Inlägg från: Bloggsombearbetning |Visa alla inlägg
  • Bloggsombearbetning

IVF våren 2018

Hej!

Vi gjorde vårt första IVF-försök i oktober men det gick inte vägen. Nu inväntar vi nästa försök som blir med ICSI i Januari. Skönt att känna att man inte är ensam och spännande att följa er andra!

• Bloggsombearbetning
    8992 skrev 2017-12-26 11:28:54 följande:

Hur kommer det sig att ni fick vänta några månader innan ett nytt försök? :) Vart går ni någonstans?

Vi går i Linköping och de vill att det ska gå en menstruationscykel mellan försöken och då skulle nästa försök bli i december men då hade de julstängt:/ Det kändes så jobbigt att vänta mrn nu är det ju som tur är snart Januari:)
  • Bloggsombearbetning
    8992 skrev 2017-12-26 11:57:04 följande:

Jaha, ja det låter ju vettigt faktiskt :) vi tillhör också Linköping, och dom sa att normalt så får man komma inom 8veckor från remiss men att julen kan göra att det tar lite längre tid för oss. Hur trivs du med personalen där?

Okej! Jag hoppas att det går fort för er! Vi trivs väldigt bra med personalen, de tar oss på allvar, lyssnar och var alla väldigt gulliga och omtänksamma vid förra äggplocket:) Vi upplever vår läkare lite svår ibland men det märks att hon är väldigt kunnig och att hon verkligen vill att det ska gå bra för oss och det känns som det viktigaste.
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-08 07:31:07 följande:

Hej! Jag hoppar inte här. Vet inte hur aktiv jag kommer vara. Startar förhoppningsvis försök 2 i slutet på veckan. Har en blastocyst i frysen men kommer förhoppningsvis spara den och göra ett helt nytt ivf-försök. Har lågt amh och läkarna har därför rått mig att "bunkra" ägg (om vi får ut några). Senaste försöket gjordes innan jul och vi fick då ett tvådagars tillbaka och, som sagt, en blastocyst till frysen. Ingen graviditet. Hoppas på bättre lycka denna gång. Min kille har dåliga spermier så därför gör vi icsi vilket verkar ha funkat bra på de mogna ägg vi fick ut (2 stycken av totalt 4).

Hoppas det blir många plus under våren!

Hej och Välkommen! Våra situationer är visst väldigt lika. Jag har också lågt AMH och fick också ut 4ägg vid förra IVF:n, men de blev inte befruktade. Nu håller vi på med försök nr 2 och pga spermieproblematik gör vi nu ICSI, om jag lyckas få ut några ägg vill säga. Det låter ju klokt att "bunkra" om man kan. Var går ni någonstans? Jag håller tummarna för att ni kan börja snart och att det går vägen!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-08 10:28:21 följande:

"Skönt" med någon i samma situation. Hur lågt är ditt? Hur gammal är du? Jag är bara 27 och har haft 0,6 och 0,9 på proverna. Vi går privat till Nordic Ivf i Göteborg. Vi hoppas att vi får börja till helgen men vet inte förrän jag pratat med läkaren på onsdag! Var går ni? Var i cykeln är du nu?

Jag är 29år och mitt AMH är 0,2, har bara tagit det en gång. Vi går på RMC i Linköping, startade behandlingen i onsdags och ska göra första VUL imorgon, nervöst! Hoppas det blir ett bra samtal på onsdag då!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-08 17:50:22 följande:

Förstår att det känns nervöst! Hoppas du får se några blåsor! Håller tummarna. Får du gonal f eller något annat? Har det gått bra med sprutorna? Tyckte fyremadel sved lite annars kände jag nästan inget alls.

Tack, ja vi håller tummarna:) Jag tar Menopur, det fungerade bra för mig förra gången. Tycker det går bra att ta sprutorna, Menopuren svider lite och Fyremadelen var lite "seg" att sticka med ,men det går bra.
  • Bloggsombearbetning
    Blåöga skrev 2018-01-09 12:36:47 följande:

Hej alla!

Första inlääget så är alltså ny här efter att ha läst en del under senaste månaderna. Innan jag drar igång undrar jag om det kanske finns någon tråd ni kan tipsa om för mig som man? Ni kanske inte vill ha mig springandes här? Verkar som att i princip alla är kvinnor i dessa trådar...

För visst är det så att det är kvinnan i paret (om paret består av man och kvinna) som får gå igenom det värsta och mesta fysiskt och jag förstår att det är mer kvinnor än män här. Men, vi är ju också med. Delaktiga vet jag inte hur många som är. Min sambo vill inte smriva i forum etc medan jag tycker att det är helt ok att skriva och dela med sig. 

Vi påbörjad vår utredning för cirka ett år sedan och har genomgått två ICSI utan att ha blivit med barn. Nu ska vi vänta lite knappt en månad innan vi kör FET...

Hej!

Det är klart att du är välkommen här! Precis som du skriver så är ju hela processen, tankar och känslor jobbiga för alla inblandade oavsett om man är man eller kvinna. Om du precis som vi känner att det kan vara skönt att få dela och diskutera med andra som befinner sig i liknande situationer så är väl det här ett jättebra forum.

Jag har inte sett någon specifik tråd för män här på familjeliv men jag vet att Patientföreningen Barnlängtan har en hemlig grupp för män på fb där min man är medlem:)

Jag håller tummarna för att det går bra för er!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-10 15:52:53 följande:

Nu har jag pratat med läkaren och bestämt att vi kör igång ny behandling denna cykel. Mensen ska komma på fredag. Snabba puckar. 375 ie gonal f istället för 225 denna gång. Lite läbbigt, tänk om det funkar? Tänk om det blir sämre än sist? Brr. Nu hoppas jag mensen kör igång på fredag så vi får börja.

Min läkare pratade också om att jag kan ha "fragilt x" som då kan orsaka att äggen försvinner snabbare än normalt. Man kan testa om man har det men vi båda kom fram till att det ändå inte är någon nytta med att veta det. Situationen är ju den samma oavsett.

Vad härligt att ni får köra igång! Jag håller tummarna! Har aldrig hört talas om Fragilt X, ska googla på det, men som du säger så spelar det ju ingen roll egentligen eftersom det ju är som det är.

Själv är jag lycklig efter mitt VUL igår som visade hela 13 äggblåsor!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-11 06:43:41 följande:

13?! Hurra!! Vad skönt det måste kännas! Vilken dos får du? Jag får ju en rejäl höjning nu så hoppas också på fler blåsor.

Ja tänk, 13! Trodde inte det var möjligt för mig. Alla växer ju säkert inte till sig men det var ju ett bra utgångsläge:) Jag tar Menopur 375IE så en rätt hög dos. Hoppas din höjda dos också fungerar bra, det är ju verkligen spänning blandat med oro inför de här undersökningarna!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-11 06:43:41 följande:

13?! Hurra!! Vad skönt det måste kännas! Vilken dos får du? Jag får ju en rejäl höjning nu så hoppas också på fler blåsor.

Ja tänk, 13! Trodde inte det var möjligt för mig. Alla växer ju säkert inte till sig men det var ju ett bra utgångsläge:) Jag tar Menopur 375IE så en rätt hög dos. Hoppas din höjda dos också fungerar bra, det är ju verkligen spänning blandat med oro inför de här undersökningarna!
    Percafluviatilis skrev 2018-01-11 12:29:53 följande:

Nej, man tror ju inte det med lågt amh och så. Vad fick du för dos ditt förra försök? Jag hoppas också! Nervös för hur det ska gå.

Jag fick 375 då också så för mig har det inte skett någon dosändring. Ja man är ju nervös, men det är ju i alla fall skönt att få sätta igång så att man inte bara går och väntar:)
Svar på tråden IVF våren 2018