• Elcca

IVF våren 2018

Hej!

Ny här på sidan och hittade till denna tråd! Jag och min sambo påbörjade våran ivf-resa i oktober förra året. Efter ett hemskt äggplock där jag blev överstimulerad fick vi två cystoblaster till frysen. Satte in ett i april som slutade i tidigt missfall och ruvar just nu på det sista. Är inne på RD 2, och har sedan imorse haft rosa/beiga flytningar. Kommer endast på pappret när jag går på toa, så det är inte mycket. Men man blir ju så jävla nojig för allt. Är ju förtidigt för både mens och missfall. Skulle det kunna vara en nidblödning? Någon som känner igen detta?

• Elcca
    Akira Öken skrev 2018-06-25 20:25:47 följande:

Hej! Det kan absolut vara en nidblödning. Hoppas på det!

Jag hoppas det!!
  • Elcca
    Anonym (Lo) skrev 2018-06-25 22:23:32 följande:

Hade blod på pappret vid wcbesök ruvardag 1 och 2, efter insättning av blasto. Den gången blev jag gravid, slutade tyvärr i tidigt mf.

Tack för ditt svar! Beklagar ditt missfall! Det är åt helvete att man ska behöva gå igenom alla dessa hinder.
  • Elcca

Inne på RD 10, vaknade imorse och skulle gå på toa. Torkade mig och det kom blod på pappret. Hela världen stannade till! Nej nej nej. Inte igen! Sedan kom mensvärken som ett brev på posten. Jag som verkligen har känt mig vrålgravid denna gången! Tyckt jag haft en bra känsla i kroppen. Tog ett test för att kolla men inte ett tillstymmelse till streck!

Nu måste vi börja om med alla sprutor och äggplock och väntan..så jävla jobbigt!! Att man bara inte kan få vara lycklig någon gång!

• Elcca
    Anonym (Floppy) skrev 2018-07-03 09:57:59 följande:

Beklagar. Det känns så sjukt orättvist.

Ja, verkligen orättvist. Och så orättvist att man bara måste acceptera. Det finns lixom inget att göra!

Nu ska jag sörja några dagar för att sedan försöka hitta kraft till att gå in i en ny behandling.
  • Elcca

Hej! Va ett tag sedan jag skrev nu. Blev deppigt efter senaste misslyckade återinförandet. Men nu är vi på G igen. Gjorde äggplock igår, med 12 fina ägg som resultat. Idag ringde dom och sa att 8 st har blivit befruktade så dom vill vänta med att sätta in ett till dag 5. Vet någon varför man gör så? Tänker att det befruktade ägget har större chans att växa till sig i livmodern?

• Elcca
    anina skrev 2018-09-27 22:57:38 följande:

Hej.

Grattis till så bra resultat. :). När man får så många befruktade så vill de se vilka som är bäst, alltså vilka som har bäst förutsättningar och därmed kan överleva till dag 5. Du har rätt i att de har det bättre i livmodern. Men på detta sättet får du istället tillbaka ett med eventuellt bättre kvalitet. Hoppas du förstår hur jag menar. :) hoppas ni får några till frysen också.

Hej! Tack! :)

Nu är jag bara såååå sjukt nervös inför den planerade insättningen imorgon. Alla negativa tankar kommer även om jag försöker hålla mig positiv! Tänk om inget har klarat sig! Att behöva gå igenom allting ännu en gång. Hur ska man orka!?
  • Elcca
    anina skrev 2018-09-29 14:22:37 följande:

Förstår att du är nervös. Men med så många befruktade så måste du få tillbaka ett imorgon. :) man tror inte man ska orka mer men på nåt sätt gör man det. Lycka till imorgon, allt kommer gå kanon. :) kram

Tack för peppande ord!! Det behövs verkligen mitt i allt detta. Kram!
  • Elcca
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

Beklagar verkligen vad ni har fått gå igenom! ??

Och välkommen tillbaka in i IVF-karusellen! :)

Jag själv har precis genomgått mitt andra äggplock och sitter nu o väntar på en insättning imorgon (om allt går som det ska) och får tillbaka ett 5-dagars. Alltid så jävla nervöst innan man är på plats på sjukhuset. Man bara väntar på att telefonen ska ringa och att dom ska meddela att inget klarade sig!

Men försöker peppa mig själv att allt gått bra! :)
  • Elcca
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:40:30 följande:

Så spännande. Rädslan finns alltid där. Men bra att försöka motivera sig att inte ta ut något negativt i förskott.

Hur gick det med fösta försöket för dig?

Ja, man får påminna sig själv om att hålla sig positiv!

Första försöket blev jag överstimulerad och fick frysa ner 2 blastocyter. Första insättningen tog, men fick strax därefter en blödning och det gick åt skogen. Andra tog inte alls.

Hur känns det inför eran insättning?
  • Elcca

Hej!

Jag ska snart börja stimulera min cykel för att förhoppningsvis sätta in ett av våra frysta blastisar. Blir fjärde försöket! Dock har man ju läst massa att vissa får hjälp för att försöka få embryot att fästa/stanna kvar, så som blodförtunnande eller kortison. Någon som vet när man får detta? Hade själv velat prova typ allt, för nu känns det som man har hållt på en evighet med det här ivfandet.

Svar på tråden IVF våren 2018