• McSlemmy

IVF våren 2018

Hoppar in i tråden.

Inga barn och första försöket.

Vi har försökt i två år innan vi sökte hjälp.

Hade första ivfmötet efter utredning 20/12 och började med Gonal F 8/1.

I morgon är det dags att lägga till Fyrmadel. Det har gått så sjuuukt snabbt och jag är så jäkla överpeppad.

Samtidigt vill jag vara varsam med att ta ut lyckan i förskott då mitt hjärta kommer krossas om det inte går vägen.

• McSlemmy
    zuces skrev 2018-01-14 20:33:47 följande:

Är det någon som fått kraftig huvudvärk av gonal f? Det sprängs i huvudet nästan.. tredje sprutdagen idag.

O ja!

Huvudvärk och illamående som tusan! ????

Är inne på dag 8 med Gonal F och tillägget av fyrmadel hjälpte verkligen inte huvudvärken.

Jag är rätt illamående av mina hormonstormar utan medicin men det här känns annorlunda.
  • McSlemmy

Det är första svängen vi gör ivf så är rookie på allt och litade på supergulliga personalen som jag träffat MEN de glömde skriva ut recept på ovitrelle.

Kliniken i Falun ringde igår och sa att jag skulle komma in för äggplock på fredag. Hurra vad bra!

Igår kl 19.30 stod jag gråtandes på apoteket två mil utanför stan(de är de enda som har ivfsprutor) utan recept på ovitrelle som skulle tas kl 21. Skjutsad av min stackars far med noll stresstålighet blev det racerbil i snöstorm till sjukhuset, sparka in dörrn till primärvårdsjouren, får veta att de inte har nån läkare där.

De ringer en gynläkare på akuten som jag får prata med som sen pratar med någon annan.

Efter en halvtimma ringer gynläkaren och berättar att jag fått ?en normal dos? orvitrelle utskriven.

Ut igen till apoteket, låna deras toa, tjonga in sprutan i magvalken och äntligen andas ut.

• McSlemmy
    Anonym (9onde) skrev 2018-01-18 09:00:26 följande:

Ååh nej stackare!!!

Tur det löste sig! Jag har varit med om liknande och det är inte kul. Spec inte i den här stan då inget nånsin finns hemma på apoteket.

Om detta NÅGONSIN skulle hända igen (och jag skriver för att fler ska se) så har Falun möjlighet att skriva ut recept via sina mobiler = går sjukt snabbt

Så använd jour/akutnumret i så fall så fixar dom det på två röda :)

Åh vad fantastiskt att Falun kan fixa det också!

Kände mig som jordens klant när jag stod där på apoteket. Haha.

Hoppas såklart jag slipper proceduren igen men superbra att ha koll på.
  • McSlemmy

Efter en totalkrasch in i väggen med huvudet före och alla nerver utanpå kroppen fick jag sparken från min provanställning(pga ivf) på en onsdag i januari och ett tidigt missfall på fredagen samma vecka.

Nu två månader senare har vi efter två års kämpande ett plus på stickan(tack Livio) och jag har ett drömjobb som låter mig vila trötta hormonkroppen när jag behöver.

Är så gråtlycklig och tacksam just nu!

Svar på tråden IVF våren 2018