LilV skrev 2017-12-29 10:29:44 följande:
Hej!
När vi gjorde vår fertilitetsutredning upptäcktes det att mitt tsh-värde låg lite högt (3.4) För att vå påbörja IVF-skulle värdet ligga under 2.5 enligt läkaren. Så jag fick Levaxin och mitt värde sjönk till 0.51 som min nya läkare sa var ?jättebra?. Vid blodprov i höstas hade det ökat till 1.4 vilket fortfarande var bra enligt läkarna på RMC. Så min erfarenhet är att de hellre vill se ett lägre tsh-värde, att man ska ligga under 2.5.
Jag upplever också att läkarna och sjuksköterskorna på RMC verkligen vill att man ska må bra och förstå sin behandling. Har skickat en massa frågor via inloggning på1177 och har alltid fått ett svar samma dag, oftast har någon ringt upp. Så även om det är jättesvårt att försöka släppa det tills de öppnat efter helgerna (min egen hjärna varvar gärna upp :/ ) så hoppas jag att du kan lägga det åt sidan tills du kan ringa dem efter helgerna. Var sen bara helt öppen med din oro och dina frågor så tror jag att allt kommer lösa sig till det bästa :)
Åh tack snälla du för svaret! Det känns redan bättre nu när jag fått veta hur det var för dig.
Jag har också hört att det är bättre att ligga lågt än för högt.
Det kan ju kanske vara så, som en vän till mig sa, att dom vill göra en koll nu för att se att det ligger stabilt sen förra provet, så det inte svajar.
Jag ska absolut försöka att inte stressa upp mig över detta, Jag kan ju inte göra något nu ändå.
Men det är så svårt när vi äntligen är på gång, så är man så rädd att det ska bli något som gör att allt skjuts upp.
Men ska ringa dem på tisdag, när dom öppnar igen. Upplever också att dom alltid är så himla gulliga och snälla när man ringer med tusen frågor :)
Tack för tips om att jag kan skriva frågor på 1177, det har jag missat.