• Anonym (M)

SD:s rasistiska valfilm!!!

Anonym (SD, mitt parti. För framtiden.) skrev 2017-11-26 17:48:53 följande:

Du kommer bli väckt ur din rosa dröm tids nog.

Folk utomlands skrattar och förskräcks över Sveriges oansvariga massinvandring. Det är sorgligt, nästan så jag skäms över att vara svensk. Tyvärr.

Men, jag är inte kollektivt skyldig som tur är.

Har du glömt uttalandet från Sylvi Listhaug?

Du är sorglig, jag beklagar dina villfarelser. Hoppas att det inte gör för ont den dag du vaknar.

Såhär säger era partikamrater om kaoset i SD:

www.expressen.se/nyheter/interna-sd-kritiken-inte-vardigt-ett-demokratiskt-parti/

Detta skulle då vara de politiker som skulle leda Sverige in på en ny sk rätt väg? Skall man skratta eller gråta, valet är inte givet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Förortsbo & tjej) skrev 2017-11-27 11:51:32 följande:

Vill vi ha ett samhälle där varenda ord som yttras kritiskt mot islamiseringen och globala massinvandringen anses rasistiskt? det är dit vi är på väg känns det som.

Vem tror ni är störst hot? Jimmie Åkesson med SD eller en till islamist som spränger folk upp i luften ev mejar ner 40 pers mitt under jul ruschen för att det är en kristen högtid och IS har sagt att mellan åren 2016-2020 ska Europa tvingas på sina knän?

Kom till Vällingby, Rinkeby, Upplands Väsbys smedby, Alby, Rosengård, Kista etc ni som gnäller på SD och bor i fina områden och inte har en hum om hur de fattigaste har det. De som inte har råd att flytta till Nacka & Älvsjö.

Har du själv varit i Rosengård?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lou) skrev 2017-11-27 16:12:15 följande:

Nej, att positivt särbehandla nyanlända på socialkontoret är inte alls något som är satt i system. Det finns en socialtjänstlag som handläggarna är skyldiga att följa, att inte göra det är grund för avsked och socialtjänstlagen gäller oavsett etnicitet och hudfärg . Punkt.

Folk blandar medvetet eller omedvetet ihop försörjningsstöd med etableringsersättning eller andra bidrag. Ofta spär man på med egna slutsatser dragna ur luften, tex att de nyanlända måste få mer pengar eftersom de har nya iPhones , typ.

Som om inte vem som helst som inte har skulder hos kronofogden kan hoppa på något av alla de erbjudanden från mobiloperatörerna som man knappt kan gå på stan utan att bli påprackad!

Det är inte ett dugg svårt för någon som lever på existensminium att skaffa en ny iPhone idag, finns mängder av erbjudanden där man får själva telefonen för i princip ingenting men binder upp sig för en månadskostnad på några hundralappar under lång tid framöver.

Tack!

Skönt att någon orkar förklara det självklara!

Det infantila de-kommer-hit-och-lever-på-våra-bidrag-pratet är så inövat som mantra att SD-figurerna sällan eller aldrig lyssnar på fakta till hur merparten av socialkontoren faktiskt fungerar i sitt arbete.
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:37:41 följande:

Jaså? Jag röstar på SD och känner inte igen mig. Jag tänker att det är SYND om alla stackars invandrare som vi välkomnar med "öppna armar" för att sedan placera dem i norrlands inland eller i en nogo-zon utanför valfri svensk storstad där ingen svensk vill bo. Hjärtligt välkommen, socialbidrag och ingenting. Kantänka är det ett lockande liv för andra? men inte för mig.

Tack för att du illustrerar min poäng!
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 16:48:00 följande:

Varsågod. Är din poäng lik min som SD:are så är vi rörande överens. Liksom Sverige ÄR inte paradiset. Här är det riktigt ruggigt stora delar av året och att komma hit från Somalia och hamna i ett förortsghetto...........och sitta och glo ut genom ett fönster i november...................! Medlidande från en SD:are

Ditt resonemang är lite som: ?Jag är inte rasist MEN, jag tycker inte om de där utlänningarna som kommer hit och lever på bidrag. Synd om dem de borde stannat hemma.?

Själv tror jag inte man med mycket möda tar sig över halva klotet med ibland halva familjen kvar för nöjes skull.
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-27 17:14:20 följande:

Nä inte gör man det för "nöjes skull"! Att "fly" genom hela fredliga Europa för att ta sig upp till lilla Sverige kräver en del. MEN tänker du att Sverige verkligen har ngt att erbjuda? Finns bostäder? Jobb? Är "svennebanan" beredd på allvar att stå tillbaka och själv välja socialbidrag och ghetto? 

Nu förstod jag inte din poäng. Förklara gärna.
  • Anonym (M)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-28 14:50:18 följande:

Att SD skapades av nazister är något som garanterat fortfarande hänger kvar i partiet oavsett hur mycket de skyltar med sin nolltollerans. Det är bara till att traska in på valfri "alternativ media" på facebook och scrolla igenom kommentarsflödet och det blir ganska snabbt tydligt att många som sympatiserar med SD har nazistiska, rasistiska och helt horribla föreställningar om hela vårt samhälle. Allt i samhället är nattsvart och orättvist och allt självfallet invandrarnas fel eller invandringspolitiken. Det kvittar om det är pensioner eller utförsäkringar vi pratar om. ALLT beror på invandringen. Det är ändå historiskt en ganska hård radikalisering när man börjar skylla alla möjliga politiska misslyckanden på en hel grupp människor. Dessutom är deras förtroendevalda konstant i blåsvädret för just samma saker. Det är knappast en slump. Likgiltigheten inför vad SD har varit och är gör mig livrädd men samtidigt känns det hoppfullt att de aldrig verkar få någon som helst makt därför att ingen av de andra partierna vill ha något med de att göra. Inte ens deras passiva stöd vill alliansen ha. SD är inte ett parti som alla andra. De är Sverigesabotörer. Sprider nidbilder av Sverige och står aldrig någonsin upp för det vi har i Sverige som är bra.

Tack för en saklig och bra beskrivning!
  • Anonym (M)
    Abegayle70 skrev 2017-11-29 20:07:47 följande:

Man visste mycket väl om att det pågick folkmord, men valde av olika anledningar att blunda. De allierade hade mycket väl kunnat stoppa transporter till utrotningslägren genom att t.ex. bomba järnvägslinjer men valde att bomba tyska civila istället.

www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/forintelsen/vad-visste-omvarlden

Före 1941 visste väldigt få något kring omfattningen av just förintelselägren.

Källa: levandehistoria.se
  • Anonym (M)
    Abegayle70 skrev 2017-11-29 21:16:52 följande:

"Den slutgiltiga lösningen" presenterades ju inte förrän sommaren 1941, så den industriella förintelsen av människor hade inte hunnit börja än.

Nja Göring gav uppdraget till Heydrich -41 men det presenterades inte på bredare front internt förrän vid Wannsee konferenz Jan -42.

De allierade hade obekräftad info om att man börjat skilja på arbetsläger och KZ redan -40 Dock var det först efter en bra bit in operation Barbarossa när man började kommunicera transportplanerna från Wannsee konferenz som helheten började stå klar för de allierade.

Vilken info man delade med sig till den svenska regeringen före Stalingrad (slut feb -43) är oklart. Iaf enligt offentliga källor.
  • Anonym (M)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-30 17:53:22 följande:

Mänskligheten lovade varandra "aldrig mer" efter andra världskriget. Aldrig mer skulle vi skylla politiska misslyckanden på andra grupper människor. Aldrig skulle vi i Europa hata igen på grund av religion, hudfärg eller etnisk bakgrund. Här står vi, 2017 med ett parti i riksdagen som är startat av just de som hyllade de som ville utrota judarna. Och människor bara dras med i den högerpopulistiska vågen som om det vore ingenting. Propagandan sprids lättare än någonsin via internet och sociala medier och människor köper lögnerna och halvsanningarna helt okritiskt. Låga pensioner, en välfärd och skola i kris och ett samhälle som allt mer blir individualiserat och känslokallt. Allt beror på migrationsverkets utgifter och svaga grupper ställs mot varandra. Höja pensionerna eller hjälpa flyktingar. Det är omoraliskt, obehagligt och framförallt en lek med elden. Rent historiskt befinner vi oss i en tid som skulle kunna sluta hur som helst. Antingen nyktrar människor till och slutar sponsra dessa hatgrupper och låter de som hatar vara kvar eller så legitimerar de hatet genom att titta bort och istället säga "de behövs". Jag har träffat och pratat med en förintelseöverlevare. Hon berättade bland annat hur SS soldater radade upp barn på led, mammor bakom och sedan lossade de kopplet på sina hundar och lät barnen bli ihjälbitna framför sina mödrar. Allt för att politiken misslyckats med att ge tyskarna ett drägligt liv och Hitler påstod sig hitta syndabocken på 30-talet. Judarna! "Hans politik behövs" blev det tyska svaret och en skamfläck i mänsklighetens historia med 50 miljoner dödsoffer.

Där förlorade du mina sympatier dessvärre. Ovederhäftiga beskrivningar och klichéer håller inte bruna sjukan borta.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!