• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (Nja)
    themia skrev 2017-11-28 21:14:01 följande:
    Tack för svaret, men varför inte helt enkelt svara att du inte har någon källa.
    Jag skrev:

"Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet."

Nyckelordet är tycks. Anledningen är att ett flertal våldtäktsmän och pedofiler avslöjats i just Miljöpartiet och med tanke på att partiet är ett av Sveriges minsta så är det uppseendeväckande.

Jag behöver ingen källa för min egen uppfattning. Jag tror att du missuppfattat vad som menas med källkritik och att kräva källor. Det är inte så konstigt kanske med tanke på dagens debattklimat där folk hört att man ska vara källkritisk och därför efterfrågar källor hela tiden.

- Jag tycker inte att den här bilen verkar så bra. Jag vill köpa den där istället.
    - Har du en källa på det?

Drömmer
  • Anonym (Nja)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 21:50:48 följande:
    Tack för ditt långa svar. Jag vet inte om du va med på att det jag skrev egentligen skulle påvisa hur fel det va att resonera som jag skrev likväl som det är felaktigt att påstå att invandringen kostar utan att nämna något annat? Det kanske va otydligt att det va på det sättet.

Invandringen kostar, barn kostar men i slutändan behövs båda två och vi tjänar på båda två rent ekonomiskt.
    Man kan inte jämföra barn och invandrare.

Barn är något som barnets föräldrar väljer att skaffa och satsar sina pengar på. Vissa avstår barn och kanske väljer att resa jorden runt, satsar på karriären, samlar på dyra bilar eller ägnar sitt liv åt någon hobby istället. Det är upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.

Men barn är ingen ekonomisk fråga för staten eller samhället såvida man inte bekänner sig till ett planekonomiskt och i förlängningen totalitärt system. Om man gör det, vilket jag får intrycket av att du gör, så ska man inte klaga på SD och deras nazistiska rötter. Då har du ju själv samma människo- och samhällssyn som nazister och kommunister.

Invandrare är ingenting annat än en nettokostnad. Det finns visserligen skillnader mellan olika grupper av invandrare. Arbetskraftsinvandrare från andra västländer har som regel varit en stor samhällsekonomisk vinst.

Asylinvandring från länder som Somalia, Syrien, Irak och Afghanistan är däremot ingenting annat än en gigantisk kostnad. Sedan kan man välja att ta emot dem ändå, av humanitära skäl eller för att det känns bra i själen, men en ekonomisk vinst ska man inte påstå att det är. Det är att ljuga.

Sist men inte minst vill jag påpeka att det inte finns något som säger att asylinvandrare MÅSTE vara så pass ekonomiskt belastande som de är. Det går att ändra på ganska mycket i regelverket, om man vill. En sådan sak är att utfärda arbetstillstånd åt alla asylsökande så att de, om de har möjlighet, har rätt att jobba och försörja sig själva från första dagen i Sverige.

I dagsläget har de inte rätt att göra det, vilket naturligtvis försvårar för dem. Det är inte lätt att gå arbetslös i fem år, innan man får sitt uppehållstillstånd, och sedan försöka komma ut på arbetsmarknaden.

Av någon anledning har vi ett politiskt system i Sverige som tvingar in alla nyanlända i ett bidragssystem där de ska leva på bidrag från första dagen. Utgångspunkten är att de inte vill eller kan jobba, vilket jag kan tycka är en märklig och lite unken människosyn. Istället tvingas de nyanlända är driftiga jobba svart, ofta för väldigt låga löner, oförsäkrade och utan några juridiska rättigheter.
  • themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 23:37:00 följande:
    Jag skrev:

"Och om man ska vara igång och kritisera politiska partier så kan man fråga sig varför så oproportionerligt många pedofiler och våldtäktsmän tycks flockas till Miljöpartiet."

Nyckelordet är tycks. Anledningen är att ett flertal våldtäktsmän och pedofiler avslöjats i just Miljöpartiet och med tanke på att partiet är ett av Sveriges minsta så är det uppseendeväckande.

Jag behöver ingen källa för min egen uppfattning. Jag tror att du missuppfattat vad som menas med källkritik och att kräva källor. Det är inte så konstigt kanske med tanke på dagens debattklimat där folk hört att man ska vara källkritisk och därför efterfrågar källor hela tiden.

- Jag tycker inte att den här bilen verkar så bra. Jag vill köpa den där istället.
    - Har du en källa på det?

Drömmer
    Fel, nyckelorden är "... ett flertal våldtäktsmän och pedofiler ...". 
    "Ett flertal" betyder i min värd mist tre, oftast mer. Därför är det intressant om du känner till andra än den just avslöjade, så att jag kan rapportera till partiledningen.

• Anonym (Lou)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 14:50:18 följande:

Att SD skapades av nazister är något som garanterat fortfarande hänger kvar i partiet oavsett hur mycket de skyltar med sin nolltollerans. Det är bara till att traska in på valfri "alternativ media" på facebook och scrolla igenom kommentarsflödet och det blir ganska snabbt tydligt att många som sympatiserar med SD har nazistiska, rasistiska och helt horribla föreställningar om hela vårt samhälle. Allt i samhället är nattsvart och orättvist och allt självfallet invandrarnas fel eller invandringspolitiken. Det kvittar om det är pensioner eller utförsäkringar vi pratar om. ALLT beror på invandringen. Det är ändå historiskt en ganska hård radikalisering när man börjar skylla alla möjliga politiska misslyckanden på en hel grupp människor. Dessutom är deras förtroendevalda konstant i blåsvädret för just samma saker. Det är knappast en slump. Likgiltigheten inför vad SD har varit och är gör mig livrädd men samtidigt känns det hoppfullt att de aldrig verkar få någon som helst makt därför att ingen av de andra partierna vill ha något med de att göra. Inte ens deras passiva stöd vill alliansen ha. SD är inte ett parti som alla andra. De är Sverigesabotörer. Sprider nidbilder av Sverige och står aldrig någonsin upp för det vi har i Sverige som är bra.

Just så!

Det kanske mest patetiska av allt är att SD nu påstår att några av de största riksdagspartierna nu "skulle tycka likadant som dem" eftersom de skärpte bestämmelserna kring asylinvandringen för två år sedan.

Rent skitsnack av dem.

SD tyckte att det kom alldeles för många asylinvandrare även 1996 när omkring 4000 sökte och omkring 3000 personer beviljades asyl i Sverige.

Så länge de har funnits har de tjatat om hur dekadent och degenererat Sverige är.

De har aldrig dragit sig för att moralisera och predika även om hur infödda svenskar ska och borde leva. Homofobin i partiet är ett mycket bra exempel på det.

Så sent som inför valet 2010 lät de en man med hög placering på deras lista till kommunfullmäktige i Södertälje stå och propagera för SD med en stor bild på ett samkönat par som kysser varandra, vilken då var tänkt att tjäna som ett avskräckande exempel på det "dekadenta" Sverige.

Rasismen lever och frodas fortfarande för fullt i partiet. För inte ens en vecka sedan påstod en distriktsordförande att muslimer inte är människor, men en exmuslim som lämnat sin tro var däremot NÄSTAN en människa enligt honom. Vidrigt.

Ja, det finns många helt rimliga förklaringar till att de andra riksdagspartierna inte vill ta i SD med tång.

Man kan mycket väl tycka att det är helt orimligt att enbart två av EU:s 28 medlemsländer tar sitt ansvar genom att ta emot människor som söker asyl från ett brinnande inbördeskrig strax utanför Europa men TROTS det ta avstånd från SD .
  • Anonym (Micke)

Det är totalt poänglöst vad ni tycker om filmen som sådan.
    Den hade en kvarts miljon visningar på youtube för ett par dagar sedan
    nu uppe i 300.000 visningar.

Visa gärna någon trailer/film med S, M, C, MP etc som trots proffsreklambyråer
    inte lyckas få mer än dom närmast sörjande att titta.

När SD gör en skitdålig, töntig trailer inför valet får dom massivt med klick.
    För folk bryr sig.

• Anonym (Nope)
    Anonym (Micke) skrev 2017-11-29 12:44:42 följande:

För folk bryr sig.
    Skulle inte tro att folk i allmänhet bryr sig om SD:s reklamfilm. Men visst, det är tydligen givande att starta en fejktråd med länk till den här på FL för att få klick. Många klickar för att skapa sig en egen uppfattning, att tråden tjänade som klickbait tyckte jag dock var väldigt uppenbart. Det enda jag kan ge SD en eloge för är att de tidigt insåg hur effektivt det är att sprida sin propaganda via sociala medier (FL, FB) Att med påhittade trådar och scenarion skapa debatt och röra upp lättpåverkades känslor. Kasta ur sig påstående efter påstående och räkna med att deras potentiella väljare inte gräver djupare efter källkritisk granskning.
  • mjölkallergiker
    Anonym (Micke) skrev 2017-11-29 12:44:42 följande:

För folk bryr sig.

Suck....

Det är en fantastisk syn på demokrati när men börjar med "Det är totalt poänglöst vad ni tycker om filmen som sådan". 

I skrivande stund har filmen strax över 300 000 visningar. Den har också 13 000 tummar upp och nästan hälften så många tummar ner. Det betyder rent teoretiskt att hälften av de som sett filmen inte gillade den. Men det är ytterligare en av de saker som många SD-väljare förvränger för att passa deras världsbild av att "ALLA HÅLLER MED SD". Nej, majoriteten håller inte med SD. Och det är väldigt långt ifrån ens en majoritet. Jag skulle tippa på 20% i nästa val och alla övriga partier har deklarerat (vissa tydligare och andra mindre tydligt) att de varken vill ha deras aktiva eller passiva stöd. Med andra ord, SD kommer fortfarande inte ha något som helst att säga till om. Och det är bra. Samtidigt är det bra att alla övriga partier börjat ta tag i de problem vi ser av en allt för dålig invandringspolitik, eller kanske integrationspolitik är bättre ordval. Och nej, det är inte tack vare SD. SD har skrikit om invandringen och problemet med invandrare oavsett migrationsverkets budget och oavsett mängden som kommit. 

Oavsett hur vi vrider och vänder på det kommer vi inte ifrån att SDs grundläggande invandringskritik kommer från rent hat mot gruppen invandrare och främst muslimer. Den ytan har dock polerats upp med tiden och istället använder de en del områden där invandringspolitiken misslyckats och använder det för att bevisa sin tes. Lika ohederligt nu som 1990 när de drevs at rent nynazistiska idéer. För övrigt samma årtioende som Jimmie Åkesson valde att gå med i partiet.

Det är inte konstigt att svenska partier inte är intresserade av att ha något samröre med SD. Till och med många partier utomlands som också kan sammankopplas till den högerpopulistiska/invandringskritiska grenen är emot ett samarbete med SD.
  • themia
    Anonym (Nja) skrev 2017-11-28 20:57:28 följande:
    Det andra felet du gör är att påstå att barn kostar pengar för samhället. Det är en märklig och felaktig syn du har på barn.

Barn har föräldrar som med råge betalar in i skatt det som deras barn kostar samhället när det gäller förskola, skola, barnbidrag, omsorg mm. Det är dessutom föräldrarna som ansvarar för att försörja barnen.
    Detta är inte sant. Vuxna betalar lika mycket skatt oavsett om de har barn eller inte. Dessutom får föräldrar pengar av staten i form av barnbidrag.
    Föräldrar betalar inte ett öre för barnens skolgång, och vården är gratis för små barn.
    Så ta det lite lugnt i dina försök att peka ut invandringen som allt eländes orsak..

• mjölkallergiker

Här är för övrigt en del bra lite äldre artiklar som beskriver SD och dess historia samt var deras invandringskritik kommer ifrån. Och det är precis samma gamla sörja då som nu. Skillnaden är att den officiella fasaden är finputsad och att "kriget" förs av skrivbords-krigare på facebook som kan spy ut sitt hat och skylla allt dåligt på just invandringen.

Källa: Svenska dagbladets arkiv

• Anonym (nyfiken)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-29 13:46:03 följande:

Här är för övrigt en del bra lite äldre artiklar som beskriver SD och dess historia samt var deras invandringskritik kommer ifrån. Och det är precis samma gamla sörja då som nu. Skillnaden är att den officiella fasaden är finputsad och att "kriget" förs av skrivbords-krigare på facebook som kan spy ut sitt hat och skylla allt dåligt på just invandringen.

Källa: Svenska dagbladets arkiv

Det konstiga är att ingen lägger några klagomål gentemot de partierna som egentligen var Nazist sammarbetare de partier som faktiskt sammarbetade med Nazisterna under andra värdskriget och allierade sig mer eller mindre med dem för att Sverige skulle slippa deras intågande.

Vilka partier var detta nu igen????
    Dessa borde man ju verkligen dra upp och kalla dem för vad de egentligen är med deras bakgrundshistoria.. Nazister
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!