• Seb81

IVF våren 2018

Hej! Hoppar in här!

Har inte läst allt dock ;)

Vi har äntligen fått tid för det första ivf mötet den 3/4.... en kur kvar av Letrozol ska tas och sen börjar vår resa! Jagcär otroligt spänd och vill att tiden ska gö fooooort nu!!

Ni som redan är rutinerade! Hur går det till på första mötet? Hur länge har det tagit för er från och med när remissen är skickad att få tid till starten? Läkaren sa att hon skickar remissen den 3/4! Jag hoppas allt blir av innan sommaren! Jag längtar ihjäl mig till att bli gravid! Lyckat till alla<3 Glad alla hjärtans dag!

• Seb81
    Klora skrev 2018-02-21 11:07:59 följande:

Hej

Jag hoppar gärna in här

Jag är steriliserad sedan 7 år, har barn sedan tidigare, jag har aldrig haft problem med att bli gravid. Men valde pga olika omständigheter att sterilisering. Något som jag ångrar oerhört efter som jag är omgift sedan flera år. Min man har också biologiska barn sedan tidigare.

vi önskar nu att få ett gemensamt biologiskt barn.

Vi skall påbörja IVF nu under våren och idag har vi vårt första samtal på en privat IVF-klinik.

Jag är 39 år och min man är 38 år.

Vad spännande med första mötet! Vi ska på vårt den 3/4 så det känns ju som en evighet dit tyvärr :/

Hur gick det, vad sa dom & tog upp? Vart ska ni göra ivf? Jag är så rädd att vi inte kommer hinna med innan sommaren! :(

Berätta görna vad som hände på första mötet! :)
  • Seb81
    Klora skrev 2018-02-22 08:47:31 följande:

Hej

Vi var på Nordicivf i Göteborg. Vi pratade först med en läkare som gick igenom proceduren för oss, sen gjorde hon en gyn undersökning på mig och allt såg bra ut, hade ägglossning i går så hon såg att allt var fint, sen fick min man lämna spermaprov och vi båda fick lämna blodprov. Dom gick även igenom sprutorna med mig, jag kommer att göra den "korta" varianten. om allt ser bra ut så kommer vi börja med IVF redan i mars Helt underbar personal!!!

Ok! Fick ni reda på innan första möte att ni skulle lämna spermaprov, blodprover mm? Vi har bara fått en tid och ingen information vad som händer :/
  • Seb81
    Klora skrev 2018-02-22 13:53:20 följande:

Nä, dom frågade oss när vi var där om vi ville göra det, då tillkom det en extra kostnad. Det var som ett inskrivningssamtal, man kan inte påbörja en IVF behandling om man inte tagit dessa blodprover eller gjort gyn undersökning eller lämnat spermaprov.

Hur lång tid har ni fått att första samtalet kommer vara?

Ok! Då får man se till att mannen inte fått utlösning 3 dagar innan vi ska dit då! ;)

Nej dom har inte sagt något om hur lång tid, fick bara en tid! :) Så jag vet inte, men vi får väl förbereda oss för allt helt enkelt! Har du några tips på vad man ska fråga och så?

Tiden går så inne H sakta... 5,5 vecka kvar :/ En letrozolkur till! Ska ha mens på tisdag så jag hoppas att den inte kommer ;) Men jag könner inget speciellt så det har nog inte tagit sig ändå. Hade värsta förkylningen under äl så jag var inte så pigg på att ha sex tyvärr, men runt äl fick vi till det ialf... en gång.
  • Seb81

Hej!

Om två veckor så är det dags för vårt första ivf samtal och planeringen startar! Nu vill jag veta, vad kan ni ge mig för råd? Vad ska jag tänka på inför ivf behandling, vitaminer, kost mm... vår läkare sa att vi skulle få göra den korta behandlingen... vad bör jag tänka på inför den? Alla tips mottages väldigt mycket!!! Jag börjar bli såååå nervös och vi längtar ihjäl oss!

Stort lycka till alla <3

• Seb81

ÄNTLIGEN vår tur! Om 2,5 vecka kör vi igång med den korta behandlingen! Nu hoppas vi att det är vår tur att bli gravida efter 2,5 års försök!

25% chans att bli gravid sa läkaren... hoppas att allt går vägen med stimulering, utveckling och sen stanna kvar i magen <3

Jag vill såååå gärna nu!

Grattis till alla pluss!!

• Seb81
    Anonym (K) skrev 2018-04-04 01:06:36 följande:

25% låter lågt för att vara IVF... hur kommer det sig? Det är ju vad samlag ligger på i procentsats..? Lycka till!

Ja jag tyckte också att det lät lågt... men det var så läkaren sa. Jag är 37 år, kanske därför? Men som du säger... det är ju lika som att ha samlag!? Konstigt!
  • Seb81
    Anonym (K) skrev 2018-04-04 19:35:00 följande:

Kan vara åldern naturligtvis. Vad har du för AMH-värde?

Oj det minns jag vad det var men hon sa att det var bra ialf. Sen vet jag inte vad det betyder hihi

Vad är ett bra amh värde?
  • Seb81

Har en sista äl innan ivf och det är nu.... antar att det är positivt??

• Seb81

Hej!

Har typ panik här... min sambo skulle ställa in dosen på sprutan (högsta dosen) och så råkade han spruta ut en del.... jag är utomlands och har enbart sprutor som räcker tills jag kommer hem... vad gör vi nu??? Dosen blev ju inte rätt, för liten....

Ska jag bara fortsätta som vanligt? Kommer detta paja allt? Är på dag två så det är ju precis i början av behandlingen!

Svar på tråden IVF våren 2018