Hormonkarusellen skrev 2017-12-07 17:55:39 följande:
Hej, kanske kan hänga med er
Vi står i en skitsituation just nu, försökt aktivt ett år, jag har inte haft ordentlig äl/mens på drygt tre år, gått hos olika läkare hela tiden och ätit primolut eller provera för mens. Nu fyra gånger letrozol, sist trippel dos men ingen äl.. vi hade första besök för utredning som kändes så hoppfullt, jag fick lämna massa blodprov och sambon spermaprov. Skulle få tid för spolning och sen remiss till ivf. Var tillbaka en vecka efter besöket för ett sista vul och se så letrozolen ändå inte funkat... då får jag veta att vi inte kommer få någon remiss och jag ingen spolning, jag väger ett kilo för lite för ivf - de har krav på BMI 19. Nu ska vi inte stimulera alls, utan jag ska upp ett kilo, helst två, och så kan vi diskutera ev spolning och remiss till ivf i vår, och då går det så snabbt så - vi kan få ivf till augusti september. Jah grät såklart floder och förstod inte hur det här kunde vara SÅ viktigt eftersom ingen nämnt det förr?! Så många år, om de nu verkligen tror att två kilo ger mig mens och äl - varför har jag ätit så mycket hormoner i alla år?! Och om de inte tror det kommer hjälpa, då är det väl bara att skicka remissen så får jag se till att gå upp det där kilot?
Nu står jag helt utan hjälp igen, ska ringa när jag gått upp till BMI 19, vilket plötsligt blivit helt omöjligt trots att jag äter som en stor karl... katastrof i mitt liv lagom till jul
Sambon ska ringa imorgon och få sina provsvar, och försöka få till ett möte ändå. Vi måste ju i alla fall få en tidsplan!
Jag tror jag såg dig skriva om ditt BMI i en annan tråd? Fy fan så jävla hemskt för er! Att redan vara i en jobbig situation och att än en gång stöta på hinder kan verkligen ta knäcken på en. Begär hjälp av dietist eller liknande, kanske kan en PT med fokus på muskelmassa och viktökning hjälpa?