Punktens skrev 2018-03-12 15:56:06 följande:
Ja, men 5 är ju ändå inte mycket tänker man.. tänk om alla fem förloras?! Är det så att om inget ser speciellt bra ut dag 3 så odlar dom inte alls vidare, eller kan de vara så att dom inte ser tillräckligt bra ut dag 3 för ett ET men man odlar vidare för o se om de kanske kan utveckla sig? Om du förstår hur jag tänker.
Dag 3-inget ser tillräckligt bra ut för ET men man testar att odla till dag 5 för o se om de ändå kanske kan hända något.
Eller gör dom istället så att om inget ser speciellt bra ut dag 3 så kasseras alla?
Hur tror ni dom tänker på klinikerna..?
(Rätt bra på överanalysering jag med... haha)[/
[quote=78544860][quote-nick]Punktens skrev 2018-03-12 15:56:06 följande:[/quote-nick]Ja, men 5 är ju ändå inte mycket tänker man.. tänk om alla fem förloras?! Är det så att om inget ser speciellt bra ut dag 3 så odlar dom inte alls vidare, eller kan de vara så att dom inte ser tillräckligt bra ut dag 3 för ett ET men man odlar vidare för o se om de kanske kan utveckla sig? Om du förstår hur jag tänker.
Dag 3-inget ser tillräckligt bra ut för ET men man testar att odla till dag 5 för o se om de ändå kanske kan hända något.
Eller gör dom istället så att om inget ser speciellt bra ut dag 3 så kasseras alla?
Hur tror ni dom tänker på klinikerna..?
(Rätt bra på överanalysering jag med... haha)
Det finns ju alltid en risk såklart. Men tror kliniken vet vad dom gör! Har läst att ett dag 3 embryo har 50 % chans att bli en blastocyst. Alltså en dag 5. Det kommer förmodligen förloras några på vägen för det gör det oftast. Men alla är olika. Jag förstår att du är orolig! Men blir det en blastocyst så är det det allra bästa!
Tyvärr ver jag ju inte hur klinikerna tänker å vet inte om de kastar embryona om de inte ser bra ut efter dag 3. Men vet iaf att embryon som inte ser så bra ut dag 2 kan se SKITfina ut dag 3, dag 5. Och tvärtom!
Hoppas så för dig att det ska bli gods nyheter å att ni kanske till och med får frysa ner några :)