• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (Tänk på procenten)

Rent stilistiskt var den ju rätt usel. Innehållslös. Och den förstärker ett "vi och dem" tema som SD länge har varit framgångsrikt med - men som jag undrar om det verkligen är rätt att fortsätta med, dvs. att isolera sig ännu mer från övriga partier.

Jag tycker dock inte att jag kunde se någon direkt rasism?

En reflektion är emellertid att det nog varit strategiskt bättre - tror jag - om man istället för att undantagslöst peka ut muslimer som 'onda' (symboliserat i filmen genom att en bild på en moské visas medan Åkesson förklarar att flickor gifts bort mot sin vilja och könsstympas). Många muslimer delar nog Åkessons bild av Sverige (just eftersom de är som vilka svenskar som helst och åtminstone en del svenskar gör det), men om de pekas ut som missgärningspersoner bara på grund av sin religion blir det nog svårt för dem att uttrycka sitt stöd för SD. Det man borde ha gjort är att peka ut den skadliga fanatismen inom islam och samtidigt ge en positiv förstärkning åt de moderata delarna av och goda krafterna inom islam. En viktig del av den svenska värdegrunden som SD påstår sig försvara är ju faktiskt religionsfriheten. 

• Anonym (M)
    Anonym (Trött på vänsterns hat) skrev 2017-11-26 01:40:21 följande:

Har du inga vänner internationellt? Försök öppna ögonen för vad som sker, man blir inte nazist bara för att man ser problemen.

Vi har ett fantastiskt land med egen kultur och historia, något att värna om. Det är inte rätt mot de riktiga flyktingarna att fortsätta blunda för problemen och låta nya generationer av barn växa upp i områden som Vivalla, Andersberg, Rosengård mm med grov kriminalitet och sharialagar och gruppvåldtäkter. Vi måste ta ansvar för de som tagit sig hit och vill leva i det Sverige som var tryggt, demokratiskt och jämställt.

Jag har många vänner utomlands och jobbar i en mångkulturell miljö. De undrar varför ett annars så förnuftigt litet land har bruna tendenser. Jag kan dessvärre inte förklara men berättar att SD gått tillbaka i senaste undersökningen.

Jag antar att du aldrig varit i Rosengård.
  • Anonym (migrant)
    Anonym (M) skrev 2017-11-26 10:57:09 följande:
    Jag har många vänner utomlands och jobbar i en mångkulturell miljö. De undrar varför ett annars så förnuftigt litet land har bruna tendenser. Jag kan dessvärre inte förklara men berättar att SD gått tillbaka i senaste undersökningen.

Jag antar att du aldrig varit i Rosengård.
    Jag har bott utomlands och har många vänner utomlands som ibland kommer och hälsar på. Oberoende av etnicitet undrar flertalet av dem vad som händer med Sverige. Det som de såg idylliskt här för 20 år sedan ser de inte längre, de förstår inte vad vi gör med vårt land.
  • xMKx

Rasistisk? Nja, kanske inte. Däremot bland det mest osmakliga jag sett från ett politiskt parti.

• Anonym (M)
    Anonym (migrant) skrev 2017-11-26 11:05:24 följande:

Jag har bott utomlands och har många vänner utomlands som ibland kommer och hälsar på. Oberoende av etnicitet undrar flertalet av dem vad som händer med Sverige. Det som de såg idylliskt här för 20 år sedan ser de inte längre, de förstår inte vad vi gör med vårt land.

Nej jag vet, men som tur är så är ju SD på tillbakagång nu.
  • Anonym (migrant)
    Anonym (M) skrev 2017-11-26 11:35:32 följande:
    Nej jag vet, men som tur är så är ju SD på tillbakagång nu.
    Har du inget seriösare att komma med?
  • Anonym (migrant)
    En länk, tackar!

Orsaken är nog mycket att allt fler politiker från andra partier har insett allvaret och äntligen vågar öppna munnen. Detta får till följd att SD inte ses som enda alternativ längre.

Oberoende av SD, men en länk du skulle kunna ta del av:
    www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/

Att blunda för ett problem gör inte att det försvinner, tvärtom.
  • Anonym (M)
    Anonym (migrant) skrev 2017-11-26 11:51:16 följande:

En länk, tackar!

Orsaken är nog mycket att allt fler politiker från andra partier har insett allvaret och äntligen vågar öppna munnen. Detta får till följd att SD inte ses som enda alternativ längre.

Oberoende av SD, men en länk du skulle kunna ta del av:

www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/

Att blunda för ett problem gör inte att det försvinner, tvärtom.

En majoritet ser SD som ett av de största problemen i samhället. Så delvis har du rätt.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!