• Mjbo

IVF våren 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-10 09:46:05 följande:

Ja nu är man färdig! Fick ut 12 ägg. Så är nöjd. Gjorde rätt ont idag så fick mycket smärtstillande så man är lagom trött just nu. Hem å vila! :) skönt å ha det avklarat!

Stort grattis till ett toppen resultat! hoppas att många ägg befruktas. Jag ska sätta in en 5dagars idag. SÅ nervös. Inget samtal än iallafall från kliniken om att den inte skulle ha överlevt, men jag går som på nålar. Vill inte ha något samtal under förmiddagen idag......

Tror vi har stött på varandra förra året i någon grupp.. Känner igen ditt namn :) Kul att ni fortfarande håller igång och kämpar, har ni försökt hela tiden eller haft uppehåll? Vi har haft uppehåll på ca 1 år, och skall göra ett FET idag om allt går som de ska som sagt :) Stor lycka till iallafall :)

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 10:01:07 följande:
    Tack :) ja de ska göra icsi så hoppas på att det ska bli många befruktade!

Åh va spännande! Förstår att du är nervös. Det e jätte jobbigt å vänta å man e ju livrädd att dom ska ringa. Hoppas det ska gå bra :)

Ja jag känner igen ditt namn också! Vi hade en paus över sommaren. Blev gravid vid ett FET försök i våras men fick missfall så tog en välbehövd paus. Nu är man igång ;) åh har ni haft så långt uppehåll? Har ni släppt allt med barnförsökande då eller? Lycka till nu!!

Okej, ja vi tog en lång paus. Fick ett MA i v 9 början på 2017 och det tog hemskt hårt på mig på alla möjliga vis. Gick in i väggen totalt. Va väl hela proceduren med åren av försök och ja du vet allt man går igenom.. Så vi tog en lååång paus. välbehövligt dock. Under det här året har vi varit utomlands för första gången tillsammans, jag har gått ner massor i vikt (behövdes), och så har vi gifts oss :) Så vi har kopplat bort allt som har med barn att göra.. (inte fullt ut såklart, de kommer man nog aldrig kunna göra).. Men vi har tagit hand om oss själva och vår relation. Så glad för att vi gjort det faktiskt. Känns som att vi är tillbaka starkare än nånsin <3

Men som sagt, nu är vi igång igen och förhoppningsvis går det vägen denna gång. Har 3 st 5-dagars kvar i frysen, varav en förhoppningsvis blir jag ruvare till idag :) 

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 11:11:14 följande:

Jag förstår absolut. Det är nog väldigt bra med långa pauser så man får tid för varann å kanske kan göra lite roliga saker å försöka släppa allt med ivf. Det är riktigt påfrestande. Grattis till giftemål :)

Oj men det e ju jättebra att ni har flera i frysen! Vad skönt. Önskar jag får något till frysen. Har fått 1 5dagars till frysen totalt. Skulle kännas skönt med några till men får se!

Tack snälla, ja det är hemskt påfrestande. Beundrar alla som orkar år efter år, månad efter månad... ena käftsmällen efter den andra, och ändå orka ta nya tag. Stor eloge till er alla <3

Ja det är skönt att ha ett par i frysen, äggplocket va för mig hemskt. Gjorde så jääävla ont rent ut sagt, men vad gör man inte.....

Nu ska jag snart börja rulla mot kliniken. Så förväntansfull, nervös, glad, rädd och spänd. Blandade känslor.
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 15:10:39 följande:

Ja vi alla e verkligen starka. Oavsett hur långa pauser man tar så är vi alla krigare! Sa idag till min kille att wow vad vi är duktiga, det är inte många par som skulle klara av allt det här. Så hurra för alla oss ivfare!!

Åh usch då :( men då är det bra att ni har några så slipper du gå igenom ett äggplock till förhoppsnings!

Är du ruvare nu? :D

Jaaa det är vi verkligen! Bra med lite pepptalk:D

Ja nu är jag ruvare åt en alldeles perfekt liten 5dagars. Den va i absolut topp kvalité enligt läkaren så nu håller vi tummarna. Testdag 23/9, men ska ha mens typ 17-18/9 så kommer testa långt innan testdag ;)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 17:07:17 följande:

Åh härligt!! Grattis! Stort lycka till :)

Tack snälla! :)

När väntas kliniken höra av sig till dig gällande besked om befruktning, odling osv?? :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 17:47:12 följande:

Jag ska dit på onsdag så får veta allt då. Dom brukar inte ringa innan! Bara om inget blivit befruktat! Så bara å vänta.. nyfiken :P

Okej, då förstår jag! Då hoppas vi dom inte hör av sig! :D lycka till!!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 06:50:08 följande:

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

Men! Nu vågar jag iallafall på mig ett stooort GRATTIS!!!!!! <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 06:50:08 följande:

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

Men! Nu vågar jag iallafall på mig ett stooort GRATTIS!!!!!! <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 07:34:33 följande:

Tack snälla :) åååh jag hoppas bara den stannar där den är!! Märker dock på både mig själv och mannen att vi inte vågar vara lika glada den här gången. Får nog avvakta o se att testerna blir starkare dag för dag så kan jag nog glädjas mer sen :) men såklart är vi otroligt lättade att det verkar ha fastnat i alla fall ;)

Nej de är klart, skulle nog va hemskt försiktig i ett par veckor jag med om jag mot förmodan skulle få plus. Glad men rädd och orolig.

I vilken vecka fick du mf sist?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 09:46:19 följande:
    Ja jag får nog ligga lite lågt och se om man klarar sig fram till första VUL utan blödning... mitt mf sist kom 3 dagar efter bim så hade jag inte testat innan kanske jag inte ens vetat om att jag fått ett plus. (men jag testar ju alltid innan bim då jag hellre tar ett negativt test än mensen...Flört) känns det nåt annorlunda för dig?

så gör jag med.. testar alldeles för tidigt :P testnarkoman som man är! haha.. 

Nej det känns inge annorlunda alls. Lite öm igår kväll där nere men de är väl inte så konstigt när dom har vart där och "grävt" och töjt upp med tänger och stavar :P men annars inget annorlunda alls.. förväntar mig inte så mycket heller oavsett, sist när ja plussade kände ja mig inge annorlunda mot för gången som jag inte plussade, så några symptom kan jag nog inte förvänta mig att gå på.. Jag får snällt vänta någon vecka och se då va testet säger. 

Tar du lutinus? Det gör jag nu, 2 ggr om dagen.. Hade nästan förträngt sedan förra gången hur mycket jag ogillar lutinus. Så kladdigt och meckigt.. Men men... bara att stå ut! 
    Jag åker iväg på semester i övermorgon och blir borta 4 dagar, ska bli skönt att få lite annat att tänka på, för sen när jag kommer hem kan jag börja tjuvtesta ;) så de ska bli skönt att va borta och fokusera på annat och inte ens ha möjlighet till att testa :) 

Hur känner du dig? Några symptom? När va din officiella testdag? 

Svar på tråden IVF våren 2018