt att veta, men jag är säker på du att hört/läst om de senaste årens utrensningar och avhopp från partiet.
    dagens.dn.se/

• FDFMGA
    oanonym skrev 2017-11-28 11:56:41 följande:
    Är det många SD-väljare som är nazister? Har du trovärdig källa på det?
    Var dessa väljare nazister även när de röstade på andra partier, eller blev de nazister när de bytte parti?
    Intressant frågeställning.

Ja, jag tror att många radikaliseras när de blir SD-proselyter.

De väljer bort all information från så kallade pk-medier medan de byter infantiliserad info med varandra.

Under de år jag skrivit här har jag blivit kallad "jude" som skällsord fler gånger än många sverigedemokrater kan räkna till.

Jag är varken jude eller anser att jude är ett skällsord, men åtskilliga sverigedemokrater tycks göra det.

Avskyvärt tycker jag, men förväntat från en del av det klientel som lockas av SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • mjölkallergiker

Att SD skapades av nazister är något som garanterat fortfarande hänger kvar i partiet oavsett hur mycket de skyltar med sin nolltollerans. Det är bara till att traska in på valfri "alternativ media" på facebook och scrolla igenom kommentarsflödet och det blir ganska snabbt tydligt att många som sympatiserar med SD har nazistiska, rasistiska och helt horribla föreställningar om hela vårt samhälle. Allt i samhället är nattsvart och orättvist och allt självfallet invandrarnas fel eller invandringspolitiken. Det kvittar om det är pensioner eller utförsäkringar vi pratar om. ALLT beror på invandringen. Det är ändå historiskt en ganska hård radikalisering när man börjar skylla alla möjliga politiska misslyckanden på en hel grupp människor. Dessutom är deras förtroendevalda konstant i blåsvädret för just samma saker. Det är knappast en slump. Likgiltigheten inför vad SD har varit och är gör mig livrädd men samtidigt känns det hoppfullt att de aldrig verkar få någon som helst makt därför att ingen av de andra partierna vill ha något med de att göra. Inte ens deras passiva stöd vill alliansen ha. SD är inte ett parti som alla andra. De är Sverigesabotörer. Sprider nidbilder av Sverige och står aldrig någonsin upp för det vi har i Sverige som är bra.

• Anonym (M)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 14:50:18 följande:

Att SD skapades av nazister är något som garanterat fortfarande hänger kvar i partiet oavsett hur mycket de skyltar med sin nolltollerans. Det är bara till att traska in på valfri "alternativ media" på facebook och scrolla igenom kommentarsflödet och det blir ganska snabbt tydligt att många som sympatiserar med SD har nazistiska, rasistiska och helt horribla föreställningar om hela vårt samhälle. Allt i samhället är nattsvart och orättvist och allt självfallet invandrarnas fel eller invandringspolitiken. Det kvittar om det är pensioner eller utförsäkringar vi pratar om. ALLT beror på invandringen. Det är ändå historiskt en ganska hård radikalisering när man börjar skylla alla möjliga politiska misslyckanden på en hel grupp människor. Dessutom är deras förtroendevalda konstant i blåsvädret för just samma saker. Det är knappast en slump. Likgiltigheten inför vad SD har varit och är gör mig livrädd men samtidigt känns det hoppfullt att de aldrig verkar få någon som helst makt därför att ingen av de andra partierna vill ha något med de att göra. Inte ens deras passiva stöd vill alliansen ha. SD är inte ett parti som alla andra. De är Sverigesabotörer. Sprider nidbilder av Sverige och står aldrig någonsin upp för det vi har i Sverige som är bra.

Tack för en saklig och bra beskrivning!
  • Anonym (Tänk på procenten)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 14:50:18 följande:

Jag håller med om allt, utom att invandrare är en grupp människor eftersom begreppet "invandrare" är alltför heterogent för att kategorisera personer med så vitt skilda förutsättningar som det är fråga om. Att negativa effekter av invandring måste kunna diskuteras är väl däremot självklart (liksom naturligtvis positiva effekter av densamma)?
  • mjölkallergiker
    Anonym (Tänk på procenten) skrev 2017-11-28 17:29:03 följande:
    Jag håller med om allt, utom att invandrare är en grupp människor eftersom begreppet "invandrare" är alltför heterogent för att kategorisera personer med så vitt skilda förutsättningar som det är fråga om. Att negativa effekter av invandring måste kunna diskuteras är väl däremot självklart (liksom naturligtvis positiva effekter av densamma)?
    Definitivt! Och jag tror att det är där som skon klämmer för många som gått till SD och vägrar bege sig tillbaka till övriga partier. De har känt sig marginaliserade och bortprioriterade av de övriga partierna och deras åsikter i invandringsfrågan har ofta viftats bort. Men jag tycker att steget mellan att vara kritisk till invandring och att gå till ett så oseriöst parti som SD som skyller allt på invandringen är ganska stort. Men det borde ha tagits upp tidigare av övriga partier och politiska svar borde ha kommit tidigare. 
  • Anonym (Nja)
    themia skrev 2017-11-28 09:58:15 följande:
    "... oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän ..."
    Det får du allt visa källa på, alltså källa på som visar att det är vanligare i MP än i andra partier, inte bara enstaka anekdoter.
    Ursäkta. Jag tänkte inte på att man får göra sådana generaliserande påståenden om SD, utan någon källa alls, men inte om MP.

Flört

Det har hursomhelst avslöjats väldigt mycket våldtäktsmän och pedofiler i MP och nu senast riksdagsledamoten som avgick idag efter att ha sextrakasserat kvinnor i tio års tid, utan att partiledningen agerat.
  • Anonym (Nja)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 11:06:28 följande:

Jag blir alltid väldigt fascinerad av dessa ställningstaganden mot invandring för att invandring kostar. Om vi nu ska strunta helt i människovärdet och bara prata om människor i form av ekonomiska termer så är grundläggande ekonomi att prata om både utgifter och inkomster. För det första så tar det i snitt 7 år för nyanlända att "etablera sig" i Sverige. Det betyder alltså ett eget stadigt jobb, bosättning etc. 7 år på skattebetalarnas bekostnad är ganska kort tid om man jämför med ett nyfött barn i Sverige som går på förskola som oftast betalas av en billig maxtaxa. Oftast har föräldrarna också varit föräldralediga och fått "lön" av staten. Kostnadsfri grundskola och gymnasium och eventuellt kostnadsfri högskola också. På det kan man anta att det blir en hel del sjukvårdsbesök från födsel tills de blir egenförsörjande. Så barn som föds i Sverige kostar en hel del innan de kan börja försörja sig själva och börja bidra till samhället. En stor del av det invandrare får i form av stöd från stat/kommun går dessutom tillbaka till staten i form av konsumtion (moms). För det mesta 25%. Dessutom ökar svensk export av invandring eftersom människor med rötter i andra länder är en tillgång för vår exportmarknad. Så börjar man räkna inser man ganska snabbt att invandring rent ekonomiskt knappast är en ren utgift för staten. Dessutom behöver vi invandringen rent demografiskt för att klara av en åldrande befolkning.

Du gör otroligt många ekonomiska tanke- och räknefel. Det är klart att om man resonerar som du gör så är det inte så konstigt att man ser på saker och ting på ett annorlunda sätt. Då kan jag förstå om man tycker att invandring är odiskutabelt bra.

För det första ett rent sakfel: Efter sju år är ungefär hälften av invandrarna ute på arbetsmarknaden. Det kan inte likställas med något slags genomsnitt för hur lång tid det tar att etablera sig. Du är visserligen inte ensam om att göra det misstaget, så du är i gott sällskap, men det är likt förbannat inte sant.

Faktum är att invandrarna ALDRIG kommer ikapp svenskarna i sysselsättningsgrad. De är en ekonomisk belastning för samhället i minst ytterligare en generation framåt. Andra generationens invandrare har en högre arbetslöshet än infödda svenskar. Hur det ser ut i tredje och fjärde generationerna av invandrare återstår att se, men troligen kommer även de att vara en ekonomisk nettobelastning.

Sedan får du naturligtvis en massa följdfel på det eftersom du gjort ett felaktigt grundantagande.

Det andra felet du gör är att påstå att barn kostar pengar för samhället. Det är en märklig och felaktig syn du har på barn.

Barn har föräldrar som med råge betalar in i skatt det som deras barn kostar samhället när det gäller förskola, skola, barnbidrag, omsorg mm. Det är dessutom föräldrarna som ansvarar för att försörja barnen.

Om man påstår att barn är en samhällskostnad så menar man med det att den lön som barnens föräldrar arbetar ihop egentligen inte är deras egen utan tillhör staten. Det är en totalitär planekonomisk syn på barn som hör hemma bland kommunister och nazister.

Det tredje felet du gör är att hävda att det är bra att invandrare får bidrag för att det ökar konsumtionen.

Du menar att det är bra att öka skatteuttaget för att ha råd med invandring, alternativt sänka pensioner eller bidragen till andra grupper för att ha råd med fler invandrare.

Höjda skatter är nämligen i sig något som bromsar tillväxten. Det är skatten och riksbankens reporänta som används som gas och broms i ekonomin.

Att flytta bidrag från en grupp till en annan kan knappast heller det leda till ökad konsumtion. Den grupp som får mindre pengar kommer oavsett vilket konsumera mindre eftersom de får mindre pengar över.

Det fjärde felet du gör är att hävda att invandring gynnar exporten.

Förra året var Sveriges tio främsta handelspartners Tyskland, Norge, USA, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Frankrike och Kina. Handeln med länder som Syrien, Afghanistan, Irak och Somalia, som vi tar emot flest flyktingar från, är så liten att den inte ens tas upp i statistiken.

Sveriges största handelspartner utanför Västvärlden är Ryssland, trots att vi har ett handelsembargo mot det landet. Av länderna i Mellanöstern är det Saudiarabien, Egypten och Förenade Arabemiraten som vi handlar mest med. I Afrika är den främsta handelspartnern Sydafrika, trots att antalet sydafrikaner i Sverige är väldigt lågt.

www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Utrikeshandel/Sveriges-handelspartners/

Slutligen förstår jag inte vad du menar med att Sverige behöver invandringen p.g.a demografin? Hur menar du då?
  • themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 20:25:29 följande:
    Ursäkta. Jag tänkte inte på att man får göra sådana generaliserande påståenden om SD, utan någon källa alls, men inte om MP.

Flört

Det har hursomhelst avslöjats väldigt mycket våldtäktsmän och pedofiler i MP och nu senast riksdagsledamoten som avgick idag efter att ha sextrakasserat kvinnor i tio års tid, utan att partiledningen agerat.
    Tack för svaret, men varför inte helt enkelt svara att du inte har någon källa.

• mjölkallergiker
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 20:57:28 följande:

Du gör otroligt många ekonomiska tanke- och räknefel. Det är klart att om man resonerar som du gör så är det inte så konstigt att man ser på saker och ting på ett annorlunda sätt. Då kan jag förstå om man tycker att invandring är odiskutabelt bra.

För det första ett rent sakfel: Efter sju år är ungefär hälften av invandrarna ute på arbetsmarknaden. Det kan inte likställas med något slags genomsnitt för hur lång tid det tar att etablera sig. Du är visserligen inte ensam om att göra det misstaget, så du är i gott sällskap, men det är likt förbannat inte sant.

Faktum är att invandrarna ALDRIG kommer ikapp svenskarna i sysselsättningsgrad. De är en ekonomisk belastning för samhället i minst ytterligare en generation framåt. Andra generationens invandrare har en högre arbetslöshet än infödda svenskar. Hur det ser ut i tredje och fjärde generationerna av invandrare återstår att se, men troligen kommer även de att vara en ekonomisk nettobelastning.

Sedan får du naturligtvis en massa följdfel på det eftersom du gjort ett felaktigt grundantagande.

Det andra felet du gör är att påstå att barn kostar pengar för samhället. Det är en märklig och felaktig syn du har på barn.

Barn har föräldrar som med råge betalar in i skatt det som deras barn kostar samhället när det gäller förskola, skola, barnbidrag, omsorg mm. Det är dessutom föräldrarna som ansvarar för att försörja barnen.

Om man påstår att barn är en samhällskostnad så menar man med det att den lön som barnens föräldrar arbetar ihop egentligen inte är deras egen utan tillhör staten. Det är en totalitär planekonomisk syn på barn som hör hemma bland kommunister och nazister.

Det tredje felet du gör är att hävda att det är bra att invandrare får bidrag för att det ökar konsumtionen.

Du menar att det är bra att öka skatteuttaget för att ha råd med invandring, alternativt sänka pensioner eller bidragen till andra grupper för att ha råd med fler invandrare.

Höjda skatter är nämligen i sig något som bromsar tillväxten. Det är skatten och riksbankens reporänta som används som gas och broms i ekonomin.

Att flytta bidrag från en grupp till en annan kan knappast heller det leda till ökad konsumtion. Den grupp som får mindre pengar kommer oavsett vilket konsumera mindre eftersom de får mindre pengar över.

Det fjärde felet du gör är att hävda att invandring gynnar exporten.

Förra året var Sveriges tio främsta handelspartners Tyskland, Norge, USA, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Frankrike och Kina. Handeln med länder som Syrien, Afghanistan, Irak och Somalia, som vi tar emot flest flyktingar från, är så liten att den inte ens tas upp i statistiken.

Sveriges största handelspartner utanför Västvärlden är Ryssland, trots att vi har ett handelsembargo mot det landet. Av länderna i Mellanöstern är det Saudiarabien, Egypten och Förenade Arabemiraten som vi handlar mest med. I Afrika är den främsta handelspartnern Sydafrika, trots att antalet sydafrikaner i Sverige är väldigt lågt.

www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Utrikeshandel/Sveriges-handelspartners/

Slutligen förstår jag inte vad du menar med att Sverige behöver invandringen p.g.a demografin? Hur menar du då?

Tack för ditt långa svar. Jag vet inte om du va med på att det jag skrev egentligen skulle påvisa hur fel det va att resonera som jag skrev likväl som det är felaktigt att påstå att invandringen kostar utan att nämna något annat? Det kanske va otydligt att det va på det sättet.

Invandringen kostar, barn kostar men i slutändan behövs båda två och vi tjänar på båda två rent ekonomiskt.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!