vinterbebis12 skrev 2018-01-20 16:41:06 följande:
Jag hoppar in i tråden om ok?!
Ska göra ett FET på måndag. Vi hade också bra befruktningsgrad vid senaste äggplocket och har tre blastocyster i frysen. Bättre än min första IVF som var 2010. Jag har tagit melatonin som också sägs förbättra äggkvaliteten. Var hittar man donaferty?
Hej! Vad intressant om detta med melatonin. Inte hört något om det. Har du fått något utskrivet eller hur funkar det?
Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 20:52:25 följande:
Vad tråkigt att höra att det inte gått vägen än:/
Jag vet inte vad landstinget har för "kriterier" för att sätta in 2 utan bara på ett ungefär vad det var som gjorde att det blev så för oss. I vårt fall så har läkaren bedömt chansen till graviditet som ganska liten. Jag har väldigt lågt AMH och kräver höga doser läkemedel för att få fram ägg, äggen vi fått ut verkar också ha svårt att bli befruktade och dela sig som de ska, flera stycken kollapsade vid senaste befruktningen och det verkar enligt läkaren som att det i och med det också kan finnas någon "äggkvalitetsfaktor".
Utifrån den sammanlagda bilden tyckte hon därför att det vore rimligt att sätta tillbaka 2 för att optimera chanserna så gott det går eftersom vi inte vet hur mitt svar på behandling kommer att se ut framöver.
Lycka till!
Ok! Intressant att höra ur de tänker kring det där. :) Hoppas det går vägen denna gång!
Tror inte de kommer vilja sätta in två ägg på mig men vi får väl se. Har lyckats bli gravid en gång, men vi tvingades avbryta, och jag hoppas verkligen att det inte var vår enda chans.